Olinko minä nyt tahditon kun ostin lelun vain kummitytölle, en hänen sisaruksilleen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Höh"

Vieras
Kummityttö perheineen tulee illalla käymään. Ostin tytölle lahjan kun en ole vuosiin nähnyt. Halusin vaan ilahduttaa, Ja auts, ei tullut pieneen mieleenkään hankkia mitään tytön sisaruksille. Eikä mulla ole täällä maalla käteistäkään, ei mitään.
Varmaan perhe "mullittaa" mutta olenhan vain yhden kummi, en koko pesueen...eikös ?
Vaikka hieman nyt ajattelemattomuuteni hävettää.

No en mä välittäisi. Mäkin välillä (harvoin) ostan tuttavien lapsille jotain, kun ostan 5-veelle keijupuvun niin 6-veelle sitten kun tulee alesta jotain hänen tyylistä ja kokosta vastaan. Jos joku, vaikkapa joka ei neitiä ja mua pitkiin aikoihin nähny, tuo vauvalle bodyn, ei tulis pieneen mieleenkään, että miksei ostanu neidille edes superpalloa.

Noin minäkin olen tehnyt! Meillä on kavereiden kanssa yhteinen kummilapsi ja myös kaverit ovat olleet sitä mieltä, että vain kummilasta muistetaan. Näin on ollut myös syntymäpäivillä, vaikka kummilapsen sisaruksella on omat synttärit siinä ihan lähellä. Viimeksi oli vähän vaivaannuttavaa, kun toinen kysyi miksei hänelle tuotu mitään...

Hyvä tilaisuus lapsille oppia odottamaan vuoroaan. Typerintä mitä tiedän on lahjojen ostaminen esim synttärisankarin sisaruksille. Itse olen tähän syyllistynyt painostuksesta kun en olisi jaksanut kuunnella nillitystä.

Et sinä kaikkien kummi olekaan, ihan typerää jos kummilapsesi vanhemmat suuttuvat sellaisesta että pidät ja kohtelet kummilastasi erityisenä.
Siihenhän se koko kummius perustuukin. Hän on sulle ihan erityinen ja saa ollakin, niitten muitten perheen lasten kummien tehtävä on kohdella omia kummilapsiaan samoin. Sun tehtävä se ei ole.

Yhteistyössä