Olen ollut töissä hesellä 5 vuotta. Kysykää mitä haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei todellakaan. Onko tähän asiaan tulossa mitään muutosta, niin että asiakas ei koskaan saisi sellaista vanhaa hampparia?

Sama kysymys ranskalaisista. Vain todella tuoreet maistuu hyviltä, muut ihan mössöltä. Eikö sille voisi tehdä jotain. Laita ainakin näitä terveisiä sinne ylöspäin ;)

Pienenä vinkkinä voisin antaa että pyydä oma hampparisi pienenä spessuna, eli vaikka ilman kurkku tai sipulia tms. niin se täytyy tehdä silloin kun tilaat sen joten on tuore ;) Noita erikoisia kun ei voi valmiiksi tehdä kun ei tiedä mitä kukin haluaa.

• Tykkää
Reactions: Halikatti
[QUOTE="aloittaja";25617453]On olemassa ja jokaisella hampparilla on oma aikansa. Niiden säilytys tiskissä on kuitenkin vain enintään 30min jonka jälkeen ne PITÄÄ lyödä hävikkiin ja nakata bioon.
Ja totta on se että se hamppari joka on ollut tiskissä sen 30min ei maistu samalle kuin se joka on juuri tehty.[/QUOTE]

Tosi pitkä aika. :O Mäkissä menee wasteen hampurilaiset kymmenen minuutin jälkeen. Ranskalaisissa säilytysaika on 5 minuuttia. Olen myös työskennellyt mäkkärillä vuoropäällikkönä 5 vuotta opintojen ohella. Ihan kivaa työtä ok palkalla :)

[QUOTE="eee";25619236]On se työtä ja rankkaakin sellaista, sitä en kiellä ollenkaan. Minä vaan kysyin, onko aloittajalla kunnianhimoa, ja olihan hänellä - pohtii kouluttautumista ja muita töitä. Itse en pidä Hesellä koko elämäänsä työskenteleviä ihmisiä kovinkaan kunnianhimoisina.

Ja oikeassa olet, ei se kaupan alasta juurikaan eroa. En pidä myöskään kaupan kassalla koko ikänsä työskenteleviä kunnianhimoisina.[/QUOTE]

Millaista työtä sitten tekee mielestäsi kunnian himoinen ihminen?
Jotkut ihan oikeasti nauttivat siitä kassa/hese/kioski tms. työstään. Siinä saa työskennelleä erilaisten ihmisten parissa koko työvuoron ajan.
Ja miten suuren osan ihmisistä kaupallinen ala työllistää, sanotko että kaikki ne inmiset ovat sitten kunnianhimottomia?

Tosi pitkä aika. :O Mäkissä menee wasteen hampurilaiset kymmenen minuutin jälkeen. Ranskalaisissa säilytysaika on 5 minuuttia. Olen myös työskennellyt mäkkärillä vuoropäällikkönä 5 vuotta opintojen ohella. Ihan kivaa työtä ok palkalla :)

Pakko sanoa etten ihan tarkkaa aikaa muista koska viime kerrasta aikaa niin pitkään, mutta siis maximissaan ton 30min. Suurimmalla osalla aika kuitenkin 15-20min.

[QUOTE="vieras";25619339]Millaista työtä sitten tekee mielestäsi kunnian himoinen ihminen?
Jotkut ihan oikeasti nauttivat siitä kassa/hese/kioski tms. työstään. Siinä saa työskennelleä erilaisten ihmisten parissa koko työvuoron ajan.
Ja miten suuren osan ihmisistä kaupallinen ala työllistää, sanotko että kaikki ne inmiset ovat sitten kunnianhimottomia?[/QUOTE]

Ehkä jotain muuta kuin rutiininomaista työtä. Työtä, jossa voi kehittyä?

Ei siinä ole mitään pahaa, jos nauttii Hese-/kaupankassatyöstään. Sehän on hyvä, että joku nauttii siitä - jonkunhan se työ on kuitenkin tehtävä! Itse olin muutaman kuukauden Hesellä töissä opiskelujen ohissa ja en todellakaan nauttinut työstäni, täysin päinvastoin.

Eivät kaikki kaupankassat ja Hese-työntekijät varmastikaan ole kunnianhimottomia. Hyvin suuri osa alan työntekijöistä on osa-aikaisia ja tekee työtään esim. opintojen ohella. Vaihtuvuus on suurta, ja harva on töissä kaupan kassalla kymmeniä vuosia.

[QUOTE="aloittaja";25618891]Tottakai vaihtelee. Kassalla pidetään yleensä kassa/kahvilapuolen vaatteita. Keittiössä keittiön vaatteita. Ja ihan saa olla oman maun mukaan lippis tai lippa, mutta hattu pitää olla. Ainoastaan vp rvp eivät tarvitse.
Ja hanskoja ei tarvitse käyttää mikäli olet toimittanut salmonella todistuksen.
Käsiä pestään, pestään, pestään, pestään![/QUOTE]

Onko ok olla kassalla, käsitellä rahaa ja kassakonetta josta suoraan paljain käsin hampurilaisten laittoon? Tälläin näin erään työntekijän toimivan tampereella yhdessä hesessä kun jonotin vuoroani. Täytyy sanoa että ruokahalut menivät. Tilanteen yököttävyyttä ei yhtään vähentänyt se kun hampparista salaattia lenteli pitkin lattioita kun sinne sitä kiireessä pisteli. Lattiakin oli tosi likainen, huomioni kiinnitin siihen niitä salaatinlehtiä seuratessani, eivät olleet ensimmäiset lattialla..

[QUOTE="hmm";25619388]Onko ok olla kassalla, käsitellä rahaa ja kassakonetta josta suoraan paljain käsin hampurilaisten laittoon? Tälläin näin erään työntekijän toimivan tampereella yhdessä hesessä kun jonotin vuoroani. Täytyy sanoa että ruokahalut menivät. Tilanteen yököttävyyttä ei yhtään vähentänyt se kun hampparista salaattia lenteli pitkin lattioita kun sinne sitä kiireessä pisteli. Lattiakin oli tosi likainen, huomioni kiinnitin siihen niitä salaatinlehtiä seuratessani, eivät olleet ensimmäiset lattialla..[/QUOTE]

No ei todellakaa ole ok!! Kädet tulee pestä tuossa välissä! Jos näin on tapahtunut niin ehdottomasta palautetta eteenpäin!! Aina mahtuu mukaan joku joka ei noudata käsihygieniaa tai ei edes ymmärrä kuinka tarkkaa se on tai kiinnitä siihen tarpeeksi huomiota.

Kiireessä niitä salaatinpalasia voi lennellä lattialle ja ei todellakaan ole aikaa alkaa niitä sipistelemään vaan se tehdään sitten kun tilanne taantunut. Eihän se kivan näköistä ole, mutta sitäkin tärkeämpää on tyytyväinen asiakas ja ripeä tuotteiden valmistuminen. :)

[QUOTE="Vieras";25619411]Sanohan ap terveisiä firmaasi että kaivataan aurajuustohampurilaista kipeästi!! Jostain pikku grilleiltä saa, pitäis saada isostakin ketjusta.[/QUOTE]

Näitä toiveitahan voi jokainen itsekin lähettää sinne isommille saappaille joka näistä päättää. Ja eikös facebookissa ole ollut joku missä saa itse suunnitella oman hampparin ja paras voittaa? Justiin tuli mainos jostain megamätöstä ja se on ihan asiakkaiden oma suunnitelma :)

[QUOTE="hmm";25619388]Onko ok olla kassalla, käsitellä rahaa ja kassakonetta josta suoraan paljain käsin hampurilaisten laittoon? Tälläin näin erään työntekijän toimivan tampereella yhdessä hesessä kun jonotin vuoroani. Täytyy sanoa että ruokahalut menivät. Tilanteen yököttävyyttä ei yhtään vähentänyt se kun hampparista salaattia lenteli pitkin lattioita kun sinne sitä kiireessä pisteli. Lattiakin oli tosi likainen, huomioni kiinnitin siihen niitä salaatinlehtiä seuratessani, eivät olleet ensimmäiset lattialla..[/QUOTE]

Ja palattakoon tähän vielä sen verran että olen huomannut itse sen että näissä isommilla paikkakunnilla missä on näitä paikkoja joka toisella kadulla niin ei olla niin tarkkoja siisteysasioista, valitettavasti. Ja meininkikin on vähän erilaista kuin pienemmissä paikoissa/pienemmillä paikkakunnilla. Huomaa sen siitä jos esimerkiksi vaikka joku pääkaupunkiseutulainen tulee duuniin.

[QUOTE="Mä";25619507]Saisinko kerroksen ja maidon?[/QUOTE]

Varmasti toki saat kun kipaiset lähimmälle heselle! Mutta halvemmalla varmaan saat jos otat vaan sen kerroksen ja juot maidon omasta purkista :)

[QUOTE="vieras";25618923]Mä olen saanu hesestä ruokamyrkytyksen!! Tai niin luulisin asiassa käyneen!
Tapauksesta jo useempi vuosi.
Syötiin kaverin kaa hesessä, lähdettiin jatkaa matkaa ja en kestäny vajaata puolta tuntia et pääsen vessaan, vaan paskoin housuhini juuri ennen vessaa!
Kaveri kerkes vessaan just ja just.
Ei olla hesee sen jälkeen käytetty ja ois varmaan pitäny ilmottaa johonkin![/QUOTE]

Ruokamyrkytys ei iske noin yks kaks puun takaa. Joten jostain muusta olette kyllä varmasti saaneet.

[QUOTE="aloittaja";25619598]Ei ole ainakaa minun kohdalle sattunut. Tuohan olisi hauska!! :)[/QUOTE]

Mäkkärin työntekijöitähän testataan todella tarkasti useasti kuussa ja palveluajat mitataan.

Mun kaveri on ollut hesessä töissä ja kerto, että niitä hamppareita lämmitetään mikrossa uudestaan, ja vaikka pihvit on mennyt vanhaksi niin silti niitä käytetään.

Aika vähän saat palkkaa jos kk käteen 1000 €. Mä Valintatalossa, about 6 h päivä ja viikonloppuja niin vähintään 1300 €, mutta yleensä 1400-1600 € käteen kk.

[QUOTE="Minni";25620588]Aika vähän saat palkkaa jos kk käteen 1000 €. Mä Valintatalossa, about 6 h päivä ja viikonloppuja niin vähintään 1300 €, mutta yleensä 1400-1600 € käteen kk.[/QUOTE]

Et vissiin kovin tarkasti oo ketjua seurannut. AP teki VIIKONLOPPUTÖITÄ!

Miksi melkein aina käy niin, että hampurilainen tuodaan myöhemmin pöytään? Olen huomannut, että vielä joskus 10 vuotta sitten tuo oli tosi harvinaista. Nykyään melkein aina käy niin, että hampurilainen tuodaan erikseen pöytään. Ranskalaiset ehtivät kylmyä ja ei ole kiva odottaa sitä hampurilaista. Miksei voi tehdä niin, että koko ateria tuotaisiin kerralla tai sitten niin, että asiakkaat itse odottavat kassan lähellä ja hakevat aterian kun se on valmis? Tuntuu, että monesti myyjällä menee kauheasti aikaa kun etsii tarjottimen kanssa sitä kenelle piti mikin hampurilainen viedä, kaikki paikat eivät käytä edes niitä numerojuttuja. Eikä tämä koske pelkästään Hesburgeria vaan McDonald'sissa on ihan sama juttu.

Toinen kysymys, mitä ajattelette jos asiakas tilaa tuplajuustohampurilaisen ilman juustoa? Itse tykkään siitä Hesen tuplajuustohampurilaisesta ilman juustoa, mutta kun kerran ostin sen, niin myyjä alkoi jotenkin ihmetellä asiaa ja kävi vielä kysymässä joltain muulta henkilöltä voiko sen myydä ilman juustoa. No, kyllä myi ilman juustoa, mutta hieman inhottava tilannehan se oli, mutta hampurilainen oli kyllä hyvänmakuinen ilman juustoa.

Miksi muuten Hesessäkin on niin vähän hampurilaisia ilman juustoa?

Kysyn nyt lisää, kun mieleen kysymyksiä juolahtaa, miksi kampanjatuotteina kiertää koko ajan samat tuotteet? Nytkin taas Megamättö tullut uudestaan. Fiestahampurilaista ei ole näkynyt vuosiin, samoin kuten valkosipulihampurilaista. Noista tykkäsin hirveästi, mutta eipä ole noitakaan tainnut kuin kerran olla kumpaakin.

Uusimmat

Yhteistyössä