Olen mamu, jota kiusattiin koulussa, ja nyt oma mieheni jatkaa sitä

• Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Väsynyt"
Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän? Jos oma perheenjäsenkin inhoaa mua taustani takia, niin mitä mulle jää? Alanko syyttelemään muita vai tapanko itseni?

Sen vielä kestän että vieraat ihmiset ovat haukkuneet ja kiusanneet, mutta se että oma perhekin kääntyy mua vastaan, se on jo liikaa.

Syytänkö tästä äitiäni, kun toi minut tänne? Vai alanko toden teolla inhoamaan teitä suomalaisia? Millaisia ihmisiä te olette, kun ette edes omaa vaimoa pysty arvostamaan? Ehkä vika on tosiaan mussa... Mitä pahaa mä olen teille tehnyt?

Miksi koet ansaitsevasi sen? Jos mies on niin tollo niin miksi kattelet sitä? Ei siinä mitään ihmettä tapahu ja se yht'äkkiä lopettaa. Etsi semmonen mies joka rakastaa sua semmosena ku oot. Eli pakkaa kamas.

vier ass
[QUOTE="Väsynyt";30476240]Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän? Jos oma perheenjäsenkin inhoaa mua taustani takia, niin mitä mulle jää? Alanko syyttelemään muita vai tapanko itseni?

Sen vielä kestän että vieraat ihmiset ovat haukkuneet ja kiusanneet, mutta se että oma perhekin kääntyy mua vastaan, se on jo liikaa.

Syytänkö tästä äitiäni, kun toi minut tänne? Vai alanko toden teolla inhoamaan teitä suomalaisia? Millaisia ihmisiä te olette, kun ette edes omaa vaimoa pysty arvostamaan? Ehkä vika on tosiaan mussa... Mitä pahaa mä olen teille tehnyt?[/QUOTE]

"Millaisia ihmisiä te olette, kun ette edes omaa vaimoa pysty arvostamaan? Ehkä vika on tosiaan mussa... Mitä pahaa mä olen teille tehnyt?"

:hug: kulta pieni :kiss: Sniif Sniif Sniif Yhyy

"Väsynyt"
Alkuperäinen kirjoittaja koraaninpäällepaskoja;30476457:
Mene vittu kotimaahas sitten. Siellä on varmaan asiat tuhannesti paremmin. Ai niin joo mutta siellä Kela ei pyyhi persettäsi 500 euron seteleillä.
Sitten joutuisin jättämään lapset tänne, koska en voi heitäkään viedä isänsä luota toiseen maahan.

"Väsynyt"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476367:
Ei liity meihin muihin mitenkään, jos oma parisuhteesi menee huonosti. Lopeta provoaminen.
Ei liity talvisotakaan muhun mitenkään. Mä en sitä aloittanut, enkä ole edes venäläinen. En edes osaa venäjää. Miksi mua silti syytetään siitä? Ja miksi mua ryssitellään? Mulla ei ole mitään tekemistä venäläisten kanssa! Kiva kun oma mies pitää jonain helvetin vakoojana.

"Väsynyt"
Miksi koet ansaitsevasi sen? Jos mies on niin tollo niin miksi kattelet sitä? Ei siinä mitään ihmettä tapahu ja se yht'äkkiä lopettaa. Etsi semmonen mies joka rakastaa sua semmosena ku oot. Eli pakkaa kamas.
En oikeastaan koekaan, mutta välillä ajattelen, että ehkä ansaitsenkin. Miksi muuten joutuisin sellaista kestämään? Lapset nyt on lapsia, mutta että oma mies...

Mielummin olisin yksin, tuskin vaihtamalla paranee. Tuntuu siltä etten ole tervetullut tähän maahan joten antaa olla. Tuskin kukaan muukaan suhtautuisi muhun yhtään sen paremmin. En jaksa enää uskoa siihen.

[QUOTE="Väsynyt";30476505]Ei liity talvisotakaan muhun mitenkään. Mä en sitä aloittanut, enkä ole edes venäläinen. En edes osaa venäjää. Miksi mua silti syytetään siitä? Ja miksi mua ryssitellään? Mulla ei ole mitään tekemistä venäläisten kanssa! Kiva kun oma mies pitää jonain helvetin vakoojana.[/QUOTE]

Ai oletkin venäläinen... Sitten ymmärrän miestäsi... siis kyllähän venäläiset ovat usein saaneet vähän... erilaisen kasvatuksen. Ja edustavat vähän erilaisia arvoja kuin suomalaiset ja muut länsimaalaiset.

"Väsynyt"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476542:
Ai oletkin venäläinen... Sitten ymmärrän miestäsi... siis kyllähän venäläiset ovat usein saaneet vähän... erilaisen kasvatuksen. Ja edustavat vähän erilaisia arvoja kuin suomalaiset ja muut länsimaalaiset.
Ai sä jatkat samaa rataa? Miksi mä olen sunkin mielestä venäläinen? En ole koskaan venäjällä käynytkään. Onko teille kaikki ulkomaalaiset venäläisiä?

[QUOTE="Väsynyt";30476559]Ai sä jatkat samaa rataa? Miksi mä olen sunkin mielestä venäläinen? En ole koskaan venäjällä käynytkään. Onko teille kaikki ulkomaalaiset venäläisiä?[/QUOTE]

Siis eikö äitisi ole venäläinen vai mikä kohta tässä meni nyt ohi?

On sinänsä mielenkiintoinen ilmiö, että tultuaan Suomeen venäläiset haluavat päästä eroon kaikesta mikä viittaa entiseen kotimaahan. Lapsille ei puhuta omaa äidinkieltä vaan suomea, ja kun kansalaisuus on juridisesti muutettu suomalaiseksi, niin se entinen venäläisyys muka lakkaa olemasta. Toisaalta harmi, että toinen haluaa niin kovasti olla suomalainen, vaikka eihän juurillensa voi mitään.

"xxx"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476542:
Sä oot kyllä sitten niin kaapissa kasvanut. Itse tunnen montakin venäläissyntyistä, josta ei tuollaista johtopäätöstä pääse vetämään. Sinä taas vaikutat typerältä ja nokkavalta, vaikka uljas suomalainen ilmeisesti ootkin. Taitaa vaan ne piirit, missä pyörit, olla vähän vialliset.

"Väsynyt"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476587:

On sinänsä mielenkiintoinen ilmiö, että tultuaan Suomeen venäläiset haluavat päästä eroon kaikesta mikä viittaa entiseen kotimaahan. Lapsille ei puhuta omaa äidinkieltä vaan suomea, ja kun kansalaisuus on juridisesti muutettu suomalaiseksi, niin se entinen venäläisyys muka lakkaa olemasta. Toisaalta harmi, että toinen haluaa niin kovasti olla suomalainen, vaikka eihän juurillensa voi mitään.
Onko sulla jääneet skitsofrenia-lääkkeet ottamatta? Missä olen väittänyt äitini olevan venäläinen? Ei todellakaan ole!

Minun ei tarvitse hävetä entistä kotimaatani, mutta en ole venäläinen! Eikä ole äitinikään, eikä isäni, eivätkä isovanhempanikaan!

"xxx"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476587:

Eikö sitä assimilaatiota toitoteta joka tuutista, niin mitä sitä sitten ihmettelemään, jos ei siirräkään lapsille omaa kieltään ja kulttuuriaan.

[QUOTE="xxx";30476602]Sä oot kyllä sitten niin kaapissa kasvanut. Itse tunnen montakin venäläissyntyistä, josta ei tuollaista johtopäätöstä pääse vetämään. Sinä taas vaikutat typerältä ja nokkavalta, vaikka uljas suomalainen ilmeisesti ootkin. Taitaa vaan ne piirit, missä pyörit, olla vähän vialliset.[/QUOTE]

Enpä minäkään 100% suomalainen ole, enkä ole naimisissa suomalaisen miehen kanssa, silti minulla ei ole ap:n kaltaisia ongelmia, sillä kyllä vaan venäjä ja entinen neuvostoliitto on aika etäällä länsimaista. Mitäpä luulet, miltä Suomi näyttäisi tänä päivänä, jos sota oltaisiin hävitty? Ei olisi katukuva ihan samanlainen.

[QUOTE="Väsynyt";30476606]Onko sulla jääneet skitsofrenia-lääkkeet ottamatta? Missä olen väittänyt äitini olevan venäläinen? Ei todellakaan ole!

Minun ei tarvitse hävetä entistä kotimaatani, mutta en ole venäläinen! Eikä ole äitinikään, eikä isäni, eivätkä isovanhempanikaan![/QUOTE]

Jos yhdelläkään sukulaisistasi ei ole ikinä ollut minkäänlaisia kytköksiä Venäjään, niin saanen kysyä, miksi olette miehesi kanssa alun alkaenkaan keskustelleet talvisodasta? Ja miksi kutsut itseäsi mamuksi? Vai onko kyse nyt siitä, että kun juridisesti ollaan suomalaisia, niin halutaan kieltää kaikki entiseen liittyvä...

"Väsynyt"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476646:
Jos yhdelläkään sukulaisistasi ei ole ikinä ollut minkäänlaisia kytköksiä Venäjään, niin saanen kysyä, miksi olette miehesi kanssa alun alkaenkaan keskustelleet talvisodasta? Ja miksi kutsut itseäsi mamuksi? Vai onko kyse nyt siitä, että kun juridisesti ollaan suomalaisia, niin halutaan kieltää kaikki entiseen liittyvä...
En mä taustaani kiellä, mutta taustani ei ole Venäjällä. Siksi en halua tulla kutsutuksi venäläiseksi.

Miehelläni on trauma talvisodasta, koska hänen isoisänsä ovat sen uhreja. Minä synnyin Viron Neuvostotasavallassa, Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen, ei virolaiset. Siksi syyttää mua kun olen erehtynyt syntymään Neuvostoliittoon. Mutta en siltikään ole venäläinen! Miksi mua haukutaan venäläiseksi ja venäjämieliseksi?

Ja mamuhan mä olen. En tosin itse ole ajatellut itseäni mamuna, mutta te suomalaiset jaksatte aina muistuttaa mua siitä. Kai se on sitten itsekin muistettava että mamu mikä mamu.

[QUOTE="Väsynyt";30476674]En mä taustaani kiellä, mutta taustani ei ole Venäjällä. Siksi en halua tulla kutsutuksi venäläiseksi.

Miehelläni on trauma talvisodasta, koska hänen isoisänsä ovat sen uhreja. Minä synnyin Viron Neuvostotasavallassa, Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen, ei virolaiset. Siksi syyttää mua kun olen erehtynyt syntymään Neuvostoliittoon. Mutta en siltikään ole venäläinen! Miksi mua haukutaan venäläiseksi ja venäjämieliseksi?

Ja mamuhan mä olen. En tosin itse ole ajatellut itseäni mamuna, mutta te suomalaiset jaksatte aina muistuttaa mua siitä. Kai se on sitten itsekin muistettava että mamu mikä mamu.[/QUOTE]

No Viro tai Venäjä, samaa sosialistista Neuvostoliittoa. Ehkä miehesi on kyllästynyt tuohon vänkäämiseesi.

Yhteistyössä