Olenko ainoa äiti kenen reilu 1v ei ole ollut yöhoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Miun mielestä tuo on aika lailla ristiriitaista että sanotaan ettei mitenkään voi lasta antaa yökylään, mutta sit lapsi on kuitenkin täyspäivisesti päivähoidossa. Meidän reilu vuoden ikäinen poika on ollut pakko laittaa yökylään useasti, oli jopa pari viikkoa putkeen mummolassa. Ei oo näyttäny siitä hirveemmin kärsivän, päin vastoin.

Hoidan lasta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan:
siinähän se kysymys oli.
ja myös hoidossa muutenkin.. olen toki käynyt kaupassa ym. yksin kun mies on hoitanut lastamme. Mutta yöhoidossa ei ole kertaakaan ollut.

Et ole, meidän 2 veet eivät ole olleet yöhoidossa kun ei ole hoitajia :(

Meillä vanhemmat ovat aika pienestä asti olleet öitö poissa lasten luota (yötyö), mutta toisaalta lapsilla oli aina toinen vanhempi mukana. Sama reissussa ollessa. Itseasiassa uudenvuoden tienoilla olivat eka kertaa kotona yötä lastenhoitajan turvin kun oltiin miehen kanssa yhtäaikaa töissä. Ikää heillä oli silloin 3v9kk ja 2,5v.

Nyt kesällä kun mieskin palaa töihin näitä öitä tuleekin sitten joka kuuhun useita. Toisaalta taas tuo yötyö ja vuorottelu takaavat sitten vapaapäiviä vanhempien kanssa sitäkin enemmän, eli uskon tuon kuitenkin menevän plussan puolelle.

No et tosiaan! Meillä ei tuo 3v ole ollut koskaan yöhoidossa, eikä tietysti 1-vuotiaskaan. Mutta silloin kun kuopus syntyi, niin oli varaus mammalle että jos miehen pitää olla synnyttämässä mukana yöllä, niin poika menee yökylään, mutta mies ehtikin illaks takas kotiin.

Meillä on 2½v, eikä oo ikinä ollu yöhoidossa :whistle:
Löytyy myös 7½ ja 5½ vuotiaat, jotka on ollu yökylässä 2 kertaa elämänsä aikana. Eikä kyllä oo ollu tarvetta laittaakaan useemmin.

poika oli melkein 5v kun oli ekaa kertaa mummon kanssa yötä (3 yötä), kun oltiin miehen kanssa kuopusta synnytyssairaalassa hakemassa. Pojalla ei oo ollut haluja yökyläilyyn ja ei sen puoleen meillä oo ollut lähipiirissä noita yökyläpaikkojakaan tarjolla...

Sillai oli yöhoidossa 1v2kk iässä et isosisko tuli meille kotiin yöksi hoitamaan kun käytiin mökillä yks yö mut kotoota ei ole ollut yhtään yötä pois ja on kohta 2v

Et ole. Ei ole meidänkään 1,5 v ollut yöhoidossa. Kerran kyllä nukahti kotona kummien kanssa ja äiti ja isi tuli sit puolen yön maissa vasta kotiin.

Ei ole kyllä niinkään kiinni siitä etten antaisi, kuin siitä, että hankala järjestää. Isovanhemmat kaukana jne. Ja meillä on koira jota on pakko hoitaa joka tapauksessa (jostain syystä lapsen hoitajat ei yleensä oo halukkaita hoitamaan koiraa :laugh: ), joten joko pitäis järjestää koirahoitola tai sit joka tapauksessa tulla kotiin yöksi. Ei jaksa, liikaa vaivaa. :saint:

Niin ja mihinkään kauemmas matkalle en uskalla lähteä tytön kuumekouristustaipumuksen takia. Korkeintaan johonkin lähihotelliin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan:
siinähän se kysymys oli.
ja myös hoidossa muutenkin.. olen toki käynyt kaupassa ym. yksin kun mies on hoitanut lastamme. Mutta yöhoidossa ei ole kertaakaan ollut.

Mulla lapsi 2.5v, ei ole ollut vielä yöhoidossa. En ole mikään yliäiti, ainoastaan ei ole sukulaisia/tuttavia, jonne lapseni haluaisin jättää. Toistaiseksi pärjätty hyvin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Te joiden yli 3vuotiaat eivät ole olleet yökylässä, niin eivätkö edes itse ole pyytäneet päästä?

Meidän tyttö on vain hieman yli 3-vuotias mutta luulen, ettei sille ole vielä tullut mieleenkään, että yökylään voisi mennä ilman vanhempia

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Te joiden yli 3vuotiaat eivät ole olleet yökylässä, niin eivätkö edes itse ole pyytäneet päästä?

Meidän tyttö on vain hieman yli 3-vuotias mutta luulen, ettei sille ole vielä tullut mieleenkään, että yökylään voisi mennä ilman vanhempia

Meidän 3vuotias kyllä kysyy aina päästä mummilaan ja mummu usein soittaakin 3vuotiaalle että haluaisitko lähteä mummun ja papan kanssa mökille yms.

Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee Besserwisser:
Et ole ainoa.

´No et, vedänpä paremmaksi. meillä esikoinen täyttää 6v ja nuoremmat 3.5v ja 1v ja kukaan ei koskaan ole ollut yöhoidossa. Ei ole ollut tarvetta, ja tavallaan turhan takia en ole ketään vienyt yöhoitoon tai yökylään edes mummolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Miun mielestä tuo on aika lailla ristiriitaista että sanotaan ettei mitenkään voi lasta antaa yökylään, mutta sit lapsi on kuitenkin täyspäivisesti päivähoidossa. Meidän reilu vuoden ikäinen poika on ollut pakko laittaa yökylään useasti, oli jopa pari viikkoa putkeen mummolassa. Ei oo näyttäny siitä hirveemmin kärsivän, päin vastoin.

Jos lapsi on pitkät päivät päiväkodissa ja yhteistä aikaa on arkisin vähän. Onko se ihmeellistä jos vanhemmat haluavat olla lapseb kanns viikonloput vaikka yötä päivää? Mun mielestä se ei ole ihmeellistä, samoin kuin sekään ei ole ihme jos joskus haluaa hoitoapua yölläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
siinähän se kysymys oli.

Ihan välihuomautuksena näistä keskusteluista. Onko se tosiaan joillekin hoitoon jättämistä kun isä hoitaa lastaan?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
siinähän se kysymys oli.

Ihan välihuomautuksena näistä keskusteluista. Onko se tosiaan joillekin hoitoon jättämistä kun isä hoitaa lastaan?!?!?

Hyvä pointti :)...minusta ei ole :).

Yhteistyössä