Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuo unikoulu on muutenkin jonkun jälkeenjääneen keksintö ihan varmasti. Lapsi kaipaa läheisyyttä ja laumaa, ei ole epänormaalia huutaa kun laitetaan yksin nukahtamaan sänkyyn pois äidin tai isän läheltä.
Huomattavasti epänormaalimpaa on laittaa vastasyntyneestä asti lapsi nukkumaan pahimmassa tapauksessa OMAAN HUONEESEENSA.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vaikka sinulle kuka tahansa tulisi sitten aikanaan sanomaan, että "pidät sitä liikaa sylissä, pian se ei muualla olekaan kitisemättä", pyyhi moisilla mielipiteillä pyllysi. Pientä ei voi pitää liikaa sylissä!
Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Ehkä mä sitten olen kovin naivi. Edelleenkään mä en tunne ketään joka oikeasti huudattaisi lasta pimeässä huoneessa yksin tuntikausia. Mutta jos tietäisin että joku oikeasti tekee niin (ja olisin vielä ollut todistamassa sitä) niin ottaisin asian esiin kyllä tavalla tai toisella.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Ehkä mä sitten olen kovin naivi. Edelleenkään mä en tunne ketään joka oikeasti huudattaisi lasta pimeässä huoneessa yksin tuntikausia. Mutta jos tietäisin että joku oikeasti tekee niin (ja olisin vielä ollut todistamassa sitä) niin ottaisin asian esiin kyllä tavalla tai toisella.
Jaa. Minä tiedän. Ilmeisesti et ole edes palstaillut kovin kauaa? Tuo on täälläkin valitettavan yleistä.
Lapsi laitetaan omaan sänkyynsä ja ovi suljetaan. Lapsi jos huutaa, niin sou vat, "nyt on yö ja nyt nukutaan"...ja sitten se vauva tosissaan saa huutaa itsensä uneen.
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Juuri ap:n kaltaisten äitien takia vauvat tarvitsevat unikouluja. Heti pitää olla paapomassa kun pienikin inaus kuuluu. Tuleeko lapsesta sitten tasapainen ja terve? Ei tosiaan, vaan neuroottinen helmassa roikkuja.
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Juuri ap:n kaltaisten äitien takia vauvat tarvitsevat unikouluja. Heti pitää olla paapomassa kun pienikin inaus kuuluu. Tuleeko lapsesta sitten tasapainen ja terve? Ei tosiaan, vaan neuroottinen helmassa roikkuja.
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Kai olette kuulleet vanhasta 4h syöttövälistä? Joskus mummojenne aikaan siis...
Vauvalle ei annettu tissiä kuin noina aikoina, vaikka olisi kuinka huutanut. Tai ainakaan ne äidit ei antaneet, jotka uskoivat mitä neuvolassa PAINOKKAASTI sanottiin.
Turhaa huudattamista? Kyllä.
Järjen köyhyyttä? Kyllä.
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Juuri ap:n kaltaisten äitien takia vauvat tarvitsevat unikouluja. Heti pitää olla paapomassa kun pienikin inaus kuuluu. Tuleeko lapsesta sitten tasapainen ja terve? Ei tosiaan, vaan neuroottinen helmassa roikkuja.
Pienikin inahdus ja karjuu itsensä uneen on aika ääripäitä, näiden välissä on tosiaan jotain... Ja ei ne vauvat niinku ap sanoikin v***lakseen itke.
Alkuperäinen kirjoittaja ei huutaneet ennenmuinoin:kamalaa... täytyy johtua niistä maidonkorvikkeista... kauhee kipu eikä kukaan ymmärrä, mitä törkyä lapset joutuu sietämään?
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja teppana:oivoi.. jospa mietitään 20-30 vuotta taakse päin niin taisi olla kovinkin yleistä.
No ei ollut mikään tuntien huudattaminen yleistä tuolloinkaan eikä mitenkään suositeltavaa. Tiedätkö sä paljonkin porukkaa jotka tuota on harrastaneet![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
Meillä esikoinen oli koliikki ja jaksoi kyllä huutaa. Mutta ei häntä yksin jätetty huutamaan, mutta ei me vanhemmat sitä huutoa mitenkään saatu loppumaan. Loppui sitten kun tunnit tuli täyteen huutamista. Vauva oli kärrynkopassa, jota heijattiin jne. mutta ei sitä koko aikaa jaksanut sylissäkään pitää.
Apua saa, kun sitä hakee! Suurin osa pienten lasten vanhemmista on taatusti väsyneitä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että pienen vauvan huudattaminen on väärin.
Läheisen ihmisen sylissä kai lapsi parhaiten rauhoittuu.
Onko sulla ollut koliikkilasta?Mä seurasin läheltä kaveria jolla molemmat sen lapsista ovat olleet pahoja koliikkitapauksia ja huusivat kaiket illat. Kun siihen ei auta mikään, koittivat kaikkea mitä voi keksiä: syliä, heijaamista, sitteriä, vaunuja, kaukaloa, mahallaan, kyljellään, selällään, hierontaa, vyöhyketerapiaa ja ties mitä. Eikä auttanut, vauva sen kun huusi joka ilta kuin kello. Kunnes loppui itsestään.
Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
Meillä esikoinen oli koliikki ja jaksoi kyllä huutaa. Mutta ei häntä yksin jätetty huutamaan, mutta ei me vanhemmat sitä huutoa mitenkään saatu loppumaan. Loppui sitten kun tunnit tuli täyteen huutamista. Vauva oli kärrynkopassa, jota heijattiin jne. mutta ei sitä koko aikaa jaksanut sylissäkään pitää.
Apua saa, kun sitä hakee! Suurin osa pienten lasten vanhemmista on taatusti väsyneitä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että pienen vauvan huudattaminen on väärin.
Onko sulla ollut koliikkilasta?Mä seurasin läheltä kaveria jolla molemmat sen lapsista ovat olleet pahoja koliikkitapauksia ja huusivat kaiket illat. Kun siihen ei auta mikään, koittivat kaikkea mitä voi keksiä: syliä, heijaamista, sitteriä, vaunuja, kaukaloa, mahallaan, kyljellään, selällään, hierontaa, vyöhyketerapiaa ja ties mitä. Eikä auttanut, vauva sen kun huusi joka ilta kuin kello. Kunnes loppui itsestään.
Mulla on ollut koliikkivauva, joka huusi ei pelkästään illalla vaan aina. Kaikki tehtiin, erikoislääkärit ja vyöhyketerapeutit. EI mitään apua. On parempi laittaa lapsi sänkyyn huutamaan ja mennä itse ulos jos ei kestä. Oman vauvan jatkuva huuton pahinta mitä olen elämässäni kokenut. Koska tuskaahan siinä huudetaan.
Minä en olisi pystynyt jättämään vauvaa yksin huutamaan. Kun väsymys oli pahimmillaan ja pelkäsin että pudotan lapsen väsymyksestä, niin laskin vauvan meidän sängylle, menin itse viereen makaamaan, ja pidin kädestä kiinni. Vauvan huuto ei itseasiassa ollut pienempää oliko hän ilman syliä vai ei, mutta en itse vaan voinut jättää häntä.
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja ei huutaneet ennenmuinoin:kamalaa... täytyy johtua niistä maidonkorvikkeista... kauhee kipu eikä kukaan ymmärrä, mitä törkyä lapset joutuu sietämään?
Miksi minä huusin yötä päivää koliikkia vauvana? En minä mitään korvikkeita saanu joten diagnosoisitko minun itkuniOli VARMASTI äitini syytä tavalla tai toisella eikö?
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ei huutaneet ennenmuinoin:kamalaa... täytyy johtua niistä maidonkorvikkeista... kauhee kipu eikä kukaan ymmärrä, mitä törkyä lapset joutuu sietämään?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja ei huutaneet ennenmuinoin:kamalaa... täytyy johtua niistä maidonkorvikkeista... kauhee kipu eikä kukaan ymmärrä, mitä törkyä lapset joutuu sietämään?
Miksi minä huusin yötä päivää koliikkia vauvana? En minä mitään korvikkeita saanu joten diagnosoisitko minun itkuniOli VARMASTI äitini syytä tavalla tai toisella eikö?
![]()
Justhan yks päivä täällä oli ketju, missä aloittaja väitti koliikin johtuvan vain siitä, ettei vanhemmat osaa hoitaa lastaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:Alkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja miuu:olisko vaikka väsynyt..?
Mulla on ollut koliikkivauva, joka huusi ei pelkästään illalla vaan aina. Kaikki tehtiin, erikoislääkärit ja vyöhyketerapeutit. EI mitään apua. On parempi laittaa lapsi sänkyyn huutamaan ja mennä itse ulos jos ei kestä. Oman vauvan jatkuva huuton pahinta mitä olen elämässäni kokenut. Koska tuskaahan siinä huudetaan.
Minä en olisi pystynyt jättämään vauvaa yksin huutamaan. Kun väsymys oli pahimmillaan ja pelkäsin että pudotan lapsen väsymyksestä, niin laskin vauvan meidän sängylle, menin itse viereen makaamaan, ja pidin kädestä kiinni. Vauvan huuto ei itseasiassa ollut pienempää oliko hän ilman syliä vai ei, mutta en itse vaan voinut jättää häntä.
:hug: voi ei! Varmaan oli rankkaa! Mutta onneksi ei ollut ikuista![]()