olenko ainoa joka ei osta lapsille käytettyjä vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapset kulkivat pienempinä pääsääntöisesti kirpparilta ostetuissa vaatteissa.Kuopukselle olen vielä löytänyt siistejä, uudenveroisia vaatteita tai sitten saanut lahjoituksena.Opiskelijalle ja koululaisille löytyy hyvin harvoin kirpparilta mitään, joten mitä isommiksi kasvavat, niin useammin on tullut ostettua uutta.Onneksi joskus heillekkin jotain uudenveroista löytynyt, mutta vielä useammin saisi löytyä.Rikkinäisiä, likaisia ja huonokuntoisia en kirpparilta osta.

On se hyvä, että joku ostaa niitä uusia kalliita vaatteita sieltä kaupoista. Ei se onnistu, että kaikki käyttäisivät pelkästää käytettyjä vaatteita lapsilleen. Kyllä sitä pitää saada myös uutta vaatetta kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaaa:
en pysty ostaa mistään huuto.netistä tai muutenkaan käytettyjä vaatteita mun tytölle ja nyt odotan toistaa ja se on poika ja sille ostan vaan uusia vaatteita jos joku antaa mulle käytettyjä vaatteite niin en käytä niitä!!!

Jotkuu on sitte rikkaita...monen on vaan pakko ostaa käytettyjä. Enkä tiedä, ostasinko edes kaikki uutena vaik olis rahaa. Monet käytetyt on ku uusia.

Kivaahan se uusien vaatteiden ostaminen on. Tietää mitä saa. Se eettinen puoli on minussa vain herännyt. Miksi ostaisin koko ajan uutta, jos käytetynkin voi hankkia. Ei varmasti yhtä uusi ja hieno, mutta on pieni teko sen hyväksi että tämä puettava lapsi saa elää terveemmällä maapallolla, samoin kuin hänenkin jälkeläisensä. Miksi kerätä pintaa ja kiiltoa itselleen kun se ei loppujen viimeksi merkitse mitään. Itsellä töissä komea titteli ja palkka. Nekään ei muuta minua ihmisenä, jos joku niiden tai uusien vaatteiden takia näkee minut parempana ihmisenä katsoo maailmaa vääristyneet lasit silmillään. Nyt tavoitteeni on pienin askelin muutoksiin, pienillä teoilla voi edes promillen miljoonasosan auttaa maailmaa =D.

Toivottavasti olet! Olen muutamia uusia vaatteita ostanut lapselle ja voi että ne ovat tylsiä! Löydän kivoja ja laadukkaita vaatteita kirpparilta ja niillä vaatteilla on tarina, siitä tykkään :) Uudenkarhea on mielestäni vastenmielinen, sieluton. Kengät ja ulkoiluhaalarit ostan uutena.

Mä en tykkää käyttää käytettyjä vaatteita. Olen tarkka vaatteiden värien kanssa. Ja mulla vierastuttaa ajatus pukea lapseni päälle sellaisen ihmisen vaatteita, jota en oo kuunaan tavannu tai tuntenu. En pue kirppisvaatteita itsellenikään tästä syystä. Ja ihan hyvällä mielellä tuen kansantauloutta ostamalla uusia vaatteita. Toimiipa tämäkin talous.

[QUOTE="xxx";22015873]Mä en tykkää käyttää käytettyjä vaatteita. Olen tarkka vaatteiden värien kanssa. Ja mulla vierastuttaa ajatus pukea lapseni päälle sellaisen ihmisen vaatteita, jota en oo kuunaan tavannu tai tuntenu. En pue kirppisvaatteita itsellenikään tästä syystä. Ja ihan hyvällä mielellä tuen kansantauloutta ostamalla uusia vaatteita. Toimiipa tämäkin talous.[/QUOTE]

Siis toimiipa tämäkin talous kun jotkut kuluttaa.

Uusimmat

Yhteistyössä