Olen rakastunut varattuun mieheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss Stellelibero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";25653250]nämä mammat aina syyllistävät sen toinen naisen, mutta se mies on sitten niiiiiin viaton. On vissiin niin kova pala myöntää, että se täydellinen siippa siinä vierellä voikin pettää.[/QUOTE]

Ei täällä kukaan ole miehen syyllisyyttä kiistänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25653273:
Huutelen sivusta, mutta jos otetaan salarakas "ratkomaan" avioliiton ongelmia, lakaistaan ongelmat tosiasissa maton alle siihen saakka, että kuvio paljastuu kaikille osapuolille. Jos taas otetaan mukaan psykologi tai joku muu asioita ulkopuolisena näkevä mukaan, otetaan matto pois lattialta tuulettumaan, jotta nähdään mitä maton alla piilee.

Oli niin tai näin niin vastuu tästä salasuhteesta on miehen ja parisuhteen ongelmista molemmilla. Kolmas osapuoli on ihan syytön.

Kun paljastui, että mun miehellä on ns. rakastajatar, niin jätin sen miehen. Meidän liitto oli mennyt tosi kauan perseelleen jo ennen sitä, ja se oli vain viimeinen naula arkkuun, ei siis eron mikään ainoa tai varsinainen syy.

Ko rakastajatar sitten katsoi asiakseen hilata perseensä ym. ruumiinosansa ent. kotiimme samoin tein.Onnea piisasi heillä, sittemmin mullakin kun rakastuin myös ja niin edelleen. Lapsemme olivat murrosikäisiä - myötätuntoni heille.

No sittemmin on viimeiset vuodet olleet näköjään enemmän ja vähemmän hankalaa. Kaksi vuotta meni ilman että tarvitsi mitään erikoista kuulla, sen jälkeen on ja off ja on ja off.

No täl hetkel on nainen hukassa, mutta kai hän viikon sisällä taas löytyy...

Oli niin tai näin niin vastuu tästä salasuhteesta on miehen ja parisuhteen ongelmista molemmilla. Kolmas osapuoli on ihan syytön.

No minun mielestäni kolmas osapuoli (jos on sinkku) lähinnä hukkaa aikaansa ja tunteitaan lähtiessään leikkimään varatun kanssa, koska hänellä olisi kaikki mahdollisuudet löytää itselleen hyvä ja vapaa, rehellinen mies. Ei ole järin viisasta talikoida tunkiolla, kun voisi ihan päivänvalonkestäviäkin juttuja harrastaa. Rikosnimikettä varattujen kanssa heilastelulle ei Suomessa kuitenkaan ole.

Varattu on se, joka teoistaan puolisolle vastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sammahär;25652812:
Olemme olleet yksissä jo aika paljon hetkeä kauemmin ja kestäneet kaikenlaista yhdessä. Huumavaihe olisi varmaan jo kaikilla mittareilla ohi. Voinhan minäkin mieheen kyllästyä, noin teoriassa. En ole reppana. Voin olla yksikseni tai löytää toisen. Sitähän tämä elämä on.

Perhettä ei revitä rikki, oletko ajatellut miten monta avioeroa sivusuhteet estävät? Minun sydämeni ei ole suurimmassa vaarassa tässä. Päivä kerrallaan mennään, mutta olemme hyvässä paikassa juuri nyt.

Ei sitä perhettä ehkä revitä rikki NYT, mutta fakta on että tuo salasuhde vahingoittaa aina jotain osapuolta joskus. En tiedä ainuttakaan kolmiodraamaa jossa ei joku olisi saanut siipeensä jollain lailla. Joskus se tapahtuu samantein, joskus vuoden päästä ja joskus vuosikymmenien päästä. Aina sen edestään tulee löytämään. Aina.

Jos sen riskin on valmis kantamaan niin go for it.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25653337:
No minun mielestäni kolmas osapuoli (jos on sinkku) lähinnä hukkaa aikaansa ja tunteitaan lähtiessään leikkimään varatun kanssa, koska hänellä olisi kaikki mahdollisuudet löytää itselleen hyvä ja vapaa, rehellinen mies. Ei ole järin viisasta talikoida tunkiolla, kun voisi ihan päivänvalonkestäviäkin juttuja harrastaa. Rikosnimikettä varattujen kanssa heilastelulle ei Suomessa kuitenkaan ole.

Varattu on se, joka teoistaan puolisolle vastaa.

Lukematon määrä on niitä onnellisia tarinoita joissa "salasuhteesta" on kehkeytynyt onnellinen perhe. Ei se aina ole tunkion tonkimista tai muuta sellaista.

Ei sitä perhettä ehkä revitä rikki NYT, mutta fakta on että tuo salasuhde vahingoittaa aina jotain osapuolta joskus. En tiedä ainuttakaan kolmiodraamaa jossa ei joku olisi saanut siipeensä jollain lailla. Joskus se tapahtuu samantein, joskus vuoden päästä ja joskus vuosikymmenien päästä. Aina sen edestään tulee löytämään. Aina.

Jos sen riskin on valmis kantamaan niin go for it.

että paukkuu.

Lukematon määrä on niitä onnellisia tarinoita joissa "salasuhteesta" on kehkeytynyt onnellinen perhe. Ei se aina ole tunkion tonkimista tai muuta sellaista.

tiedän monia pareja, jotka ovat nyt paljon onnellisimpia kuin edellisissä liitoissaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta mikähän siinä on, että osa tämän palstan mammoista pelkää, että joku onnistuukin uudessa liitossaan, ja onkin oikeasti onnellinen. Ehkä kyseessä on se, että he eivät itse uskalla erota omasta liitostaan (jossa eletään kuin siskokset: nukutaan eri huoneissa, ei rakkautta eikä seksiä ts. roikotetaan pakolla sitä toista osapuolta kuolleessa liitossa) eivätkä sitten halua muidenkaan olevan onnellisia. Sen sijaan aletaan tämä typerä "jeesustelu": kyllä pettäjä pettää uudelleen, sitä saa mitä tilaa jne. En ymmärrä.

[QUOTE="Maarit";25653458]"jeesustelu": kyllä pettäjä pettää uudelleen, sitä saa mitä tilaa jne.[/QUOTE]

Jos ihmisen perusluonne on toimia valheellisesti, ei se perusluonne kovin helposti eikä kovin nopeasti muutu. Onhan tietenkin mahdollista, että joku on niin tukalassa parisuhteessa, että vain juuri siinä tilanteessa toimii epärehellisesti. En kuitenkaan yleisesti ottaen siihen vaihtoehtoon luottaisi.

[QUOTE="Maarit";25653458]tiedän monia pareja, jotka ovat nyt paljon onnellisimpia kuin edellisissä liitoissaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta mikähän siinä on, että osa tämän palstan mammoista pelkää, että joku onnistuukin uudessa liitossaan, ja onkin oikeasti onnellinen. Ehkä kyseessä on se, että he eivät itse uskalla erota omasta liitostaan (jossa eletään kuin siskokset: nukutaan eri huoneissa, ei rakkautta eikä seksiä ts. roikotetaan pakolla sitä toista osapuolta kuolleessa liitossa) eivätkä sitten halua muidenkaan olevan onnellisia. Sen sijaan aletaan tämä typerä "jeesustelu": kyllä pettäjä pettää uudelleen, sitä saa mitä tilaa jne. En ymmärrä.[/QUOTE]

menee tällä palstalla. Nainen hampaat irvessä roikkuu liitossaan, koska haluaa väkisin pitää kulissit pystyssä samalla pakottaen miehenkin tähän absurdiin näytelmään. Onneksi nykyajan miehet eivät enää tähän suostu.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25653588:
Jos ihmisen perusluonne on toimia valheellisesti, ei se perusluonne kovin helposti eikä kovin nopeasti muutu. Onhan tietenkin mahdollista, että joku on niin tukalassa parisuhteessa, että vain juuri siinä tilanteessa toimii epärehellisesti. En kuitenkaan yleisesti ottaen siihen vaihtoehtoon luottaisi.

mielipiteesi. Minä en ole kapeakatseinen ihminen.

[QUOTE="Minä vain";25653971]eriävistä mielipiteistä?[/QUOTE]

En hermostunut! Kommentoin vain.

On sellaisiakin asioita, joista hermostun oikeasti. Ne eivät kuitenkaan ole tämän palstan keskusteluja eikä tapahtumia.

Mä kyllä kokisin olevani vastaavassa tilanteessa osasyyllinen enkä ajattelisi, ettei mulla olisi minkäänlaista vastuuta tapahtumista vaikka se kumppaninsa pettäjä se suurin syyllinen onkin. Olen siis eri mieltä kuin Timppa ym. Asiat ei ole niin mustavalkoisia siinäkään suhteessa etteikö kolmaskin osapuoli voisi vaikuttaa suuresti tapahtumien kulkuun. Mä en ajattele niin, että sinkkuus vapauttaisi mut ajattelemasta muita ihmisiä ja heidän tunteitaan siten, että voisin käyttäytyä muita kunnioittamattomasti. Ennen kaikkea itseni takia tuntuisi väärältä olla sellaisessa salasuhdekuviossa mukana, kunnioitus itseäni kohtaan laskisi.

[QUOTE="Vieras";25653279]näille hurskastelijoille :laugh:[/QUOTE]

Kaikki ne, jotka ovat eri mieltä kanssasi, ovat hurskastelijoita? :) Ai niin, tällä palstalla saa vain peesailla ja kaikkea täytyy pitää hyväksyttävänä ja suorastaan arvostettavana toimintana? Jokainen on itse vastuussa omasta arvomaailmastaan ja siitä, missä määrin haluaa ottaa muut ihmiset huomioon. Se ei tarkoita, että on väärässä, jos määrittelee sen rajan eri kohtaan kuin sinä. :) Mulle tuntematon ihminen on ihminen siinä missä muutkin. Vaikka olenkin lojaalein omia läheisiäni kohtaan, en ajattele, että voisin kohdella toisia ihan miten haluan vain siksi, etten heitä tunne.

Kaikki ne, jotka ovat eri mieltä kanssasi, ovat hurskastelijoita? :) Ai niin, tällä palstalla saa vain peesailla ja kaikkea täytyy pitää hyväksyttävänä ja suorastaan arvostettavana toimintana? Jokainen on itse vastuussa omasta arvomaailmastaan ja siitä, missä määrin haluaa ottaa muut ihmiset huomioon. Se ei tarkoita, että on väärässä, jos määrittelee sen rajan eri kohtaan kuin sinä. :) Mulle tuntematon ihminen on ihminen siinä missä muutkin. Vaikka olenkin lojaalein omia läheisiäni kohtaan, en ajattele, että voisin kohdella toisia ihan miten haluan vain siksi, etten heitä tunne.

asiasta, jota ei ole ymmärtänyt pätkääkään.

Yhteistyössä