Olen raskaana ja otin juuri sikainfluenssarokotteen. Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon tassa itse miettinyt, tulisiko rokote ottaa ja missa vaiheessa...olen juuri plussanut muutama paiva sitten ja rokotukset ovat paikkakunnallani alkaneet jo raskaana olevillekin...

Täällä Helsingissä alkoi tänään rokotukset raskaana oleville.

Katson rokotuksen olevan pienempi paha kuin se, että oikeasti saisin sikainfluenssan, jonka seurauksena voisin jopa kuolla. Kuolemanriskin pelossa otin tuon rokotteen. entäs muut, mikä sai teidät ottamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kinse:
tiistaina sain piikin. oireena ollut päänsärkyä, lievää flunssaisuutta ja pistokohta on kipeä. panadolilla selviää.

Kuinka pian alkoi päänsärky?

Mulla on nyt 3 h rokotuksesta ja vain lievää kirvelyä ja pientä kipua pistoskohdassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täällä Helsingissä alkoi tänään rokotukset raskaana oleville.

Katson rokotuksen olevan pienempi paha kuin se, että oikeasti saisin sikainfluenssan, jonka seurauksena voisin jopa kuolla. Kuolemanriskin pelossa otin tuon rokotteen. entäs muut, mikä sai teidät ottamaan?

Kauna ja hartaasti pohdin ja päädyin myös pienimpään pahaan. Arvelin et jos sairastun ja saan vakavia jäkitauteja ei minua hoideta välttämättä kauhian vauvaystävällisillä lääkkeillä. Ja muutenkin pelkäsin joutuvani eroon aiemmista lapsista ja menettäväni tulevan lapseni.

2 vko:n kuluttua suoja on oikeastaan 100%:n. Sitten ei enää tarvitse pelätä tuolla ihmisten ilmoilla, saako sikalenssun vai ei ja jos sen saa, koituuko se kuolemaksi. Ihanaa, olen tyytyväinen, kun päädyin rokotteeseen.

mul olis huomen aika.. mut en tiedä voinks mä ottaa rokotteen jos oon jo valmiiks flunssanen?? siis yskä ja kurkkukipu.. ei ainakaan viel o muita oireita.. toissapäivänä alkoi tää tauti...nii ja rv 29

Alkuperäinen kirjoittaja ?=?:
mul olis huomen aika.. mut en tiedä voinks mä ottaa rokotteen jos oon jo valmiiks flunssanen?? siis yskä ja kurkkukipu.. ei ainakaan viel o muita oireita.. toissapäivänä alkoi tää tauti...nii ja rv 29

Soita ja kysy. Multa kysyttiin, että eihän ole flunssan oireita. Ei ollu.
Tietääkseni rokotusta ei voi ottaa, jos on oireita. En tiedä.

Pitkään mietin ottaakko vai ei, mutta päädyin ottamaan rokotteen, koska en uskalla olla ottamattakaan =) Työssä tapaan päivittäin paljon ihmisiä ja käsittelen rahaa ym. niin taudit leviää helposti.

Lisäksi sairastin juuri viime vuonna keuhkokuumeen ja se oli tosi rankka tauti perusterveenäkin. En halua kokea sitä uudelleen, koska vauva ei varmasti voi kovin hyvin jos olisin yhtä kipeä, saati sitten kun synnytykseen enää 2kk jos se alkaisi juuri silloin kun on sairaalassa keuhkokuumeessa niin eipä olisi paljon voimia synnytykseen.

meille sanottiin etta nuhaisena saa ottaa rokotteen, mutta ei kuumeisena. Terkka sanoi myos, etta infektiolaakarin mukaan suoja kasvaa hiljalleen ja on taydellinen (70-99%) kahden viikon paasta rokotteesta, mutta etta jo viikon jalkeen useimmilla on ihna hyva suoja rokotetta vastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja jgikl:
Toivottavasti vauvoillenne ei tule rokotteesta mitään. Jossain päin maailmaa tästä rokotteesta on aiheutunut halvausta ja sokeutta.....:(

oliskohan tahan linkkia? Ilman patevaa lahdetta en tulisi tahan ketjuun peloittelemaan raskaana olevia naisia ja syyllistamaan heita heidan valinnoistaan!

- Tutkimustuloksista näkyy, että yhdellä rokoteannoksella saadaan jo aikaan hyvin voimakas immuunivaste, joka on todennäköisesti on suojaava. Luulisin, että se suojaa jo aika pian pistoksen jälkeen. Voi olla, että jopa nopeammin kuin kahdessa viikossa, mistä julkisuudessa on puhuttu, toteaa Vesikari.

Tutkimuksessa selvitettiin myös rokotteen sivuvaikutuksia. Vesikari pitää sivuvaikutuksia melko lievinä.

- Pistospaikan reaktioita tulee yleisestikin. Reaktiot ovat yleisesti kipua, punoitusta ja kirvelyä. Mitään merkittäviä tai pahoja reaktioita ei tutkimuksessa tullut. Rokotuksen aiheuttamat yleisoireet olivat myös hämmästyttävän vähäisiä. Kuumetta rokotteesta ei tullut juuri lainkaan. Rokote aiheutti lihassärkyä, vähän huonovointisuutta ja päänsärkyä, mutta mitään vakavia haittavaikutuksia ei havaittu, sanoo professori Timo Vesikari.

YLE Savo

http://yle.fi/alueet/savo/2009/10/sikainfluenssarokotteesta_uutta_tutkimust ietoa_1119690.html

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Toivottavasti vauvoillenne ei tule rokotteesta mitään. Jossain päin maailmaa tästä rokotteesta on aiheutunut halvausta ja sokeutta.....:(

oliskohan tahan linkkia? Ilman patevaa lahdetta en tulisi tahan ketjuun peloittelemaan raskaana olevia naisia ja syyllistamaan heita heidan valinnoistaan!

En usko mäkään

En osaa sanoa onko linkkiä, eilen oli ainakin radiossa kerrottu, kahdelta eri henkilöltä kuulin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?=?:

Soita ja kysy. Multa kysyttiin, että eihän ole flunssan oireita. Ei ollu.
Tietääkseni rokotusta ei voi ottaa, jos on oireita. En tiedä.

soitin just neuvolaan.. ei kuulemma haittaa ainoastaan korkea kuume on syy miks ei vois pistää..:D

eli huomen sitten piikille..:D

Alkuperäinen kirjoittaja jghkuö:

En osaa sanoa onko linkkiä, eilen oli ainakin radiossa kerrottu, kahdelta eri henkilöltä kuulin..

Niin yksi nainen Jenkeissä sai sen Guillain-Barren syndrooman (halvausoireita). Mutta sen voi saada normaalistikin influenssan jälkitautina, niitä saa noin 70 ihmistä Suomessa joka vuos sairastettuaan influenssan

Yhteistyössä