Olen niin kateellinen, että sitä voisi kutsua jo katkeruudeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeenuLii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LeenuLii

Vieras
Olen niin kateellinen niille, joilla on oma äiti tai anoppi auttamassa ja esimerkiksi joskus hoitamassa lasta.

Meidän poika on kerran ollut hoidossa ja se oli viime helmikuussa. Ikää tosin vasta 10kk, mutta olisi silti ihanaa saada joskus lapsi hoitoon. Oma äitini on juoppo ja omia voimia säästääkseni en ole sen kanssa väleissä. Anoppi ei halua ottaa lasta hoitoon edes tunniksi.

Tänne ei saa edes hoitajaa MLL:stä. Alan kohta pysäytellä kadulla vastaantulijoita ja kysyä josko joku suostuisi meille hoitamaan lasta, jos maksan esim. 10e/tunti.

Kaveripiiristä olisi muuten pari hoitajaa, mutta heillä useampi lapsia, joista nuoremmat meidän poikaa pienempiä, joten heillä kädet täynnä niiden kanssa. Olisi liian suuri palvelus pyytää heitä hoitamaan.

Sulla on kaikki oikeus olla pahoillasi tilanteesta, tuo on tosi kurjaa.
Kannattaa laittaa lehteen ilmoitus, tyyliin kirkko&kaupunki jossa haetaan varamummoa, toki korvausta vastaan.

Tuo on tosi kurjaa. Mun äiti on mukana hirveästi lapsen elämässä, ja oon siitä tosi kiitollinen ja ilonen. Lapsikin tykkää.

Mä auttaisin sua kyllä ja jos voisin!

Meillä on ihan sama juttu, paitsi että mun äiti ei katsoa lapsiani mutta siskoni lapsia kyllä.
Anoppi on niin sairas ettei pysty vaikka tahtoisi. :heart:

Otettiin sit kerran MLL:stä ja sekin hoitaja tuli kännissä kera omat kaljat. :kieh:

Itselläni sama tilanne. Lapsia minulla 4 ja ainut mummo lapsillani on minun äitini joka ei tykkää lapsistani. Ei käy, ei soita ei edes viestiä lapsen synttärinä laita. Mutta kyllä odottaa äitienpäivänä ja jouluna lahjoja. Ei olla enää tosi pitkään aikaan käyty eikä äitini käy meillä. Nyt on pian vuosi etten ole edes nähnyt eikä kiinnosta paskan vertaa. Mitään alhjoja en todellakaan odota vaan aitoa välittämistä lastenlapsista mutta olen jo luovuttanut. No kun äitini tulee riittävän vanhaksi niin apua ei heru sitten yhtään mihinkään.

Mitä jos tekisitte kaveriporukalla sopparin? Sinä hoidat jonkun lasta tunnin joku päivä ja hän puolestaan ottaa lapsesi hoitoon tunniksi jokin toinen päivä? Käytte vaikka hierojalla tms. Meillä ainakin toimii kivasti "vaihdantatalous"..

No mulla on ihan sama tilanne. Yksi kaveri on, jolle voisin antaa hoitoon ja hän varmaan ottaisikin joskus, mutta hänellä itsellä on kolme lasta, ni en kehtaa vaivata.
Mummit ja tuffat on kuollet ja mun veljen vaimo on aika "märkä". Mll ei toimi täälläkään.
Ja meilläkään ei oo tyttö ollut kertaakaan hoidossa missään, ikää 1v 3kk. Olis sitä kieltämättä kiva päästä joskus miehen kanssa kahden vaikka elokuviin.
Tosin, olen tämän tilanteen tiennyt, kun lapsen halusin, että turha mun on vinkua.

tiedän miltä tuntuu.. oma äitini on myös juoppo ja vielä kaiken lisäksi sairas sekä fyysisesti että psyykkisesti.. Olen vain saanut hyväksyä tilanteen ja itsehän sen lapsen tein ja hoidan kun kerran ei ole apua saatavilla. :hug:

:hug:
Olisko mahdollista saada varamummoa/vaaria?
Tai hakea opiskelijaa hoitamaan 2h /viikossa?

Opiskeluaikoinani hoidin yh:n kahta lasta n. 4h/kk ja sovittiin et kk hän maksaa mulle 50 euroa käteen. Joskus tilanne vaihteli.
Me tavattiin samalla bussipysäkillä ja kerran se kysyi: Tulisitko lastenvahdiks, tytöt näyttää tykkäävän susta.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLii:
Kaveripiiristä olisi muuten pari hoitajaa, mutta heillä useampi lapsia, joista nuoremmat meidän poikaa pienempiä, joten heillä kädet täynnä niiden kanssa. Olisi liian suuri palvelus pyytää heitä hoitamaan.

Me toimitaan kaveripiirissä niin ettei vaihdeta rahaa vaan aina tarvittaessa on kyllä joku hoitamassa - vuoroin siis vieraissa.
Jos et uskalla montaa ottaa vaikka ensin alkuun niin ota 1 tai niin monta kun katsot hallitsevasi.
Mulla on välillä parinkin kaverin lapset omien lisäksi muutaman tunnin kun heillä on jotain menoa ja vastaavasti he ottavat sitten mun kun mulla on menoa.
Ei mitään yli yön hoitoa oo ollu, mut kampaaja reissu tai vaikka joskus on ihan kiva käydä lenkillä tai kaupassa vaikka yksin tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Itselläni sama tilanne. Lapsia minulla 4 ja ainut mummo lapsillani on minun äitini joka ei tykkää lapsistani. Ei käy, ei soita ei edes viestiä lapsen synttärinä laita. Mutta kyllä odottaa äitienpäivänä ja jouluna lahjoja. Ei olla enää tosi pitkään aikaan käyty eikä äitini käy meillä. Nyt on pian vuosi etten ole edes nähnyt eikä kiinnosta paskan vertaa. Mitään alhjoja en todellakaan odota vaan aitoa välittämistä lastenlapsista mutta olen jo luovuttanut. No kun äitini tulee riittävän vanhaksi niin apua ei heru sitten yhtään mihinkään.

Lisään vielä ettei lapseni pääse koskaan mihinkään yöksi eikä ole mitään hoitajaa koskaan. Ainut tukiverkkoni on pvkoti. Äitini mielestä lapset pitää yksin hoitaa vaikka ois pää kainalossa. Toki hoidankin mutta 4 lapsen yh.na arki tuntuu usein ylivoimaisen raskaalta. Nuorin lapsista sairastelee paljon. Kaikkea hyvää sinulle ja helpottaako yhtään etet ole ainoa tuossa tilanteessa? Itse olen totaalinen yh jolla ei ole edes montaa ystävää

Mukava kuulla myös, ettei ole ainut. Omassa kaveripiirissä kun välillä tuntuu siltä.

Miksei kukaan ole tajunnut kehittää nettisivuja, joissa vanhemmat ilmoittavat, että ovat valmiit ottamaan lapsen vähäksi aikaa hoitoon, jos saavat oman lapsensa sitten joskus vastaavaksi ajaksi hoitoon.

:hug: Saat olla katkera. Ymmärrän hyvin.

Kyseleppä tosiaan vaikka kirkolta. Niitä varamummo juttuja on olemassa.

Itse en ole harrastanut kaveripiiri vaihdannaisia siksi, että kun on väsynyt niin ei jaksa muiden lapsia :ashamed: Sitä paitsi saisin vaihdossa useampia. Ja ne, joita on vain kaksi ovat adhd-tyyppisiä.

Täällä kanssa yks, jolla ei ole lapselle hoitajia. Isovanhemmat asuvat kaukana eikä heitä kauheasti tunnu kiinnostavan, oma napa tärkeämpi. Enemmän mua harmittaa lapsen puolesta, kun hänen elämässään ei ole isovanhemmat mukana. Olishan se joskus mukava päästä miehen kanssa kaksin johonkin, mutta ei voi mitään.

Toinen katkera ilmoittautuu.. mä oon katkera lähisukulaiselle, joka ryyppää, tupakoi, mässää yli kaikkien äyräiden, hassaa kaikki rahansa, elää kuin vähämielinen... Ja minä joka elän kuin pyhimys (en aina omasta tahdostani) saan kaikki krempat, sairaudet ja vaivat mitä suvussa on.

Mitä lapsenvahtiasioihin tulee, mä en kykene viemään noita yökylään nyt vaikka haluaisinkin, joten ollaan katkeria siitäkin. Nyt on huono ilta... että ollaan katkeria yhdessä. :hug:

Yhteistyössä