Olen työtön ja kerron teille totuuksia

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Laske puuämmitteisen omakotitalon kustannukset vuodeksi, kun itse teet puut metsästä. Sellaisia mökkejä on vaikka kuinka paljon tyhjillään eikä niitä tarvitse välttämättä lämmittää kuin puolen vuoden ajan. Ei vaan kelpaa kenellekään sellainen, melkein ilmainen asuminen. Ehkä talvet kutoisit purkulangoista villapaitoja ja villasukkia, mutta samoilla puikoilla selviää loppuiän, jos ei hukkaa niitä:)
No eihän niitä puita saa kaataa kuin omasta metsästä. Eli puilla lämmitys siis mikään halpa asumismuoto ole jollei ole omaa metsää. Ja tuommoinen vanha, ränsistynyt talo syö todella paljon puuta. Meillä uusi talo tehokaalla kattilalla &kunnon eristyksillä ja puuta menee 12-16 mottia vuodessa. Huonoon taloon määrä on tuplat, enemmänkin.

Ja ihan vinkki sulle, puilla lämpiävää kotia tarttee yleensä lämmittää läpi vuoden. Kato kun vesi usein on saman systeemin päässä. Ellet tarkoita etyä ihmisten pitäs peseytyä puolivuotta jääkylmässä vedessä...

Halvin asumismuoto taitaa kuitenkin olla osaketyyppinen ratkaisu kerros/rivitalossa. Mutta ongelma monella enemmän se että kodin pitää olla iso, sijainnista nirsoillaan etc.

vierailija
Mistä sen omakotitalon ja metsäpalstan tempaisee? Ei ilmaiseksi ainakaan.
Niitä on ympäriinsä perikunnilla, jotka eivät osaa edes talosta pitää huolta. Kenenkään ei ole pakko myydä omaansa koskaan - ja hyvä niin, mutta ehkä joku ostaisi, jos ei välistävetäjiä olisi siinä systeemissä.
Tässä hieno esimerkki:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/anja-laaksonen-raivasi-metsästä-itselleen-paratiisin-puistossa-on-28-lampea-kymmeniä-puulajeja-ja-eläimiä-kuin-nooan-arkissa-1.197934

Nyt nekin menevät yhteismetsien omistajille siinä muun ohessa - "omasta eestään", suomeksi.

vierailija
Vanhaan taloon kannattaa vaihtaa ikkunat, kolminkertaiset lasit. Niitä saa ilmaiseksikin, kun ei ne mene kaupaksi. Samoin lämpölasilla olevia ovia löytyy TORILTA. Entisistä ikkunoista voi tehdä kasvihuoneen, toisenkin, kolmannenkin - eri puolille taloa, tuulensuojiksi:)

Itse olen aina työttömyysjaksolla Helsingin kaupungin omalla vuokranvälitys toimistossa. Töitä riittää ja sitä kautta olen päässyt myös tekemään kokoaikatöitä myöskin. Hyvää tässä on se, että saan itse päättää milloin, mihin aikaan ja missä työni teen.

vierailija
Olen pk-seudulla asuva pitkäaikaistyötön 45 - vuotias mies. Ammatillinen perustutkinto suoritettuna - talonrakentaja. En kuitenkaan osaa oikeastaan yhtään mitään rakennushommia, sillä se vhäinen kokemus joka on arttunut on ollut paskatöitä vuokrafirmojen kautta , siivousta, roudausta ja purkuhommia eli täyttä paskaa täysin ala-arvoisella palkalla.
En ole oikeastaan koskaan ollut ns. oikeissa töissä. Nuoruuteni meni ns. hengaillessa, sitten tuli " isolama" jonka päättyessä ikää olikin jo noin 25 vee eikä työkokemusta. Vuodet vierivät eikä hommia löytynyt,
Viimevuosina olen tehnyt satunnaista keikkaa vuokrafirmojen kautta, mutta kuten kerroin hommat täyttä paskaa ja palkat niin huonoja ettei tuollaisista hommista ole mitään hyötyä.
Aun yksikseni vuokra-asunnossa. Ei lapsia, en seurustele.
En ole pitkäaikaistyöttömän stereotyyppi - pikemminkin päinvastoin. Yleensähän ajatellaan että pitkäaikaistyöttömät ovat päihderiippuvaisia, moniongelmaisia, sairaita ja ylipainoisia täysin syrjäytyneitä tapauksia.
Olen täysin päihteetön, tupakoimaton, erittäinkin hyväkuntoinen ja täysin terve liikunnallinen kaveri. Moni kadehti tällaista miestä, se on varmaa. Juoksen coopperissa noin 3200, vedän 30 leukaa, nostan penkistä 150 kiloa , siinä hieman tulostasoa ja nuo ovat kovia tuloksia 45 veelle.

Toimeentuloni koostuu asumituesta, työmarkkinatuesta ja muutamasta satasesta kuussa jotka saan vuokrafirmasta. Syön terveesti, liikun ja osallistun. Oln siis jo 45v ja se tarkoittaa etten varmaankaan enää tule menemään jatkuvaan työhön ellei sitten löydy hommaa josta maksetaan vähintään 17 euroa tunti. Silloin työstä on jotakin hyötyä muutoin ei.
Työkkärissä virkailijat eivät sen kummemmin ahdistele minua kun ymmärtävät etten ole mikään tenukeppi tai mt-tapaus.

Ajatuksia/ kysyttävää?
Paljonko Eteläranta 10:n EKokoomusmafia näistä saduista maksaa?

vierailija
vierailija
Ei millään pahalla, jos olet oikeasti olemassa, mutta minusta aloituspostaus vaikuttaa oikeistotrollin kirjoittamalta. Tarkoitus olisi vahvistaa käsitystä siitä, että työttömät ovat muka laiskoja, koska eivät suostuisi töihin alle 17 euron tuntipalkalla.

vierailija
Ei millään pahalla, jos olet oikeasti olemassa, mutta minusta aloituspostaus vaikuttaa oikeistotrollin kirjoittamalta. Tarkoitus olisi vahvistaa käsitystä siitä, että työttömät ovat muka laiskoja, koska eivät suostuisi töihin alle 17 euron tuntipalkalla.
Mauno Voutilainen ei ole elämänsä aikana tehnyt muita yöitä kuin rikoksia.

Onkohan Maunokin "oikeistotrolli"?

vierailija
Mauno Voutilainen ei ole elämänsä aikana tehnyt muita yöitä kuin rikoksia.

Onkohan Maunokin "oikeistotrolli"?
Mauno on tehnyt rikoksia jo nuorena ja sen jälkeen varmaan aika harva työnantaja haluas palkata töihin. Siinä mielessä Mauno ei ole mikään tyypillinen työtön, eikä sovi oikeiston tarinaan laiskoista sosiaalipummeista.

vierailija
Mauno on tehnyt rikoksia jo nuorena ja sen jälkeen varmaan aika harva työnantaja haluas palkata töihin. Siinä mielessä Mauno ei ole mikään tyypillinen työtön, eikä sovi oikeiston tarinaan laiskoista sosiaalipummeista.
Raksalla rikosrekisteri on meriitti ja ainahan Mauno olisi voinut ryhtyä yrittäjäksi jos sitä työhalua olisi löytynyt.

Mauno on esimerkki siitä kuinka Suomessa voi elää eläkeikään asti työttömänä.

Yhteistyössä