Työ hesellä, mitähän tekisi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Olen nyt jonkin aikaa ollut hesellä töissä ja nyt tuntuu siltä että ei minusta ole siihen hommaan.. :/ Liian kiireistä ja hektistä tämmöiselle rauhalliselle ihmisille. Liikaa muistettavia asioita ja hommia. Taukoja ei jouda pitämään. Ja kuulema pahenee vaan kun talvi tulee. Oon aina ihan sekaisin siitä mitä tehdään ja miten paljon ja mitä mihinkin laitetaan.. :/ Tänäänkin sähläsin ihan kunnolla.. Olen kaikenlisäksi liian hidas. Yöt menee puoliunessa kun pelottaa seuraava työpäivä ja hampurilaisia teen unissani koko yön..
Ajattelin että tuo homma on semmosta sopivaa aivot narikkaan hommaa ja se sopii kenelle vaan mutta olin pahemman kerran väärässä.. :/
Onko paras vaan sanoa esimiehelle että ei minusta tähän hommaan ole?

Joo ei se helppoa ole vaikka luulisi. Vaatii tietynlaisen luonteen kyllä. Miksi sä itseäsi rääkkäisit jos ei työ ole sulle, hae muualle ja anna tuo paikka jollekin joka nauttii työstään. Kaikkien etuhan se olisi.

Joo ei todellakaan ole mikään lepokoti. :)
Monella se paha luulo ja totuus iskee vasten kasvoja turhankin kovaa.
Itse olen ollut aikoinani hesellä töissä 6vuotta. Ja kyllä tosiaan ihan totista työtä on.Todella rankkaa.
Kyllä ne oppii ne hommat siellä ajan kanssa ja muisti paranee jne. Tsemppiä, kyllä se siitä varmasti suttaantuu! :)

Jokusen päivän oon nyt ollu mutta voin sanoa jo nyt että tuskin tulen tuosta tykkäämään. En halua semmoista työtä missä ei jouda edes vessassa käymään.
Mulla ei mikään pakko ole töissä olla, tuonnekkin lähdin siksi että ois vähän vaihtelua.
Tänäänkin oli hirveä kiire ja mä vaan sähläsin siellä ja hidastelin kun ei minusta ole noin nopeeseen työtahtiin. :/

[QUOTE="a.p";25159999]Jokusen päivän oon nyt ollu mutta voin sanoa jo nyt että tuskin tulen tuosta tykkäämään. En halua semmoista työtä missä ei jouda edes vessassa käymään.
Mulla ei mikään pakko ole töissä olla, tuonnekkin lähdin siksi että ois vähän vaihtelua.
Tänäänkin oli hirveä kiire ja mä vaan sähläsin siellä ja hidastelin kun ei minusta ole noin nopeeseen työtahtiin. :/[/QUOTE]

Tuo on nyt ihan huuhaata ettei vessassa ehsi käymään - pakkohan sun on :)
Vaik olis kuin kiire, sä saat/voit/ja sun pitää käydä vessassa jos sulla hätä on. Ei se homma ihan hetkessä siihen kaadu et yks käväsee veskissä.

Mut jos asenne on toi niin todellakin suosittelen että suuntaan muualle :)
Se homma vaatii myös hyvän työilmapiirin ja siihen ei yksi hapan-naama huonolla asenteella hyvää tee. Kenenkään ei ole mikään pakko tehdä duunia mistä ei pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja heseläinen;25160023:
Tuo on nyt ihan huuhaata ettei vessassa ehsi käymään - pakkohan sun on :)
Vaik olis kuin kiire, sä saat/voit/ja sun pitää käydä vessassa jos sulla hätä on. Ei se homma ihan hetkessä siihen kaadu et yks käväsee veskissä.

Mut jos asenne on toi niin todellakin suosittelen että suuntaan muualle :)
Se homma vaatii myös hyvän työilmapiirin ja siihen ei yksi hapan-naama huonolla asenteella hyvää tee. Kenenkään ei ole mikään pakko tehdä duunia mistä ei pidä.

Mua vaan jotenkin hävettää sanoa/soittaa esimiehelle että minusta ei ole tuohon hommaan.. :/ Jos palkka ois parempi niin se innostais jäämään mutta palkka ei vastaa työtä ollenkaan.

[QUOTE="a.p";25159999]Jokusen päivän oon nyt ollu mutta voin sanoa jo nyt että tuskin tulen tuosta tykkäämään. En halua semmoista työtä missä ei jouda edes vessassa käymään.
Tänäänkin oli hirveä kiire ja mä vaan sähläsin siellä ja hidastelin kun ei minusta ole noin nopeeseen työtahtiin. :/[/QUOTE]

No jos muutaman päivän oot vasta ollu, niin oo vaikka 1-2 kuukautta ja päätä sitten. Koska tuo on TODELLA lyhyt aika oppia täydellisesti kaikki. Kiireistähän se työ on ja hektistä, mutta ei sen nyt ihan kaiken aikaa sellaista pitäisi olla ettei ehdi syömään/käymään vessassa (siis jotkut päivät on, mutta että aina kaikki päivät ja koko päivän ajan). Tai sitten mulla vaan aika kultaa muistot (joskus opiskeluaikoina oon pari vuotta ollu).

pari ekaa viikkoa on karmeeta, sit sen oppii ja koko homma helpottuu ja jopa muuttuu mukavaksi :) Ei saa heti luovuttaa! Ei mikään työ oo heti ekana päivänä helppoa ja ihanaa!

[QUOTE="joku";25160049]No jos muutaman päivän oot vasta ollu, niin oo vaikka 1-2 kuukautta ja päätä sitten. Koska tuo on TODELLA lyhyt aika oppia täydellisesti kaikki. Kiireistähän se työ on ja hektistä, mutta ei sen nyt ihan kaiken aikaa sellaista pitäisi olla ettei ehdi syömään/käymään vessassa (siis jotkut päivät on, mutta että aina kaikki päivät ja koko päivän ajan). Tai sitten mulla vaan aika kultaa muistot (joskus opiskeluaikoina oon pari vuotta ollu).[/QUOTE]

En mä niin pitkään kehtais olla kun sitten joutusin lähtemään kesken sesongin.
Mä uskallan sanoa että tällä hesellä on asiakkaita aamusta iltaan kunhan talvi kunnolla tulee.

[QUOTE="a.p";25160043]Mua vaan jotenkin hävettää sanoa/soittaa esimiehelle että minusta ei ole tuohon hommaan.. :/ Jos palkka ois parempi niin se innostais jäämään mutta palkka ei vastaa työtä ollenkaan.[/QUOTE]

Ei siinä mitää hävettävää ole. Usko pois et todellakaan ole ainoa joka joutuu myöntämään ettei olekaan kyseiseen työhön.
Minun mielestäni liki yhdentoistaeuron tuntipalkka oli ihan jees ja tein myös mielelläni sunnuntain tuplapalkkavuoroa. Minulle nuo rahat riittivät vallan mainiosti.
Olisin kuitenkin sitä mieltä että katsoisit vielä hetken aikaa avoimin mielin positiivisella asenteella. Muista ettei joka päivä ole tuollaista nytkin on kiire kausi meneillään.

Alkuperäinen kirjoittaja heseläinen;25160079:
Ei siinä mitää hävettävää ole. Usko pois et todellakaan ole ainoa joka joutuu myöntämään ettei olekaan kyseiseen työhön.
Minun mielestäni liki yhdentoistaeuron tuntipalkka oli ihan jees ja tein myös mielelläni sunnuntain tuplapalkkavuoroa. Minulle nuo rahat riittivät vallan mainiosti.
Olisin kuitenkin sitä mieltä että katsoisit vielä hetken aikaa avoimin mielin positiivisella asenteella. Muista ettei joka päivä ole tuollaista nytkin on kiire kausi meneillään.

Juu, mun palkka on tällä hetkellä reilu 7e.
On varmasti, kohta tulee venäläiset ja sen jälkeen laskettelijat.

[QUOTE="a.p";25160102]Juu, mun palkka on tällä hetkellä reilu 7e.
On varmasti, kohta tulee venäläiset ja sen jälkeen laskettelijat.[/QUOTE]

Niin kyllä, tietyt kaudet on kiirettä aikaa, mutta aina ei ole meneillään kausia.
Minusta ainakin työ oli mukavaa, koska oikeastu oli tekemistä ja päivät meni siivillä. Mutta sopii vain niille jotka todella tykkäävät että töissä tehdään töitä.

Mikset olisi kautta loppuun saakka, jos sinulla ei ole muutakaan tiedossa. Varmasti nopeutta ja näppäryyttä tulee lisää kokemuksen myötä. Siitä on hyötyä tulevissa töissä mitä ne sitten tulevatkaan olemaan. Muutaman päivän perusteella ei voi vielä tietää sopiiko työ vai ei.

Olin joskus kans pikaruokapaikassa kesätöissä. Kuukauden jaksoin olla ja sitten otin loparit. Ei ollut niin kamalaa lähteä kesken kaiken, kun sai sanoa että olin saanut oman alan töitä ja sen takia lähdin. Eli pääsinkin yllättäen yhteen toiseen paikkaan mihin olin myös hakenut. Muuten olisin varmaan yrittänyt sinnitellä koko kesän siellä, koska rahaa oli pakko saada jostain. Mulla kanssa sellainen luonne, että en soveltunut ollenkaan siihen kiireiseen työtahtiin, en vaan päässyt siihen rytmiin ja hommaan sisälle edes kuukaudessa, ja vihasin joka hetkeä... Tsemppiä sulle, toivottavasti pärjäät paremmin kuin mä! :)

Koita nyt ainakin pari viikkoa-kuukausi! Mä tiedän tuon tunteen, alussa tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Mä olin vajaan vuoden töissä grillillä ja olin ensin pari neljän tunnin vuoroa töissä pomon kanssa ja sitten piti jäädä yksin. Eihän siinä vaiheessa osannut kuin perusjutut, kauan piti varmistella papereista että mitä mihinkän annokseen tulee, kassan käytön oppi nopeasti mutta esim. veikkauksen koneen kanssa sähläsin aika tavalla aluksi. Yksin ollessa taukoja ei tosiaan oikein ehtinyt pitää ja tuntui että samalla piti tehdä miljoonaa asiaa; laittaa ruuat valmistumaan, myydä siinä välissä lottoja ja kenoja, muistella mitä mausteita mihinkin ruokaan tuli ja pakata annokset, siivota tiloja ja purkaa tavarakuormaa silloin kun se tuli jne.

Aluksi se oli ihan kamalaa, pelkäsin koko ajan että teen jonkun virheen ja ja jos asiakas tuli kyselemään jotain kun mulla oli joku hankalata tuntuva juttu kesken, saatoin sössöttää hätääntyneenä jotain mistä ei saanut mitään selvää... :D Näin työjutuista unta ja tuntui ettei musta ole siihen. Nopeasti sitä kuitenkin oppi kaiken ja pian sitä valmisti sujuvasti useita tilauksia kerralla, palveli siinä välissä muita ostosten tekijöitä ja jutteli asiakkaille. Opin pitämään siitä työstä ja pääsin eroon kovasta jännityksestä ja epävarmuudesta kun oli pakko pärjätä yksin. Olin aluksi tosi ujo ja hermostunut.

Kun tuli uusia työntekijöitä, aika moni jakoi mun alkufiilikset, mutta kaikki kyllä oppi nopeasti :) Ilta- ja yövuoroissa sai ihan kivaa palkkaa varsinkin la-su yönä sai tehdä töitä tuplapalkalla + yölisällä ;)

Mä olin töissä Hesellä pari vuotta ja olihan se aika hektistä. Kun sitten sain työtä omalta alaltani ja menin töihin vanhusten asumispalveluyksikköön niin tuntui kuin oisin tullu lepokotiin vaikka hoitotyökään ei oo mitään helppoa.

Yhteistyössä