Olen raskaana ja poltan tupakkaa.

  • Viestiketjun aloittaja Kysyttävää?
  • Ensimmäinen viesti
että sellasta
Ei oo mitään kysyttävää etkä sä ole niin harvinainen kuin kuvittelet. Monet vetää kovia kännejäkin raskaana ja käyttää aineita. Et pelkällä röökillä vielä mainetta kerää.
 
Kysyttävää?
Alkuperäinen kirjoittaja pahoinpitelijä;30678278:
Aiheutat lapsellesi elinikäiset vammat ja se on ok?
Ei sitä esikoiselle mitään tullut. Normaali lapsi on eikä ole tullut niin muka väitettyjä vammoja mitä nämä "viisaat" väittävät.
 
Kysyttävää?
[QUOTE="...";30678292]Sun tupakointi tuskin on lapsesi suurin ongelma. Eiköhän se ole tuo tyhmyytesi, josta lapsesi eniten kärsivät..[/QUOTE]

:) Sinä se kaiken tiedät. Onneksi olet sellainen pullantuoksuinen "paras" kotiäiti joka ei tee virheitä. :D
 
sfsf
Niin, toisille tulee ja toisille ei tule. Entä jos tämä lapsi ei synnykkään täysiaikaisena? Kenties hänelle sitten tulee helpommin jotain kuin esikoiselle. Toiset kestää hapenpuutetta enemmän kuin toiset.
 
skflmslkfm
Mikset voi antaa pienelle sitä elämää minkä se ansaitsee? Puhtaan ja terveen? Kai sä tiedät ettei se voi tehdä sitä päätöstä itse. Sä pidät sen vauvan turvassa, ja annat elämän. Miksi haluat altistaa sen täyteen myrkkyjä? Miksi olet itsekäs? Ja antaisitko vastasyntyneelle tupakan käteen?

En mulla muuta. Tekee tosi pahaa sun vauvan puolesta. Sydäntä kivistää, ja mä en ikinä pitäisi sua hyvänä äitinä, jos olisit mun tuttava.
 
mfak
Netistä varmaan löytyy videopätkiä jossa kuvataan vauvaa ja näytetään sykettä samalla kun äiti polttaa tupakkaa. Joku osaava vois tällaisen aapeella kaivaa. Olen kerran nähnyt eikä ollut mitään mukavaa katsottavaa :(

En vain tajua, että miten joku voi laittaa omat halunsa ja nautintonsa lapsensa terveyden edelle. En vaan tajua :(
 
voi ny vittu
Ai ei ole mitään välimuotoa, joko pullantuoksuinen virheetön tai sitten tupakoitsija??? Älä ole noin idiootti.

Poltan itsekin, mutta raskaana ollessa -EI!

Mitä sitten jos tämä vauva syntyykin sairaana? Tai sairastuu myöhemmin -miten elät itsesi kanssa jos on pienikin epäilys, että syy on sinun itsekkyydessäsi? Miten selität sen lapsellesi? "Äidin nyt vaan piti saada polttaa"?

Kaikista eniten olen kyllästynyt kuulemaan sitä paskaa, että odottavan äidin tupakoinnin lopettaminen olisi sikiölle suurempi stressi ja paha kuin savut "silloin tällöin". Älkää viitsikö, aikuiset ihmiset! Raskausajan tupakoinnille ei ole yhden ainoaa hyvää perusteltua syytä. Se on yksinomaan itsekkyyttä ja pöljyyttä.
 
skflmslkfm jatkaa
Mikset voi antaa pienelle sitä elämää minkä se ansaitsee? Puhtaan ja terveen? Kai sä tiedät ettei se voi tehdä sitä päätöstä itse. Sä pidät sen vauvan turvassa, ja annat elämän. Miksi haluat altistaa sen täyteen myrkkyjä? Miksi olet itsekäs? Ja antaisitko vastasyntyneelle tupakan käteen?

En mulla muuta. Tekee tosi pahaa sun vauvan puolesta. Sydäntä kivistää, ja mä en ikinä pitäisi sua hyvänä äitinä, jos olisit mun tuttava.
Ja mä kyllä tiedän millaista on polttaa. Poltin 10 vuotta, ja kun esikoinen (täysin yllätysvauva) ilmoitti tulostaan, tumppasin tupakan HETI raskaustestin jälkeen. Samoin mies. Eikä olla poltettu 6 vuoteen. Joskus se oma napa ei ole enää se tärkein.
 
tällasta tänään
Mistä näitä raskausaikana röökaajia riittää, jotka lepertelee että "ei tullut edellisellekään lapselle mitään vaivaa", joten voi rauhassa poltella menemään...

Vaikka ei tulisi mitään pysyvää haittaa, niin eikö sinua häiritse yhtään se FAKTA, että juuri SILLÄ HETKELLÄ kun poltat, sikiö kärsii kohdussa? Se räpiköi hapenpuuteessa. Röökaus on verrattavissa siihen, että rutistaisi napanuoraa nyrkissä niin että happi sun muut ei pääse kunnolla kulkemaan. Kidutat siis syntymätöntä lastasi joka kerran kun poltat. Mutta se on sinusta siis ok, jos ei tule pysyviä vaurioita, niinkö?

Onkohan näiden samojen ihmisten mielestä ok vaikkapa aina aika ajoin lyödä lasta, kunhan ei tule pysyviä vammoja?

No, toivottavasti olet vain provo.
 
Meidän äiti poltti kaikkien kolmen lapsen odotusajan. Terveitä oltiin, ei ollut astmaa eikä allergioita, ei juuri flunssiakaan. Mutta sitten aikuisena kahdella meistä oli vaikeuksia tulla raskaaksi, eikä veljeni vieläkään ole onnistunut saamaan jälkeläistä, nyt jo nelikymppinen. Lukemani perusteella yhdistän tämän äidin raskaudenaikaiseen tupakointiin.
 
polttajan lapsi
Äitini poltti läpi raskausajan ja mulla on allergioita, astma, tarkkaavaisuusongelmia jonka takia en koskaan pärjännyt koulussa ja lapsen olen saanut vasta pitkillä hedelmöityshoidoilla. Onnea kaikille jotka selvinneet terveinä.
 
vieras*
Raskausajan tupakoinnista on monenlaista haittaa. Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Hannu Vierola kertoi Ylelle, että äidin tupakointi muun muassa pienentää sikiön kehittyviä aivoja. Tällä puolestaan voi olla pitkäkestoisia seurauksia.

– Lapsen älykkyysosamäärä jää pienemmäksi ja oppiminen vaikeutuu. Lisäksi mielenterveysongelmat, käytöshäiriöt ja ADHD ovat tupakoivan äidin lapsella huomattavasti muita yleisempiä, Lääkärit tupakkaa vastaan -järjestössä toimiva Vierola latasi.

http://blogit.kaksplus.fi/isanpikajuna/2015/01/13/teiniaidit-synnyttavat-tyhmempia-lapsia/

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194951472604/artikkeli/karu+luku+nuorista+aideista+lapsi+tarvitsee+todennakoisesti+myohemmin+mielialalaakkeita.html
 

Yhteistyössä