Olen masentunut ja minulla on ahdistuneisuushäiriö + mies alkoi ilkeäksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
En jaksa enää mitään tai ketään! Jokaikinen asia v....taa...

Miehen mielestä huomioin häntä vaan velvollisuudentunnosta, en kuulemma välitä. Kaikki mitä teen niin hän epäilee motiivejani. Valitti tänään kun en mene hänen kanssaan koskaan esim saunaan kahden. Eipä ole koskaan pyydetty ja muutenkaan en ole saunojatyyppiä. Kaiken teen aina väärin ja sanani tarkoittavat muka aina jotain muuta. Selvänäkijä ka ajatustenlukijakin minun tulisi olla.

V...u! Ahdistaa töissä ja nyt myös kotona! Oon kuin loukutettu rotta!

Mä en jaksa enää! Mies lupasi olla tukena, mut eipä se jaksanu viikkoa kauenpaa. Se on niin ilkee. En enää aio puhua asioistani koska se käyttää kaikkea mua vastaan. Kuulemma ansaitsen huonon kohtelun töissä ja ihan turha itkeä kun kaikilla ei edes ole töitä.

Mä en jaksa, mä en jaksa, mä en jaksa
MÄ EN VITTU JAKSA!!!!!!!!!!!!!!!

Hanki ekana apua miehellesikin, jos hän suostuu ottamaan sitä vastaan. Tukijan rooli on raskas. Niin on myös sinun osasi, onhan hoitokontaktit kunnossa?

Toisaalta, jos parisuhde ei ole kunnossa (eikä mies ole myös uupunut tilanteeseen), niin se rasittaa molempia osapuolia ja tauko ei varmaan tekisi pahaa. Suosittelen molempia osapuolia nyt istumaan alas ja miettimään tilanne läpi. Jos toinen osapuoli ei suostu, niin loppujen lopuksi vastuu omasta hyvinvoinnistasi on sinulla itselläsi. Mitkä asiat edistävät hyvinvointiasi, mitkä haittaavat sitä; miten voit muuttaa tilannetta.

voi ei, tuli paha mieli sun puolesta. jollain lailla ymmärrän sua, mulla on vaan se tilanne ettei mies välitä pätkääkään mutta on mulle ilkeä. en osaa sua neuvoa, koita jaksaa :(

Mun mies on toipumassa psykoosista, jo yli vuosi sitten oli se pahin vaihe. Itse olen uupunut tilanteesta, ei kiinnosta tukea ja auttaa toista kun ei siitä ole mitään apua. Ärsyttää toisen saamattomuus ja oma-aloitekyvyttömyys. Joka asia pitää itse hoitaa tai ainakin sanoa erikseen miehelle että vieppä nyt esim. roskat, vaihda vauvalle vaippa jne. (perusasioita). Jos tilanteeseen ei tule muutosta max. vuoden sisällä niin ero on edessä. En hallua elää loppuelämääni taakan kanssa, kun ei toinen ole enää puoliso vaan ennemmin meidän neljäs lapsi.

Sulla voi olla rankkaa, mutta niin voi olla sillä toisellakin.

[QUOTE="surullinen";28641558]En jaksa enää mitään tai ketään! Jokaikinen asia v....taa...

Miehen mielestä huomioin häntä vaan velvollisuudentunnosta, en kuulemma välitä. Kaikki mitä teen niin hän epäilee motiivejani. Valitti tänään kun en mene hänen kanssaan koskaan esim saunaan kahden. Eipä ole koskaan pyydetty ja muutenkaan en ole saunojatyyppiä. Kaiken teen aina väärin ja sanani tarkoittavat muka aina jotain muuta. Selvänäkijä ka ajatustenlukijakin minun tulisi olla.

V...u! Ahdistaa töissä ja nyt myös kotona! Oon kuin loukutettu rotta!

Mä en jaksa enää! Mies lupasi olla tukena, mut eipä se jaksanu viikkoa kauenpaa. Se on niin ilkee. En enää aio puhua asioistani koska se käyttää kaikkea mua vastaan. Kuulemma ansaitsen huonon kohtelun töissä ja ihan turha itkeä kun kaikilla ei edes ole töitä.

Mä en jaksa, mä en jaksa, mä en jaksa
MÄ EN VITTU JAKSA!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

mitäs jos miehes onki vaan erilainen ja tulkitsee sua väärin, sit sä et korjaa hänen väärää tulkintaa,jolloin hän pitää sitä oikeana ja reagoi sen mukaan.

kerroppa meille esimerkki ni nähään kumpi oikeesti aiheuttaa ongelman.

ps olen elänyt ihmisen kanssa jolla oli samat dg ku sulla,eikä se ole helppoa!!

Kuulostaa vähän siltä. Mitäpä jos ottaisit vähän etäisyyttä. Ties vaikka parantuisit, kannattaa kokeilla....

mun kokemuksen mukaan nää ahdistuneishäiriöiset masentuneet on niitä jotka ei kykene kohtaamaan normaaleit ongelmia,ei kykene tunnistamaan/käsittelemään vaikeit tunteit/puhuu niistä.

eli mies voi olla ilkeä... mutta syy voi olla se että hän on yrittänyt puhua jostain ongelmasta... mikä ei oo koskaan selvinny koska ap pakenee konfliktitilanteita.

tai ehkä mies on vaan oppu,ehkä hän kokee ettei ole enään olemassa miehenä,että hänen täytyy siirtää sivuun toiveensa ja tarpeensa.

mútta ap:lle sanon että jos mies ymmärtää sut väärin niin kerroppa oikea syy sun käytökseen.

jos ei toimi varaa pariterapiaan aika...mutta varaudu siihen että sinäkin saatat ymmärtää/tulkita väärin miestäsi... varaudu siihen että nuo sun sairaudet vaikuttaa myös siihen suhteeseen

etkä sä voi loukkaa toista ja sanoo että mä oon vaan sairas,sehän on vastuun pakenemista.

Hanki ekana apua miehellesikin, jos hän suostuu ottamaan sitä vastaan. Tukijan rooli on raskas. Niin on myös sinun osasi, onhan hoitokontaktit kunnossa?

Toisaalta, jos parisuhde ei ole kunnossa (eikä mies ole myös uupunut tilanteeseen), niin se rasittaa molempia osapuolia ja tauko ei varmaan tekisi pahaa. Suosittelen molempia osapuolia nyt istumaan alas ja miettimään tilanne läpi. Jos toinen osapuoli ei suostu, niin loppujen lopuksi vastuu omasta hyvinvoinnistasi on sinulla itselläsi. Mitkä asiat edistävät hyvinvointiasi, mitkä haittaavat sitä; miten voit muuttaa tilannetta.

Ei ole ap:n tehtävä tossa kuosissa hankkia apua kellekkään. Pitääkö naisen aina kantaa vastuu ihan kaikesta...vittumaisesta miehestäänkin???? HÄ?

Kuulostaa vähän siltä. Mitäpä jos ottaisit vähän etäisyyttä. Ties vaikka parantuisit, kannattaa kokeilla....

Minustakin vähän tuntuu siltä että miehesi on ainakin osasyyllinen ahdistuneisuuteeni. Ei siihen lääkkeet eikä terapiat auta jos kumppani on kusipää. Ja sellaiselta, anteeksi vain, miehesi kuulostaa.
Ja tiedän mistä puhun! Minulla samanlainen "tukija", mutta vuosien varrella opin että turha odottaa lohdutusta silloin kun pahimmalta tuntuu. Ilkeilyä vaan.
Onneks on kohta ex-mies.

Ei kaikista ole parisuhteeseen, sun mies kuulostaa niin epäempaattiselta ja omituiselta muutenkin että taitaa olla sitä sorttia. Kuten minunkin.

Mies lupasi olla tukenasi ja on nyt ilkeä? Ehkä hän kuvittelee että tukeminen on tuollaista, keskustelun paikka. Toinen vaihtoehto on että hänen voimavaransa ei riittäneetkään, osa tukijoista sairastuu itse. Taidatte tarvita ulkopuolista apua molemmat.

• Tykkää
Reactions: Queen of Nothing

Yhteistyössä