Olenko ainut, joka ei voisi olla naimisissa ulkomaalaisen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Gloria Mundi
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Suomalainen olen, ja tunnustan etta kuka ihmeessa on Jammu??? (tai mika?)
Mies joka 80 luvulla murhasi 2 pientä tyttöä Helsingin myllypurossa.
Kiitos sinulle. Ei olisi minusta sitten ilmeisesti suomalaisen kanssa naimisiin olevaksi,,,,
 
vieras
Minä en voisi olla ulkomaalaisen kanssa. Itse asiassa tehdessäni töitä ulkomaalaisten miesten kanssa, en ole saanut heistä lainkaan hyvää kuvaa. Pelkkä ajatus ulkomaalaisesta miehestä ja minusta on oksettava. Haluan suomalaisen juuri kulttuurin ja tasa-arvon vuoksi.
 
soosi
Itse en voisi kuvitella seurustelevani suomalaisen kanssa. Muutaman vuoden ulkomailla asuneena olen todennut, että en ole onnellinen ns. 'perussuomalaisen' kanssa (anteeksi yleistys, poikkeuksia varmasti löytyy, vaikka minun kohdalleni niitä ei kylläkään sattunut)
Exäni Suomessa olivat kaikki huonoja kokemuksia.

Haluan, että mieheni osaa/haluaa puhua tunteistaan. Haluan, että romantiikka ei jää vain niihin ensimmäisiin treffeihin. Haluan, että minua kunnioitetaan naisena. En halua, että mieheni juo 'muutaman' kaljan melkeinpä joka ilta. Itsekään en koe enää olevani 'perussuomalainen' ulkomailla vietettyjen vuosieni jälkeen. En halua puhua ainoastaan Juha Miedoista ja Ilta Sanomien lööpeistä. Haluan, että voin keskustella mieheni kanssa asioista, jotka kiinnostavat minua oikeasti.

Löysin vuosi sitten nykyiseni ja hän on juuri sellainen kuin pitääkin. Meillä ei kielimuuria ole, sillä molemmat puhumme hyvää englantia. Tottakai joskus toivoisin, että hän ymmärtäisi joitain Suomen sanontoja/sanoja (etenkin riidellessä - vittu/vituttaa yms :)) mutta pienellä työllä voin ne hänelle opettaa. Kieliero tekee itseasiassa elämästäni todella kiehtovan, opin miltei joka päivä uusia englannin sanontoja/sananlaskuja yms. (mieheni on asunut Englannissa melkein koko elämänsä)

Kulttuurimme eroavaisuudet tuovat piristystä elämäämme. On ihana vertailla eri tapoja ja kuulla tarinoita hänen kulttuuristaan ja hänen maansa historiasta. Myös mieheni tykkää kuunnella kun kerron hänelle Suomesta.

Jos luoja suo ja saamme tulevaisuudessa yhteisiä lapsia uskon, että heillä tulee olemaan paljon 'ilmaisia' hyötyjä suhteestaamme. He oppivat 3 eri kieltä lapsesta saakka ja heillä on mahdollisuus vanhempina vaikka opiskella/asua eri maassa kuten Ravistettava jo kertoikin.

Ymmärrän kuitenkin myös niitä, jotka eivät ulkomaalaista miestä halua. Meillä jokaisella on makumme ja tyylimme. Ehkäpä en pidä suomalaisista miehistä siksi, kun en todellakaan tiedä kuka Jammu on!
 
On se hyvä et mulla ei ole suomalaista miestä. Jammun tiedän mut Miedot ja muut ei kiinnosta paljoakaan. Ei mua kiinnosta suomalainen musikki eikä nää kaiken maailman suomalaiset julkkikset. Onneks ei kiinnosta mun miestäkään, me sitten mieluummin keskustellaan maailmalla tapahtuvista asioista.
 
eikö voi olla muka mahdollista että suomalainen mies voi olla juomatta tai että ulkomaalainenkin mies voi olla juoppo? Kyl minun mies ainakin on juomatta mutta naapurin ulkomaalainen miekkonen juo harva se ilta.
 
Meri-Kaisla harm.
En voisi. Ensinnäkään ulkomaalaiset miehet ei ole koskaan kiinnostaneet minua. Mutta tärkeintä minulle on sama kieli. Itselleni vieraat kielet on hankalia, luulen etten muulla kielellä kuin suomella pystyisi tutustumaan toiseen tarpeeksi hyvin. Myös täysin erilainen kulttuuri tuntuu minusta hankalalta ymmärtää.
 
no joo
Itselläni oli lähellä, etten päätynyt norjalaisen miehen vaimoksi, joten voisin hyvinkin kuvitella eleväni ulkomaalaisen miehen kanssa. Minusta esimerkiksi useimmat Pohjoismaat ovat loppupeleissä kulttuuriltaan niin lähellä toisiaan, etten mä oikeastaan edes lue niitä ulkomaiksi....:D

Toisaalta sitten taas en välttämättä osaisi kuvitella itseäni elämään yhdessä esimerkiksi afrikkalaisen/aasialaisen/lähi-idästä olevan miehen kanssa. Tosin tuo ajatukseni voi hyvinkin johtua myös siitä, etten tunne ketään tuolta päin kotoisin olevaa henkilöä.

 
silakka
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
eikö voi olla muka mahdollista että suomalainen mies voi olla juomatta tai että ulkomaalainenkin mies voi olla juoppo? Kyl minun mies ainakin on juomatta mutta naapurin ulkomaalainen miekkonen juo harva se ilta.

Tottakai se on mahdollista ja jopa enemmänkin kuin mahdollista. Mutta minun kohdalleni ei vaan sattunut yhtään suomalaista poikakaveria, joka ei olisi nauttinut sitä päivittäistä 'saunakaljaa'.
 
en en en
en minäkään haluaisi/voisi. Olen aina sanonut, että kaksi eri kieltä äidinkielenään puhuvaa, eri kultturista olevaa ihmistä ei voi KOSKAAN ymmärtää toisiaan niin täydellisesti kuin esim. kaksi suomalaista...

Tosin ei kaikki suomalaisetkaan parit välttämättä ymmärrä toisiaan :LOL:
 
En mäkään erityisesti ulkomaalaista miestä haluis.
En minkään Juha Mietojen tms. takia
vaan lähinnä tuo kielipolitiikka mua hämäis.
Se ettei kumpikaan kommunikois äidinkielellään
tai se ettei mies ymmärtäis suomalaisia kielikuvia ja vastaavia häiritisi mua ehkä eniten.

 
rakkaus ei tunne rajoja.... :heart:
itse onnellisesti aviossa ulkomaalaisen kanssa,ja eikä mulla härmän jätkiäkään vastaan mitään ole ;)
meillä on hyvä näin,lapset kaksikielisiä ja parikymmentä vuotta yhdessä olo on hionnut molempien särmät ja kumpikin tullaan kulttuurieroissa usein puolitiehen vastaan!!
kommunikointiongelmia ei ole,alussa ehkä oli,nyt miehen äidinkieltä puhumme kotona.
ja koen monikulttuurisuuden rikkaudeksi lapsillemme!!! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
En mäkään erityisesti ulkomaalaista miestä haluis.
En minkään Juha Mietojen tms. takia
vaan lähinnä tuo kielipolitiikka mua hämäis.
Se ettei kumpikaan kommunikois äidinkielellään
tai se ettei mies ymmärtäis suomalaisia kielikuvia ja vastaavia häiritisi mua ehkä eniten.
Me kyllä kommunikoidaan molempien äidinkielillä, ja molemmilla on toisen osapuolen äidinkielen kielikuvatkin aika hyvin hallussa....
 
viekas
kyllä siinä saa niin paljon enemmän suhteesta kun on ulkomaalaisen kanssa, pääsee sisälle toiseen kulttuuriin ja tapoihin ja kokee paljon sellaista mihin ei teppo teikäläisen kanssa olisi koskaan mahdollisuuksia. Jos rakkaus vie niin antakaa vaan mennä. enemmän se antaa ulkomaalaisen kanssa kuin ottaa. Mutta osa naisista on niin pelokkaita ulkomaalaisten suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en en en :
en minäkään haluaisi/voisi. Olen aina sanonut, että kaksi eri kieltä äidinkielenään puhuvaa, eri kultturista olevaa ihmistä ei voi KOSKAAN ymmärtää toisiaan niin täydellisesti kuin esim. kaksi suomalaista...

Tosin ei kaikki suomalaisetkaan parit välttämättä ymmärrä toisiaan :LOL:
Tää erikielisyys ei mua haittaa yhtään. Kun mä itse oon suomenruotsalainen niin oon tottunu vaihtamaan ruotsin ja suomen välillä aivan saumattomasti. Nyt meillä on perheessä kolme kieltä käytössä ja kodin ulkopuolella mä sitten puhun enimmäkseen suomea. Oon huomannu et mä osaan puhua suomea, ruotsia ja englantia samanaikasesti, jos ollaan asioimassa jossakin mä puhun esim. myyjälle suomea, käännän keskustelun englanniks miehelle ja sanon vielä siihen väliin jotain ruotsiks pojalle.
 
PikkasenPyöree
Mä en voisi. Mulle riittää ihan sellanen tavallinen suomalainen jössikkä, joka ei puhu eikä pussaa.. No pussata pitää ja ehkä vähän puhuakin.. Mutta siis suomalainen.
 
silakka
Alkuperäinen kirjoittaja en en en :
en minäkään haluaisi/voisi. Olen aina sanonut, että kaksi eri kieltä äidinkielenään puhuvaa, eri kultturista olevaa ihmistä ei voi KOSKAAN ymmärtää toisiaan niin täydellisesti kuin esim. kaksi suomalaista...

Tosin ei kaikki suomalaisetkaan parit välttämättä ymmärrä toisiaan :LOL:

Et ilmeisesti ole elänyt pitempää aikaa jossain muualla kuin Suomessa. Kokemuksesta voin sanoa, että kyllä sitä oppii ymmärtämään ja myöskin ilmaisemaan itseään tarpeeksi toisella kielellä. Ei parisuhde ole pelkistä sanoista kiinni!
 

Yhteistyössä