Olen miehelle kakkonen ja korvattavissa

vierailija
Olemme olleet reilut pari vuotta yhdessä, on yhteinen kotikin. Mieheni on jäänyt kiinni asioiden salailusta ja on rajannut minut elämästään ulkopuolelle todella monta kertaa. Lisäksi hän on jäänyt kiinni salaviestittelystä nuoren naisen kanssa ja kiinni jäätyään vielä pohdiskeli ääneen minulle, kannattaakohan hänen lähteä kokeilemaan, kun heillä on ikäeroakin.. Olin tyrmistynyt.

Jos ei olisi yhteistä kotia ja asuntolainaa olisin ottanut tavarani ja häipynyt. Sitä vastoin kävimme parisuhdeterapiassa, mutta en kokenut siitä hyötyä meille. Otimme uuden puhtaan alun keväällä, mutta jo parin kuukauden jälkeen mies jäi kiinni taas valehtelusta ja hän puhuu minulle aika epäkunnioittavasti. Hän harmitteli yhtenä viikonloppu-iltana tv:tä katsoessamme, ettei mennyt treffeille jonkun naisen kanssa. Mitä ihmettä tämä on?!?! Siitä alkoi taas uusi kriisi, en vain pysty enää vastaanottamaan tällaista puhetta yhtään tämän enempää. Tunnen itseni niin arvottomaksi ja aina tuntuu olevan mielenkiintoisempaa tarjolla jossain muualla.

Mies myönsi, ettei ole ollut täysin sitoutunut (kuten käytöskin kertoo) ja olen ollut hänelle toisarvoinen monessa tilanteessa. Koen, että minua on huijattu yli kahden vuoden ajan. Nyt mies anelee uutta mahdollisuutta näyttääkseen, että asiat muuttuu ja voisi osoittaa, kuinka tärkeä hänelle olen. Osa minusta miettii, jospa sittenkin asiat muuttuisi, iso osa minusta kokee ahdistusta, millaista elämä enää yhdessä olisi, kun ei ole luottamusta ja jos koko ajan joutuu epäilemään, sehän on todella raskasta. En halua elää sellaistakaan elämää.
Miten päästä edes yli, että on ollut koko suhteen kakkonen, ei riittävä eikä riittävän hyvä ja kiinnostava, eikä tarpeeksi viehättävä, vaikka itse on antanut kaikkensa? Enhän minä tästä muuksi muutu ja nytkö sitten yhtäkkiä kelpaisinkin?!
 
vierailija
Hei se asunto on vain kasa tiiliä. Et voi jäädä tuollaiseen epäkunnioittavaan ja epäluotettavaan suhteeseen vain asunnon vuoksi. Mieti nyt kyseessä on sinun ainutlaatuinen elämäsi joka menee hukkaan ja näivertää itsetuntosi. Mars pankkiin keskustelemaan ja hoitamaan asiat kuntoon, että pääset lähtemään.
 

Yhteistyössä