Olen opiskelija ja raskaana :/

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hyvä on saada lapset nuorena, kun vielä jaksaa valvoa ja juosta perässä.

Toisin siis kuin enemmistöllä lasten saajista eli kolmekymppisillä, jotka odottavat, että on varaa omakotitalolainaan, ennen kuin perustavat perheen.
 
En ole aikeissa käydä abortissa. Lapsen isä on mukana kuvioissa mutta ei asuta yhdessä. Kokemuksia lapsen hoitamisesta tällaisessa tilanteessa?
Neuvolasta nykyään saa hyviä paikkakuntakohtaisia vinkkejä ja ohjausta, kannattaa kysyä sieltä. Mutta eikös se mene suunnilleen samoin kuin työssäkäyvälläkin, päiväkotikuviot jne. Toki opintoja joutunet siirtämään tai yrittään etänä opiskella vauva-aikana/minkä ajan sitten joudutkaan äitiys-ja vanhempainvapaalla olemaan. Kelasta kannattaa kans pikimmiten varmistella kaikki korvausjutut ettei sitten tule sekaannuksia opintotukien yms. kans....
Ja pahoittelut että vastasin vaikka kokemusta juuri tuosta tilanteesta ei ole. Kyllä ne asiat lutviutuu kuitenkin, ihanaa että pidät lapsen:)
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
vierailija
Hyvin kaikki menee! Itse tein raskaana ollessani kaksoistutkinnon loppuun, ja pienen lapsen kanssa AMK tutkinnon päälle. Hieman voi olla viivästyksiä tai joku kurssi alle riman, mutta ei väliä, pääasia että teet juuri niitä asioita lapsen kanssa tai ilman mitä haluat!
 
vierailija
Hyvä on saada lapset nuorena, kun vielä jaksaa valvoa ja juosta perässä.

Toisin siis kuin enemmistöllä lasten saajista eli kolmekymppisillä, jotka odottavat, että on varaa omakotitalolainaan, ennen kuin perustavat perheen.
Kuinka pitkään oletat ihmisten "juoksevan" lasten perässä. Jos 30nä saa lapsen, niin kyl siin jaksaa viel kolmivitosena... tai vaikka nelivitosena.
Vai kuinka aikasin sä rapistuit?
Kuinka vanhat sul lapset oli kun "juoksit" viel perässä?
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Hyvä on saada lapset nuorena, kun vielä jaksaa valvoa ja juosta perässä.