Olenko ainoa äiti kenen reilu 1v ei ole ollut yöhoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
siinähän se kysymys oli.
ja myös hoidossa muutenkin.. olen toki käynyt kaupassa ym. yksin kun mies on hoitanut lastamme. Mutta yöhoidossa ei ole kertaakaan ollut.

Ihan välihuomautuksena näistä keskusteluista. Onko se tosiaan joillekin hoitoon jättämistä kun isä hoitaa lastaan?!?!?

ap vastaa.. ei vaan tarkoitan sitä, etten koko ajan ole lapsen kanssa. Väärin ymmärsit vaan ton mun kirjotuksen ja sitä myös, että on mulla siten vähän sitä "omaa aikaa" että silleen!!!

Taas näitä, et ei käydä baanalla.Ihan kun sinne yökylään ei vois muuten mennä.Me hoidamme lapsemme itse.Meillä kyllä osaavat 4v. ja 3v. pyytää itse yökylään mummille.siellä ovat olleet monta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan:
siinähän se kysymys oli.
ja myös hoidossa muutenkin.. olen toki käynyt kaupassa ym. yksin kun mies on hoitanut lastamme. Mutta yöhoidossa ei ole kertaakaan ollut.

Mulla on 3 jo isoa lasta. Heistä yksikään ei ollut kertaakaan yöhoidossa. Mummoloissa olivat silloin tällöin päiväasikaan kolmisen tuntia suunnilleen. Ei lapsia ole pakko viedä yöhoitoon jos ei tunne sellaiseen tarvetta. :)

meillä lapset ollu joskus 3 tai 4 veenä vasta jossain yöhoidossa. sitten kun ovat siis itse tahtoneet. muuten kotona yöllä ja jos me oltu menossa, hoitaja kotona sen aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Te joiden yli 3vuotiaat eivät ole olleet yökylässä, niin eivätkö edes itse ole pyytäneet päästä?

Noup. Meidän 4v on kehitysvammainen eikä osaa puhua. :D Tuo vähän alle 3v ei hänkään osaa sanoa kuin muutaman hassun sanan eli tuskin vielä muutan kuukauden päästä osaa yökylään pyytää.

kiitos vastauksista, joista päättelin etten todellakaan ole ainoa kenen lapsi ei ole ollut vielä yökylässä. Ja se ei tarkoita sitä että äiti omaa "kruunuaan kiillottaisi" :)

Täällä 3,5v ja 1v2kk lapset eivät koskaan ole olleet yöhoidossa =) Ei ole ollut mitään tarvetta. Mummoloissa ollaan oltu paljonkin, mutta yhdessä.

Kyllähän tuon vanhemmman voisi antaa jo yökyläillä, mutta ei ole pyydellyt sen perään. Ja ei sitä hoitotarvetta oikein ole, kun tuo 1v2kk on silti kotona. Eikä haittaa =)

Meitin poju 1v7kk ei ole ollut yökylässä. Varmaan mummi ottaisi jo pyydettäisi, mielelläänkin mutta tähän mennessä ne kolme kertaa kun on ollut tarvis niin mummi on tullut meille yöksi hoitamaan. Ei ole muuten muutenkaan ollut missään muuallatoisen hoidossa kuin kotosalla. Mummien mielestä helpompi tulla tänne joten sillä lailla mennään. Ehtiihän tuo myöhemmin kyläillä.
En ole oikein edes ajatellut asiaa, eiköhän nämä jutut mene kaikilla omalla painollaan ja ajallaan. Tietty olosuhteistakin riippuen.

Mitä sä sillä tiedolla teet, onko muiden lapset olleet yökylässä tuohon ikään mennessä.
Jos kyse on vielä omasta valinnasta, eikä olosuhteiden pakottavasta tilanteesta niin en ymmärrä aloituksen pointtia.
Tässä tapauksessa otsikko olisi pitänyt olla,
muita jotka eivät ole halunneet antaa lastaan yökylään.

Meillä kumpikin olleet tuon ikäisenä kyllä. Ihan tasapainoisilta nuo silti vaikuttavat :)
Meillä on rikas sosiaalinenverkko ja olen siitä tyytyväinen, paljon tärkeitä ihmisuhteita.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa :)

Yhteistyössä