I
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja isomummalta vm 1895:Äidin juomat hiilihappopitoiset juomat ainakin aiheuttaa koliikkia. Ettekö ole ennen kuulleet?
Alkuperäinen kirjoittaja isomummalta vm 1895:Äidin juomat hiilihappopitoiset juomat ainakin aiheuttaa koliikkia. Ettekö ole ennen kuulleet?
Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja isomummalta vm 1895:Äidin juomat hiilihappopitoiset juomat ainakin aiheuttaa koliikkia. Ettekö ole ennen kuulleet?
![]()
![]()
Listä ruoka-aineista mitä välttelin oli kilsan pitkä. Limut sisältyivät siihen. Ainakin raskauskilot karisivat ja 2kk kuluttua synnytyksestä mulla oli sixpack näkyvissä. Vauva nimittäin hiljeni parhaiten, (jos sattui hiljenemään) sillä, että tein kyykkyä basson jytkeessä.
Tapasimme 5 erikoislääkäriä. Olin iloinen, että kaikki sanoivat samaa: kyse ei ole siitä miten lasta hoidetaan. Koliikkia toisiaan esiintyy kaikissa kulttuureissa, syytä EI tiedetä.
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:jaa että teidän mielestä lasta olisi pitänyt mielummin pitää hereillä, kun seura tarkoitti hänelle riekkumista eikä rauhoittumista. Tai mielummin katkonaisia unia kuin nukkumista läpi yön....
Kaikki lapset eivät ole samasta muotista tehtyjä. Kyllä minäkin tunnistan kiukuttelu tai protestointi-itkun ja aina ei ole tarve juosta lapsen pillin mukaan. Mutta ei meillä toki huonessa tuntikausia itketä...
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja teppana:oivoi.. jospa mietitään 20-30 vuotta taakse päin niin taisi olla kovinkin yleistä.
No ei ollut mikään tuntien huudattaminen yleistä tuolloinkaan eikä mitenkään suositeltavaa. Tiedätkö sä paljonkin porukkaa jotka tuota on harrastaneet![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja teppana:oivoi.. jospa mietitään 20-30 vuotta taakse päin niin taisi olla kovinkin yleistä.
No ei ollut mikään tuntien huudattaminen yleistä tuolloinkaan eikä mitenkään suositeltavaa. Tiedätkö sä paljonkin porukkaa jotka tuota on harrastaneet![]()
Ainakin 70-luvulla oli suositus ettei vauvalle saanut antaa maitoakaan useammin kuin 4 tunnin välein. Eli jos halusi enempi ja useammin niin sai huutaa seuraavaan ruokintaan asti...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Ehkä mä sitten olen kovin naivi. Edelleenkään mä en tunne ketään joka oikeasti huudattaisi lasta pimeässä huoneessa yksin tuntikausia. Mutta jos tietäisin että joku oikeasti tekee niin (ja olisin vielä ollut todistamassa sitä) niin ottaisin asian esiin kyllä tavalla tai toisella.
Jaa. Minä tiedän. Ilmeisesti et ole edes palstaillut kovin kauaa? Tuo on täälläkin valitettavan yleistä.
Lapsi laitetaan omaan sänkyynsä ja ovi suljetaan. Lapsi jos huutaa, niin sou vat, "nyt on yö ja nyt nukutaan"...ja sitten se vauva tosissaan saa huutaa itsensä uneen.
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja teppana:oivoi.. jospa mietitään 20-30 vuotta taakse päin niin taisi olla kovinkin yleistä.
Ainakin 70-luvulla oli suositus ettei vauvalle saanut antaa maitoakaan useammin kuin 4 tunnin välein. Eli jos halusi enempi ja useammin niin sai huutaa seuraavaan ruokintaan asti...
Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
Meillä esikoinen oli koliikki ja jaksoi kyllä huutaa. Mutta ei häntä yksin jätetty huutamaan, mutta ei me vanhemmat sitä huutoa mitenkään saatu loppumaan. Loppui sitten kun tunnit tuli täyteen huutamista. Vauva oli kärrynkopassa, jota heijattiin jne. mutta ei sitä koko aikaa jaksanut sylissäkään pitää.
Apua saa, kun sitä hakee! Suurin osa pienten lasten vanhemmista on taatusti väsyneitä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että pienen vauvan huudattaminen on väärin.
Läheisen ihmisen sylissä kai lapsi parhaiten rauhoittuu.
Onko sulla ollut koliikkilasta?Mä seurasin läheltä kaveria jolla molemmat sen lapsista ovat olleet pahoja koliikkitapauksia ja huusivat kaiket illat. Kun siihen ei auta mikään, koittivat kaikkea mitä voi keksiä: syliä, heijaamista, sitteriä, vaunuja, kaukaloa, mahallaan, kyljellään, selällään, hierontaa, vyöhyketerapiaa ja ties mitä. Eikä auttanut, vauva sen kun huusi joka ilta kuin kello. Kunnes loppui itsestään.
Mulla on ollut koliikkivauva, joka huusi ei pelkästään illalla vaan aina. Kaikki tehtiin, erikoislääkärit ja vyöhyketerapeutit. EI mitään apua. On parempi laittaa lapsi sänkyyn huutamaan ja mennä itse ulos jos ei kestä. Oman vauvan jatkuva huuton pahinta mitä olen elämässäni kokenut. Koska tuskaahan siinä huudetaan.
Minä en olisi pystynyt jättämään vauvaa yksin huutamaan. Kun väsymys oli pahimmillaan ja pelkäsin että pudotan lapsen väsymyksestä, niin laskin vauvan meidän sängylle, menin itse viereen makaamaan, ja pidin kädestä kiinni. Vauvan huuto ei itseasiassa ollut pienempää oliko hän ilman syliä vai ei, mutta en itse vaan voinut jättää häntä.
:hug: voi ei! Varmaan oli rankkaa! Mutta onneksi ei ollut ikuista![]()
KiitosJoo, oli kamalaa. Onneksi oli isovanhemmat, jotka päästivät äidin pariksi tunniksi nukkumaan, ja mies joka hoiti kodin. Mutta kun se loppui niin elämä tuntui helpolta
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
Meillä esikoinen oli koliikki ja jaksoi kyllä huutaa. Mutta ei häntä yksin jätetty huutamaan, mutta ei me vanhemmat sitä huutoa mitenkään saatu loppumaan. Loppui sitten kun tunnit tuli täyteen huutamista. Vauva oli kärrynkopassa, jota heijattiin jne. mutta ei sitä koko aikaa jaksanut sylissäkään pitää.
Apua saa, kun sitä hakee! Suurin osa pienten lasten vanhemmista on taatusti väsyneitä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että pienen vauvan huudattaminen on väärin.
Onko sulla ollut koliikkilasta?Mä seurasin läheltä kaveria jolla molemmat sen lapsista ovat olleet pahoja koliikkitapauksia ja huusivat kaiket illat. Kun siihen ei auta mikään, koittivat kaikkea mitä voi keksiä: syliä, heijaamista, sitteriä, vaunuja, kaukaloa, mahallaan, kyljellään, selällään, hierontaa, vyöhyketerapiaa ja ties mitä. Eikä auttanut, vauva sen kun huusi joka ilta kuin kello. Kunnes loppui itsestään.
Mulla on ollut koliikkivauva, joka huusi ei pelkästään illalla vaan aina. Kaikki tehtiin, erikoislääkärit ja vyöhyketerapeutit. EI mitään apua. On parempi laittaa lapsi sänkyyn huutamaan ja mennä itse ulos jos ei kestä. Oman vauvan jatkuva huuton pahinta mitä olen elämässäni kokenut. Koska tuskaahan siinä huudetaan.
Minä en olisi pystynyt jättämään vauvaa yksin huutamaan. Kun väsymys oli pahimmillaan ja pelkäsin että pudotan lapsen väsymyksestä, niin laskin vauvan meidän sängylle, menin itse viereen makaamaan, ja pidin kädestä kiinni. Vauvan huuto ei itseasiassa ollut pienempää oliko hän ilman syliä vai ei, mutta en itse vaan voinut jättää häntä.
KiitosJoo, oli kamalaa. Onneksi oli isovanhemmat, jotka päästivät äidin pariksi tunniksi nukkumaan, ja mies joka hoiti kodin. Mutta kun se loppui niin elämä tuntui helpolta
![]()
Meillä kanssa tuollainen kesä takana, ja mä en ole vieläkään toipunut siitä. Mitään niin hirveää en ole koskaan kokenut.
Alkuperäinen kirjoittaja ilmottaudun:Meillä esikoinen harrasti iltaitkuja ja ens alkuun kanniskeltiin tuntitolkulla ja hyssyteltiin. Kuitenkin huomattiin, että lopulta lapsi nukahti omaan sänkyynsä itkettyään hetken. Ikinä ei nukahtanut syliin vaikka kuinka hyssyteltiin.
Eli HEP ilmottaudun!! Olen se kamala ja julma äiti, joka jätti lapsipolon sänkyyn huutamaan itsekseen. Vaan kun itkun määrä väheni siinä tunneissa laskettavan määrän ni en näe itse asiaa pahana. Te saatte toki paheksua ja itkea julmuuttani.
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Juuri ap:n kaltaisten äitien takia vauvat tarvitsevat unikouluja. Heti pitää olla paapomassa kun pienikin inaus kuuluu. Tuleeko lapsesta sitten tasapainen ja terve? Ei tosiaan, vaan neuroottinen helmassa roikkuja.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
![]()
Meillä kanssa tuollainen kesä takana, ja mä en ole vieläkään toipunut siitä. Mitään niin hirveää en ole koskaan kokenut.
Alkuperäinen kirjoittaja vai muka liika läheisyys pahasta:Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Juuri ap:n kaltaisten äitien takia vauvat tarvitsevat unikouluja. Heti pitää olla paapomassa kun pienikin inaus kuuluu. Tuleeko lapsesta sitten tasapainen ja terve? Ei tosiaan, vaan neuroottinen helmassa roikkuja.
Ai pakko kyllä vastata tähän, rupes niin paljon naurattaan... Meille neukku täti sanoi aina samoin lääkäri että joka inahdukseen ei tarvitse reagoida, ei tuo ikinä opi olemaan yksin/liikkumaan jos aina joku tulee ekasta vinkasusta hakemaan syliin... Ja VIT#T minähän silloin vain myöntelin ja olin ottavinani neuvosta vaarin, tosiasiassa en ikinä kuunnellut moisia neuvoja, ja lopputuloksena lapsi lähti kymmenkuisena kävelemään ja on avoin ja luottavainen persoona. Myöhemmin sitten kerroin neuvolassa,että voivat sitten viskata vaikka vesilintua moisilla neuvoilla, kun keskustelimme kehityksestä.
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
![]()
Toivottavasti tulokkaallamme ei ole sitä. Pelottaa! Osaan kuvitella miten raskasta se aika on!!
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja vai muka liika läheisyys pahasta:Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Juuri ap:n kaltaisten äitien takia vauvat tarvitsevat unikouluja. Heti pitää olla paapomassa kun pienikin inaus kuuluu. Tuleeko lapsesta sitten tasapainen ja terve? Ei tosiaan, vaan neuroottinen helmassa roikkuja.
Ai pakko kyllä vastata tähän, rupes niin paljon naurattaan... Meille neukku täti sanoi aina samoin lääkäri että joka inahdukseen ei tarvitse reagoida, ei tuo ikinä opi olemaan yksin/liikkumaan jos aina joku tulee ekasta vinkasusta hakemaan syliin... Ja VIT#T minähän silloin vain myöntelin ja olin ottavinani neuvosta vaarin, tosiasiassa en ikinä kuunnellut moisia neuvoja, ja lopputuloksena lapsi lähti kymmenkuisena kävelemään ja on avoin ja luottavainen persoona. Myöhemmin sitten kerroin neuvolassa,että voivat sitten viskata vaikka vesilintua moisilla neuvoilla, kun keskustelimme kehityksestä.
Usein tuollainen kostautuu aikuisella iällä. Läheisriippuvaiset naiset, joita on vauvana paapottu sylissä yökaudet, eivät pysty irtautumaan edes väkivaltaisesta alkoholistimiehestä.
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Ei siis aiheuttanut minun koliikkia![]()