Olen niin kateellinen, että sitä voisi kutsua jo katkeruudeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeenuLii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:
:hug: Saat olla katkera. Ymmärrän hyvin.

Kyseleppä tosiaan vaikka kirkolta. Niitä varamummo juttuja on olemassa.

Itse en ole harrastanut kaveripiiri vaihdannaisia siksi, että kun on väsynyt niin ei jaksa muiden lapsia :ashamed: Sitä paitsi saisin vaihdossa useampia. Ja ne, joita on vain kaksi ovat adhd-tyyppisiä.

No jos on todella väsynyt, niin tuon ymmärtää. Mutta mielestäni ei kannata laskea, että sää tuot 3, mutta mulla on vain yksi. Niistä sisaruksista voi olla toisillensa seuraa ja ehkä muutenkin saavat paremmat leikit aikaiseksi. Ja kaiken kaikkiaan, voittaahan siinä itsekin, kun sitten saa sitä omaakin aikaa.

:hug: Meillä ei ole vielä ollut tarvetta hoitajille, ja aika vähän on tarjollakin, kun isovanhemmat ovat vielä työelämässä ja toisille en uskalla antaa... Lisäksi eivät koskaan pyydä. Mut toisaalta ei ole vielä ollut tilannetta, kesäksi on sovittu eka hoitokeikka, ja tuntui jotenkin vaikealta senkin pyytäminen...

Mutta joskus haaveilen siitä, että saisi olla kotona kahden miehen kanssa yhden illan tai käydä syömässä. Mut toistaiseks ollaan iloittu illoista vaan. Meillä varmaan tulevaisuudessa sitten sama ongelma edessä...

olen itse muistaakseni tehnyt tästä aiheesta useammankin aloituksen aiemmin. Kyllä tuntuu pahalle katsoa puistossakin miten lapset kiikkuu mummojen ja pappojen kanssa. Puhumattakaan kun helmikuussa oli pvkodissa isovanhempien päivä ja minun lapsillani ei ollut ketään.....itku meinas tulla. Seuraavan kerran kun semmonen on niin suojelen lapsiani mielipahalta kun jo ymmärtävät niin ollaan vaikka sairaana mutta sillon ei pvkotiin mennä. Ymmärtäkää jos haluatte. Oikeesti mistä voi saada jonku varamummon? Mihin soitan? ois aivan ihanaa jos semmosen saisi ja olisin valmis maksamaan

Onpa ikävää kun ei mummit voi/halua auttaa. Yleensähän ollaan niin mielissään lapsenlapsista. Itselläni oli täällä viime yönäkin yökylässä kaksi ja mukavaa oli. Kuopusmurkkukin tykkää kun on elämää.
Olen töissä mutta pyydettäessä autan ja otan. Ennen kyselin itsekin ja pidin vuoronperään mutta nyt niin monta ettei olisi enää tasapuolista, ei riittäisi kuukauden viikonloput. Jokainen kuitenkin pääsee tarvittaessa vaikka ei vanhemmilla sen kummempaa menoa olisi, kunhan nauttivat toisistaan.
Voisin hyvin olla vara-mummo

Alkuperäinen kirjoittaja äiti&mummi:
Onpa ikävää kun ei mummit voi/halua auttaa. Yleensähän ollaan niin mielissään lapsenlapsista. Itselläni oli täällä viime yönäkin yökylässä kaksi ja mukavaa oli. Kuopusmurkkukin tykkää kun on elämää.
Olen töissä mutta pyydettäessä autan ja otan. Ennen kyselin itsekin ja pidin vuoronperään mutta nyt niin monta ettei olisi enää tasapuolista, ei riittäisi kuukauden viikonloput. Jokainen kuitenkin pääsee tarvittaessa vaikka ei vanhemmilla sen kummempaa menoa olisi, kunhan nauttivat toisistaan.

Voisitko? Missä asut? Vai tarkoititko ap.lle?

Ja yksi "katkera" jolla ei ketään hoitamassa lasta sanoo, että itse en ainakaan luottaisikaan lastani hoitoon kelle vaan. Että niin epätoivoinen ei saa olla, ettei tarkkaan mieti kelle edes antaa lastaan hoitoon.

Kunpa osaisin olla tuolle ekalle lapsenlapselleni hyvä mummo. Liikaa en halua puuttua heidän elämäänsä. Ja menee vielä aikaa ennenkuin uskallan hoitoon ottaa ja että äitinsä edes hennoo antaa vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLii:
Suostuiskohan mun kaverin äiti... Se kun on aina innoissaan hoitamaan lapsen lastaan ja sille varmaan kelpais pieni lisätienesti.

Kannattaa vaan rohkeasti kysyä, voi olla hyvinkin innoissaan. Toinen paikka missa asiasta voisi puhua ja kysellä on neuvola. Siellä voi hyvin olla tietoa mistä voisi lastenhoitoapua saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti&mummi:

Voisitko? Missä asut? Vai tarkoititko ap.lle?

Itä-Suomessa asun.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Kunpa osaisin olla tuolle ekalle lapsenlapselleni hyvä mummo. Liikaa en halua puuttua heidän elämäänsä. Ja menee vielä aikaa ennenkuin uskallan hoitoon ottaa ja että äitinsä edes hennoo antaa vauvaa.

En minäkään tuppelehdi heidän elämään, harvoin edes käyn mutta tarvittaessa kyllä autan.

Yhteistyössä