Olenko ainut, joka ei voisi olla naimisissa ulkomaalaisen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Joo, sama juttu, enkä varsinkaan tummaihoisen kanssa. Suomimiehenkin kanssa on ongelmia ja ristiriitoja ja "kielimuureja" ja "kulttuurieroja" saatikka sitten ulkomaalaistaustaisen.

Entinen kaveri on ulkomaalaissyntuisen kanssa naimisissa ja hän yritti selittää että tekee ruuaksi uusia perunoita, englanniksi. Eikä se mis tajunnut mitä ne uudet perunat on???!!!
No sitte pitää selittää, että mitä ne on!

Mä kyllä voisin mennä naimisiin ulkomaalaisen kanssa, mutta ehdoilla, mitkä oli toisessa ketjussa esillä (luottamus, ja miehen maa sellanen, että lapsia ei sinne sais kaapattua kovin helposti, kulttuuri voi olla eri, mutta tavoista pitää sopia, esim. ei ympärileikkausta jne.). Mutta mulla on jo mies, suomalainen. Nyt jos erottas, niin en ehkä helpolla lähtis ulkomaalaisen kanssa äheltään mitään, varsinkaan jos siis mun pitäs muuttaa vaikka Espanjaan sitten ja lapset sais kulkea Espanjan ja Suomen väliä koko ajan jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
En mäkään erityisesti ulkomaalaista miestä haluis.
En minkään Juha Mietojen tms. takia
vaan lähinnä tuo kielipolitiikka mua hämäis.
Se ettei kumpikaan kommunikois äidinkielellään
tai se ettei mies ymmärtäis suomalaisia kielikuvia ja vastaavia häiritisi mua ehkä eniten.
Me kyllä kommunikoidaan molempien äidinkielillä, ja molemmilla on toisen osapuolen äidinkielen kielikuvatkin aika hyvin hallussa....
Joo mutta tuohon tilanteeseen menee luultavasti jonkin aikaa jos nollasta aloitetaan. Että siis molemmat kielet ovat toiselle vieraita eikä englanti oo kummankaan äidinkieli.
Toki pikaoppijoitakin tietenkin löytyy, mutta omien tuttujen perusteella suomen hallitsemiseen menee vuosia eikä sittenkään välttämättä osaa sita kunnolla.
Ja toinen osapuoli ei edes halúa opetella vierasta kieltä.

Perheet ja ihmiset on erilaisia, kiva että teillä onhyvin homma hallussa :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja silakka:
Alkuperäinen kirjoittaja en en en :
en minäkään haluaisi/voisi. Olen aina sanonut, että kaksi eri kieltä äidinkielenään puhuvaa, eri kultturista olevaa ihmistä ei voi KOSKAAN ymmärtää toisiaan niin täydellisesti kuin esim. kaksi suomalaista...

Tosin ei kaikki suomalaisetkaan parit välttämättä ymmärrä toisiaan :LOL:

Et ilmeisesti ole elänyt pitempää aikaa jossain muualla kuin Suomessa. Kokemuksesta voin sanoa, että kyllä sitä oppii ymmärtämään ja myöskin ilmaisemaan itseään tarpeeksi toisella kielellä. Ei parisuhde ole pelkistä sanoista kiinni!
samaa mieltä, itsekin muuta kuin pelkkää Suomea nähnyt.
 

Yhteistyössä