Olenko ainoa, jonka mielestä kuulostaa vähintäänkin epäilyttävälle tuo; Kaikki lapset sitten kerralla putkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
Pääsee siitäkin ja sitten on velvollisuudet hoidettu ja nopeemmin aikaa itselle :o :o :o .

TEETTEKÖ te todellakin niitä mukuloita vain koska niitä kuuluu tehdä? Teette mahdollisimman nopeesti putkeen, että sitten on pikkulapsivaihe kerralla ohi ja myöhemmin aikaa itselle kun on se velvollisuus hoidettu pois alta!

Anteeksi, mutta minusta tuo kuulostaa vähintääkin omituiselle.
Olen nyt kuullut tämän perustelun palstan lisäksi ihan monelta tuttavaltanikin. Yksikin sanoi, kun kolmatta alkoi odottamaan (tehnyt siis lapset vuoden välein ) , että ; Tehtiin nyt kaikki samaan syssyyn ja kun tämä kolmas on mahasta pois, voidaan katkoa piuhat. Velvollisuus on hoidettu!

Velvollisuus kenelle? Oletteko te jollekin ne lapsenne velkaa, kun niitä on pakko tehdä monta ja kumminkin samaan aikaan toivoa kädet ristissä, että voi kun pikkulapsivaihe menisi nopeasti ohi, niin pääsisi elämään sitä omaakin elämää joskus?

Meillä on suunnitelmissa tehdä kaikki putkeen. Nyt kun selvittiin opintoputkesta, niin sen jälkeen tulee tietysti lapsiputki, sitten työputki ja lopulta eläkeputki :)

No ihmiset varmaan tarkoittavat, että haluavat lapset peräjälkeen ja tietyn määrän lapsia. Eiväthän ihmiset ole velvollisia selittämään edes tekemisiään muille. Jos hakemalla alkaa selityksiä hakemaan, niin saattaa saada jonkun töksäyksen vastaukseksi.

öö..ehkä joillekin elämässä on muutakin kun paskavaippoja ja yöheräämisiä. :whistle: onhan se kätevää kun se hoidetaan alta ja voi nauttia siitä kun lapset kasvaa ja kehittyy. eikä siinäkään oo mitään pahaa että haluu jossain vaiheessa nauttia elämästä ilman pieniä lapsia. :D

Ja vielä alkuperäiseen, että kyllä mekin tehtiin kaksi aika pienellä ikäerolla. Yksi syy oli se, että ei tässä enää nuorruta, halutaan välttää riskejä joita ikä tuo. Yksi syy oli, että tykätään, että toisella on leikkikaveri ilman suurta ikäeroa. Yksi syy ehkä myös, että en ole ikinä kokenut sitä vauva-aikaa kauhean ihanaksi. Pidän lapsista koko ajan enemmän mitä isommaksi ne tulevat. Olen ennemmminkin kasvattajatyyppi kuin hoivaajatyyppi. Mieluummin siis lapset "putkeen" eikä niin, että tottuu jo liian hyvään (esim nukkumaan kunnolla), ja sitten koko juttu alusta ;) Pääasia kai, että tykätään lapsista ja pidetään niistä tosi hyvää huolta :)

Onhan se ihan totta, että esim. kolme teini-ikäistä lasta vaativat vähemmän vanhempiensa läsnäoloa ja perushoivaa kuin kolme lasta iältään 11, 6 ja 1.

Aikansa kutakin. Pikkulapsiaika on ihanaa, mutta en itse haluaisi elää sitä käytännössä aina...

Alkuperäinen kirjoittaja vitsi?:
Ja vielä alkuperäiseen, että kyllä mekin tehtiin kaksi aika pienellä ikäerolla. Yksi syy oli se, että ei tässä enää nuorruta, halutaan välttää riskejä joita ikä tuo. Yksi syy oli, että tykätään, että toisella on leikkikaveri ilman suurta ikäeroa. Yksi syy ehkä myös, että en ole ikinä kokenut sitä vauva-aikaa kauhean ihanaksi. Pidän lapsista koko ajan enemmän mitä isommaksi ne tulevat. Olen ennemmminkin kasvattajatyyppi kuin hoivaajatyyppi. Mieluummin siis lapset "putkeen" eikä niin, että tottuu jo liian hyvään (esim nukkumaan kunnolla), ja sitten koko juttu alusta ;) Pääasia kai, että tykätään lapsista ja pidetään niistä tosi hyvää huolta :)

Peesi, vielä yksi syy on se, että voi olla kotona jos lapset putkeen niin ei tarvii olla useampaan otteeseen pois kotoa vaan voi olla putkeen, niin ei tule paljon sekoilua raha-asioiden kans.. ja samoilla vauva tavaroilla niin ekolokista ja kaikkee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on suunnitelmissa tehdä kaikki putkeen. Nyt kun selvittiin opintoputkesta, niin sen jälkeen tulee tietysti lapsiputki, sitten työputki ja lopulta eläkeputki :)

Jos olet tosissasi, niin kuulostaa surulliselta. Pohjattoman surulliselta :(.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Jos olet tosissasi, niin kuulostaa surulliselta. Pohjattoman surulliselta :(.

surullista tai ei, mutta tätähän se ihmisen elämä pääpiirteissään ja yksinkertaistettuna on

Mun mielestä tietyllä tapaa on järkevää tehdä ne kaikki lapsen kerralla putkeen.

Ei se lasten teko mikään velvollisuus ole eikä se, että tekee ne lapset putkeen tarkoita sitä ettei niiden lasten kanssa jaksa ja viitsi olla sillä mun mielestä enempi munaa vaaditaan tehdä 3 tai enemmän lapsia putkeen kuin että pitää useamman vuoden väliä niinkuin minä tein.

Mä olenkin päättänyt että loput lapset mitä tehdään niin tehdään nyt ja sitten riittää. Rakastan elämääni varmasti enemmän kuin moni muu ja mielestäni on ihanaa juuri nyt olla kotona lasten kanssa. Ja aion olla kotona vielä vähintään 3 vuotta ja nauttia tästä.

Mutta kyllä sitten riittää se elämä pelkille lapsille sillä olen niin itsekäs että haluan joskus elää MYÖS itselleni ja itseäni varten. Ei se poissulje lapsia mutta se poissulkee taaperoiän. Mulla on tarve toteuttaa itseäni ja elää elämääni myös muyiden, kuin vain lasten kautta.

Mun mielestä on ennemminkin hälyttävää jos naisella ei ole muuta kuin ne lapset. Aika shokki tulee olemaan se päivä kun viiminenkin muttaa kotoota pois :/

Olisiko se sitten niin kamalaa, että "tekee" sen yhden lapsen. On sen kanssa kotona, menee töihin muutamaksi vuodeksi ja "tekee" sen toisen sitten joskus, ehkä yhdeksän-kymmenen vuoden ikäerolla.

Ei ne lapset estä elämästä!
Mitä sellaista et voi tehdä lasten kanssa, mistä monet täälläkin nyt vauhkoaa, että omaa aikaa ja ei voi tehdä sitä ja sitä ennenkuin lapsi on niin ja niin vanha.
Minä olen ainakin pystynyt tekemään ihan niitä samoja asiaoita, kuin ennen lastakin.

Kyllä mun mielestä on mukavaa, kun lapsia kiinnostaa samaan aikaan samat jutut. Harrastaminen koko perheen voimin on helppoa. Lapset kasvaa, harrastukset ja jutut perheessä muuttuu.
Jos lapsilla on kovin paljon ikä eroa, pitää perhe " jakaa"( isä vie isommat laskettelemaan ja äiti ulkoilee vauvan kanssa. Äiti menee isojen kanssa leffaan ja isi hoitaa vauvaa kotona jne. ) Onhan tietysti sellaisiakin harrastuksia minne voi kaikki mennä ( uimaan ), mutta kyllä se rajoittaa paljon. Ilta menot saman ikäisten lasten kanssa on myös helpompi järjestää, kun unirytmi on sama. Isompi lapsi ei nukahda autoon niin helpolla, kun vauva ( jos vauva nukkuu myöhään päiväunet, niin yöunille meno on hankalaa.
Matkustelu on mukavaa kun pienempien lasten kanssa käy heille suunnatuissa paikoissa ja sitten heidän kasvaessaan kohteet vaihtuu.
Se että lapset osaa/ei osaa viellä uida on myös helpompaa valita kahluu allas tai isompi allas taitojen mukaan. Uimataitaitoinen lapsi kun ei viihdy kahluu altaassa.

Esimerkkejä on vaikka kuinka.
Saman ikäiset lapset = yhteiset kiinnostuksen kohteet.

Ja lisään viellä, että kaikilla EI tässä OLE kysymys siitä OMASTA AJASTA, vaan siitä YHTEISESTÄ.

Ei velvollisuus, mutta minusta on yksinkertaisesti käytännöllisesti järkevintä viettää ne kotiäitivuodet peräkkäin kuin erikseen.. Olisi hölmöä olla vaikka 3 vuotta kotona ensimmäisen kanssa, sitten kaksi vuotta töissä, sitten taas pari vuotta kotona, sitten taas töissä, sitten kotona.. Jo lasten takiakin. Esikoinen saa putkeen pitkän kotihoitojakson kun nuoremmat tulevat perään ja sitten menee koko konnaronkka yhtäaikaa päikkäriin aikanaan :)

Ja mielelläni käyn pikkuvauva/lapsiajan kerralla alta pois ja nautin siitä kun KAIKKI ovat isompia.. Tällanen 2,5vee on jo aika luksus tapaus :D

Olisiko se sitten niin kamalaa, että "tekee" sen yhden lapsen. On sen kanssa kotona, menee töihin muutamaksi vuodeksi ja "tekee" sen toisen sitten joskus, ehkä yhdeksän-kymmenen vuoden ikäerolla.

Ei ne lapset estä elämästä!
Mitä sellaista et voi tehdä lasten kanssa, mistä monet täälläkin nyt vauhkoaa, että omaa aikaa ja ei voi tehdä sitä ja sitä ennenkuin lapsi on niin ja niin vanha.
Minä olen ainakin pystynyt tekemään ihan niitä samoja asiaoita, kuin ennen lastakin.

Pystyn myös tekemään samoja asioita, mutta tulen varmasti nauttimaan jonain päivänä siitä kun lapset ovat niin isoja että ne raaskii hyvillä mielin jättää mummolaan vaikka viikonlopuksi ja lähteä miehen kanssa ihan vain kahdestaan jonnekin :) Pystyn myös syömään, käymään vessassa, kaupassa yms vaikka joka ikinen päivä mutta se ei ole todellakaan yhtä helppoa 5kk ja 2,5vuotiaan kanssa kuin yksin jolkotellessa. Ja on ihan eri juttu syödä ihan rauhassa kahdestaan kuin koko perheen tykö ravintolassa jnejnejnejneeeeeee..

Alkuperäinen kirjoittaja Syysilta:
Kyllä mun mielestä on mukavaa, kun lapsia kiinnostaa samaan aikaan samat jutut. Harrastaminen koko perheen voimin on helppoa. Lapset kasvaa, harrastukset ja jutut perheessä muuttuu.
Jos lapsilla on kovin paljon ikä eroa, pitää perhe " jakaa"( isä vie isommat laskettelemaan ja äiti ulkoilee vauvan kanssa. Äiti menee isojen kanssa leffaan ja isi hoitaa vauvaa kotona jne. ) Onhan tietysti sellaisiakin harrastuksia minne voi kaikki mennä ( uimaan ), mutta kyllä se rajoittaa paljon. Ilta menot saman ikäisten lasten kanssa on myös helpompi järjestää, kun unirytmi on sama. Isompi lapsi ei nukahda autoon niin helpolla, kun vauva ( jos vauva nukkuu myöhään päiväunet, niin yöunille meno on hankalaa.
Matkustelu on mukavaa kun pienempien lasten kanssa käy heille suunnatuissa paikoissa ja sitten heidän kasvaessaan kohteet vaihtuu.
Se että lapset osaa/ei osaa viellä uida on myös helpompaa valita kahluu allas tai isompi allas taitojen mukaan. Uimataitaitoinen lapsi kun ei viihdy kahluu altaassa.

Ja lisään viellä, että kaikilla EI tässä OLE kysymys siitä OMASTA AJASTA, vaan siitä YHTEISESTÄ.

Tämä osui juuri kohdilleen! Kun lapset ovat samanikäisiä, koko perheen yhteiset ajanviettotavat on helpompi järjestää. Mekin ollaan aktiivisia ja halutaan touhuta kaikenlaista. Sitä helpottaa että lapset suunnilleen samassa iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Syysilta:

Totta.
Suht samanikäiset lapset = samankaltaiset tarpeet ja kiinnostuksen kohteet.
Kun perheessä on vauva/taapero, alakoululainen ja teini, niin vanhempien pitää revetä paljon useampaan paikkaan ja osaan, jos haluavat tarjota kaikille lapsille heidän ikätasoaan vastaavia aktiviteetteja ja muita jutskia. Myös päivärytmien yhteensovittaminen on helpompaa kun perheen lapset ovat suunnilleen samassa iässä ja kehitysvaiheessa.

Minulla on ollut pikkulapsia koko ajan 19-vuotiaasta asti ja nyt kolmekymppisenä on viimeinen lapsi tuloillaan. Jos olisin hänet vielä siirtänyt ns vanhoille päivilleni, olisin lähes 50v, kun saisin vaikkapa lukea lehteni rauhassa ja 60v, kun odottelisin iltariennoista edelleen jotakuta kotiin. Rakastan lapsia, enkä päivääkään antaisi pois ja yhdessä ollaan aina ja kaikkialla, mutta aika aikaa kutakin kuitenkin :)

Jos joku sanoo, että tekee lapset pitkällä ikäerolla, niin voihan siinäkin olla jonkun mielestä jotain epäilyttävää jos sillä tavalla ihmisten puheisiin suhtautuu :D

Yhteistyössä