Olen nyt BKM:n 2v tytön kummi! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten se käytännössä kävi?
Mulla on sellainen tilanne, että ystävä jonka miehen kanssa meni vähän mulla sukset ristiin kieltäytyi hyväksymästä mua kummiksi vaikka ystäväni olisi näin halunnut. Ovat nyt eronneet ja ystäväni tätä harmittelee, useasti sanoo että sä oot kummi vaikka ei nimeä "kirkonkirjoissa" ookkaan ja kummilapsena mä hänen lastaan ajattelen.
Eli onko tää teillä jotenkin "virallisesti" hoidettu?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miten se käytännössä kävi?
Mulla on sellainen tilanne, että ystävä jonka miehen kanssa meni vähän mulla sukset ristiin kieltäytyi hyväksymästä mua kummiksi vaikka ystäväni olisi näin halunnut. Ovat nyt eronneet ja ystäväni tätä harmittelee, useasti sanoo että sä oot kummi vaikka ei nimeä "kirkonkirjoissa" ookkaan ja kummilapsena mä hänen lastaan ajattelen.
Eli onko tää teillä jotenkin "virallisesti" hoidettu?

Juu, ihan virallisesti on hoidettu. Kirkkoherrainvirastosta hain paperin, johon kirjoitettiin lapsen nimet&sos.turvatunnus ja kummin/kummien nimet, jotka haluaa kastekirjaan lisättäväksi. Tosi helppoa. =) Periaatteessa siihen pitää laitta syy, jos on vaikka välit katkenneet entiseen kummiin jne., mutta en tiedä onko se niin oleellista.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Juu, ihan virallisesti on hoidettu. Kirkkoherrainvirastosta hain paperin, johon kirjoitettiin lapsen nimet&sos.turvatunnus ja kummin/kummien nimet, jotka haluaa kastekirjaan lisättäväksi. Tosi helppoa. =) Periaatteessa siihen pitää laitta syy, jos on vaikka välit katkenneet entiseen kummiin jne., mutta en tiedä onko se niin oleellista.

Ok, se on niin helppoa :) täytyy kertoa et voidaan me tästä kummiudesta tehä ihan virallistakin

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Miksi ihmeessä joku ottais palstalaisen lapsensa kummiksi, eikö ole muuta elämää/kavereita? Oletteko edes tavanneet livenä? Ja 2 vuotiaan lapsen kummiksi? Missä sen ristiäiskummit on?

Joskus ristiäiskummit voi vaan "kadota" elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miksi ihmeessä joku ottais palstalaisen lapsensa kummiksi, eikö ole muuta elämää/kavereita?

Eli jos ystävä sattuu palstailemaan, ei tätä voi pyytää kummiksi. Ok, hyvä muistaa.

En minö sitä noin tarkoittanut. Palstailee minunkin kummityttöni äiti. Ja olen tutustunut palstalaiseen aikoja sitten ja hän on erittäin rakas, asumme samassa kaupungissa ja pidämme yhteyttä. Mutta emme palstan kautta. Ymmärsin että näillä kahdella on vain palstasuhde.

Miksi ihmeessä joku ottais palstalaisen lapsensa kummiksi, eikö ole muuta elämää/kavereita? Oletteko edes tavanneet livenä? Ja 2 vuotiaan lapsen kummiksi? Missä sen ristiäiskummit on?

Ei, ei olla tavattu livenä. :whistle: Totta kai ollaan! Pongasimme toisemme sattumalta palstalta, juteltiin mesessä ja tavattiin. Nyt olemme hyviä ystäviä. :) Ja kiitos kysymästä, kummallakin on paljon ystäviä jo entuudestaankin. :) Netistä voi löytää tuttavuuksia/ystäviä ihan siinä missä muualtakin.

Tytön kummeista yksi on jo kuollut ja yksi ei pidä yhteyttä. Mut sitten lisättiin kummiksi. :) Olin todella otettu, mielestäni hieno luottamuksenosoitus!

Itse olen ajatellut pyytää yhtä ystäväpariskuntaa 3v tyttöni kummiksi. Tytöllä ei ole kummeja lainkaan, kun pariskunta jota silloin aikanaan pyysin ei suostunutkaan ja muita sopivia kummiehdokkaita ei silloin ollut.
Tytöllä ei tosin ollut ristiäisiä vaan nimiäiset joten kirkonkirja-asioita ei tarvitse hoidella. Itsekin olen kummi lapselle jolla oli nimiäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miksi ihmeessä joku ottais palstalaisen lapsensa kummiksi, eikö ole muuta elämää/kavereita?

Eli jos ystävä sattuu palstailemaan, ei tätä voi pyytää kummiksi. Ok, hyvä muistaa.

En minö sitä noin tarkoittanut. Palstailee minunkin kummityttöni äiti. Ja olen tutustunut palstalaiseen aikoja sitten ja hän on erittäin rakas, asumme samassa kaupungissa ja pidämme yhteyttä. Mutta emme palstan kautta. Ymmärsin että näillä kahdella on vain palstasuhde.

:o Ootko sä nyt ihan sekaisin? "Vain palstasuhde"? Meinaatko, että otan lapsen kummiksi ihmisen, jota en koskaan ole nähnyt? Ja KYLLÄ, minulla ON muutakin elämää, mutta tiedätkö, joskus voi käydä niin että lapsen kummi vaikka KUOLEE. Siellä se on, taivaassa. Eipä olla yhteyttä paljon pidelty sen jälkeen. Ja onhan mulla toki muitakin kavereita kuin Tytsi, mutta miksi en pyytäisi lapsen kummiksi sydämellistä, aitoa ja välittävää ihmistä joka haluaa olla ja on lapsieni arjessa mukana ihan vapaaehtoisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mää tiesin! Mää arvasin, kun sen kummialoituksen sillon näin :D

Onnea tytsille uudesta kummitytöstä ja BKM:älle uudesta tytön kummista :saint:

Sä perhana arvaat kaiken. :D Sua pakanaa ei voi pyytää kummiksi. :laugh: Kiitos onnitteluista. :heart: Onko sulla jo hallussa slow-quick-quick-slow-slow.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mää tiesin! Mää arvasin, kun sen kummialoituksen sillon näin :D

Onnea tytsille uudesta kummitytöstä ja BKM:älle uudesta tytön kummista :saint:

Sä perhana arvaat kaiken. :D Sua pakanaa ei voi pyytää kummiksi. :laugh: Kiitos onnitteluista. :heart: Onko sulla jo hallussa slow-quick-quick-slow-slow.... :whistle:

:D

Ei ole, eikä tule olemaan...mä treenaan vaan lattareita :p

:o Ootko sä nyt ihan sekaisin? "Vain palstasuhde"? Meinaatko, että otan lapsen kummiksi ihmisen, jota en koskaan ole nähnyt? Ja KYLLÄ, minulla ON muutakin elämää, mutta tiedätkö, joskus voi käydä niin että lapsen kummi vaikka KUOLEE. Siellä se on, taivaassa. Eipä olla yhteyttä paljon pidelty sen jälkeen. Ja onhan mulla toki muitakin kavereita kuin Tytsi, mutta miksi en pyytäisi lapsen kummiksi sydämellistä, aitoa ja välittävää ihmistä joka haluaa olla ja on lapsieni arjessa mukana ihan vapaaehtoisesti?[/quote]

En ole sekaisin ihan kaikki ok selvipäin ja täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Mä en oo ikinä aatellu kummia lapselle välttämättömänä asiana. Minun lapsella on kummit joita ei nyt hirveästi nähdä kun ovat muuttaneet toisiin kaupunkeihin jo silloin kun lapsi oli pieni. MUTTA lapsellani on paljon ihania aikuisia ympärillään joille kaikille lapseni on hyvin rakas. Ei se ole mitään menettänyt. Ja vaikka en olisikaan kummulapseni kummi kirkon rekistereissä niin ei se muuttaisi mitenkään suhtautumistani kummityttööni. Sama rakas pikkupallero se silti olisi ja ihan yhtälailla olisin sen elämässä ja ottaisin hoitoon ja muistaisin juhlissa.

Onnea Tytsille ja BKM:lle :flower: . Totean tätä palstaa, jo jonkin aikaa seuranneena, että varmasti löytyi oikea henkilö kummiksi. Nuoreksi naiseksi löytyy selkärankaa seisoa omien ajatustensa takana ja terveellisiä mielipiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Onnea Tytsille ja BKM:lle :flower: . Totean tätä palstaa, jo jonkin aikaa seuranneena, että varmasti löytyi oikea henkilö kummiksi. Nuoreksi naiseksi löytyy selkärankaa seisoa omien ajatustensa takana ja terveellisiä mielipiteitä.

Kiitos! :)

Yhteistyössä