olen sitten maailman huonoin äiti, niin huono ettei tosikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
sanoin lapselle että kohta otan banaanin pois koska pitää mennä oikeesti nukkuu(siis kello läheni yhdeksää ja aamulla on klo7 herätys) lapsi siihen vihaisesti että sitten mä lyön sua ja minä turhautuneena ja väsyneenä sanoin takasin että lyö vaan sitten saan minäkin lyödä. vai saako lyödä. lapsi siihen että on pahoillaan.

nyt tuntuu että olen maailman surkein äiti kun noin sanoin. :( mua vaan ärsyttää kun tuo sen lyöminen ei lopu!! ja todellakin ärsyttää jos toinen tulee hyppii nenilleni ja uhoo että lyö. vaikka kaksi vuotta on toitotettu että ketään ei lyödä! lapsi siis 3v 5kk todella ärsyttävää! mutta nyt mä vaan pahensin sitä tolla sammakolla =(

enhän mä pientäni löis, mut en näköjään osaa pitää suutani kiinni kun pitäis.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:
sanoin lapselle että kohta otan banaanin pois koska pitää mennä oikeesti nukkuu(siis kello läheni yhdeksää ja aamulla on klo7 herätys) lapsi siihen vihaisesti että sitten mä lyön sua ja minä turhautuneena ja väsyneenä sanoin takasin että lyö vaan sitten saan minäkin lyödä. vai saako lyödä. lapsi siihen että on pahoillaan.

nyt tuntuu että olen maailman surkein äiti kun noin sanoin. :( mua vaan ärsyttää kun tuo sen lyöminen ei lopu!! ja todellakin ärsyttää jos toinen tulee hyppii nenilleni ja uhoo että lyö. vaikka kaksi vuotta on toitotettu että ketään ei lyödä! lapsi siis 3v 5kk todella ärsyttävää! mutta nyt mä vaan pahensin sitä tolla sammakolla =(

Kuuluu 3,5 v ikään. Meillä meni ihan yhtäkkiä sitten ohi ja enää ei tarvi kuin katsoa pahasti niin pyytää jo anteeksi ja on katuvan näköinen. Ei siis enää lyö.

Ihan tuossa on mun mielestä hyvät kasvatuksen asenteet käytössä, olet jämäkkä äiti ja selittäen havainnollistit että mitä tapahtuu jos toista lyö, se meinaan voipi toinen lyödä takaisin kun kokee että sitten siihen on lupa.. No paha mieli tulee aika äkkiä äiti-ihmiselle, mullekin tuli perjantaina.. tyttö oli väsynyt ja kitisi, minä siihen menin tuhahtamaan, että 'pitääkö sun pilata äidin synttärikin kitisemällä'.. No tyttö sitten alkaa itkeä, että 'oi mä olen tosi pahoillani äiti..' Tuli ihan paska fiilis, että mitä mä nyt silleen tytön mielen pahoitin kun eihän mulle nyt ole mikään paskan hailee yks 32-vuotis synttäri..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:

Kuuluu 3,5 v ikään. Meillä meni ihan yhtäkkiä sitten ohi ja enää ei tarvi kuin katsoa pahasti niin pyytää jo anteeksi ja on katuvan näköinen. Ei siis enää lyö.

Ai mikä kuuluu ikään? Lyöminenkö? Ei minusta..

voi ei, odotin kunnon läksytystä(tuntuu että se olisi minulle ihan oikein) ja sitten kukaan ei haukukkaan minua lyttyyn, tulee ihan tippa linssiin.

kyllä minä sitten rauhoituttuani selitin lapselle että en lyö,että olen väsynyt ja puhuin ihan tyhmiä.mutta rakastan silti. lapsen vastaus oli niin puhuit tyhmiä, ja sitten halasi <3 .

ehkä meidänkin lapsen lyöminen loppuu joskus, kunhan äiti muistaa pitää väsyneenä suunsa kiinni.

isäni kävi minuun usein kiinni ollessani lapsi,enkä voi ollenkaan sietää sitä jos joku tulee fyysisesti satuttaa tai edes uhkaa sillä,vaikka ymmärrän toki että ei alle 4v vielä pysty täysin hallitsemaan itseään, että pitäisi olla aina kärsivällinen ja johdonmkainen.

yleensä jos lapsi lyö tai uhkaa sillä että lyö, sanon että lyömisestä joutuu jäähypenkille,koska se on väärin ja niin ei tehdä. eipä tunnu tuakaan aina tehoavan.

no niin mutta hyvät yöt kaikille,menen nukkumaan niin jaksan aamulla olla kärsivällinen =)

Yhteistyössä