Olen mamu, jota kiusattiin koulussa, ja nyt oma mieheni jatkaa sitä

• Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti
viaras
[QUOTE="Väsynyt";30476674]En mä taustaani kiellä, mutta taustani ei ole Venäjällä. Siksi en halua tulla kutsutuksi venäläiseksi.

Miehelläni on trauma talvisodasta, koska hänen isoisänsä ovat sen uhreja. Minä synnyin Viron Neuvostotasavallassa, Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen, ei virolaiset. Siksi syyttää mua kun olen erehtynyt syntymään Neuvostoliittoon. Mutta en siltikään ole venäläinen! Miksi mua haukutaan venäläiseksi ja venäjämieliseksi?

Ja mamuhan mä olen. En tosin itse ole ajatellut itseäni mamuna, mutta te suomalaiset jaksatte aina muistuttaa mua siitä. Kai se on sitten itsekin muistettava että mamu mikä mamu.[/QUOTE]

Kauanko olet asunut Suomessa? Oletko käynyt täällä koulusi vai Virossa?

gfajoi
Voi hyvänen aika mitä vastauksia. Juuri tästä syystä en yleensä ikinä lue keskustelupalstoja ja kommenttiosastoja, niillä ei ole äänessä kuin rikkinäisiä ihmisiä. Miten kukaan voi tuolla tavoin lyödä lyötyä?
AP:lle. Olen todella pahoillani siitä mitä olet kokenut. Kiusaaminen on ollut väärin, se ei ollut sinun syytäsi. Taustassasi ei ole mitään huonoa tai hävettävää. Suomalaiset ovat sikailleet NL:n hajoamisesta lähtien niin törkeästi virossa että ihan hävettää, mutta että se sama kohtelu on kantautunut tännekin sinun osaksesi :( Olen pahoillani.
Onko teillä mahdollisesti parisuhteessa ongelmia noin muuten? Ehkä mies iskee lapsellisuuttaan sinun kipupisteeseesi jos on jostain muusta syystä katkera? En usko että teistä kumpikaan on edes syntynyt sodan aikana, ihan naurettavaa kantaa kaunaa moisesta. Sinulla ei ole ollut mitään tekemistä sodan tai hänen isovanhempiensa kohtalon kanssa. Toivon että saatte ongelmanne selvitettyä, vaikka varmasti vaikea tilanne. Miehelläsi ei todellakaan ole oikeutta kohdella sinua noin!

Bätmäni
Voi hyvänen aika mitä vastauksia. Juuri tästä syystä en yleensä ikinä lue keskustelupalstoja ja kommenttiosastoja, niillä ei ole äänessä kuin rikkinäisiä ihmisiä. Miten kukaan voi tuolla tavoin lyödä lyötyä?
AP:lle. Olen todella pahoillani siitä mitä olet kokenut. Kiusaaminen on ollut väärin, se ei ollut sinun syytäsi. Taustassasi ei ole mitään huonoa tai hävettävää. Suomalaiset ovat sikailleet NL:n hajoamisesta lähtien niin törkeästi virossa että ihan hävettää, mutta että se sama kohtelu on kantautunut tännekin sinun osaksesi :( Olen pahoillani.
Onko teillä mahdollisesti parisuhteessa ongelmia noin muuten? Ehkä mies iskee lapsellisuuttaan sinun kipupisteeseesi jos on jostain muusta syystä katkera? En usko että teistä kumpikaan on edes syntynyt sodan aikana, ihan naurettavaa kantaa kaunaa moisesta. Sinulla ei ole ollut mitään tekemistä sodan tai hänen isovanhempiensa kohtalon kanssa. Toivon että saatte ongelmanne selvitettyä, vaikka varmasti vaikea tilanne. Miehelläsi ei todellakaan ole oikeutta kohdella sinua noin!
LÄSSYTI LÄSSYTI LÄÄ, LÄÄ LÄÄ LÄÄ JA LÄSSYN LÄÄ

Totuus löytyy internetistä. Täällä kirjoittelevat ne ihmiset, jotka tulevat sinua vastaan kadulla tai palvelevat sinua marketin kassalla. Täällä on siis kansan oikeat mielipiteet esillä.

Ihan sama mitä paskaa media ja poliitikot suoltavat, täällä sen sijaan puhutaan totta.

Sori vaan jos totuus tekee kipeetä.

Tätä mieltä kansalaiset ovat.

"xxx"
Alkuperäinen kirjoittaja Bätmäni;30476961:

Totuus löytyy internetistä. Täällä kirjoittelevat ne ihmiset, jotka tulevat sinua vastaan kadulla tai palvelevat sinua marketin kassalla. Täällä on siis kansan oikeat mielipiteet esillä.

Ihan sama mitä paskaa media ja poliitikot suoltavat, täällä sen sijaan puhutaan totta.

Vai kansalaiset on mieltä. No ehkä tuon yhden kansalaisen ei olisi sitten kannattanut mennä naimisiin ulkomaalaistaustaisen ihmisen kanssa, jos kerran niin kirvelee.

-----

Kyllä se vain näkyy tästäkin vastauksesta, miten ala-arvoista väkeä täällä on. Näistä ei ap kannata välittää. Ovat jonkin sortin onnettomia, joilla ei ole omassa elämässään enää muuta, kuin tämä palsta. Ovat raukat eristäytyneet muista ihmisistä ja maailmasta ja sitten tänne purkavat pahaa oloaan.

-----
Älä ap katsele tuollaista käyttäytymistä. Kukaan ei ansaitse tuollaista! Vihjailit, että lapsesikin olisivat epäkunnioittavia sinua kohtaan? Isän esimerkki ei ainakaan auta asiaan, mutta lapset, samoin kuin mieskin, kunnioittavat sinua, jos itsekin kunnioitat itseäsi. Muista, että olet kuitenkin loppupeleissä itse oman onnesi herra, lähde ja tee omasta elämästäsi sellainen, että olet siinä onnellinen.

Olet kohdannut jostakin syystä paljon maahanmuuttajia vihaavia ihmisiä. Mutta usko pois, suurin osa suomalaisista ei vihaa muualta tänne tulleita.

Vastaukset kyllä olleet käsittämätöntä sontaa!

Keldnen
Mäkin olen syntynyt Neuvostoliitossa, enkä ole venäläinen. Ap - sähän vaikutat todella masentuneelta. Sun miehesi taas täysin idiootilta. Kun saat olon ja itsetunnon kuosiin niin voit erota miehestäsi ja elää onnellisena omana itsenäsi. Lääkkeet ja terapia kuntoon siis nyt! Onko sulla muita Virossa syntyneitä kavereita? Jos saisit tällaisesta voimaa, yhteisistä kohtaloista.

Täytyy sanoa, että enpä itsekään markkinoi Neukkulassa syntyneeni, ja yleensä kysyttäessä vastaan syntymäpaikakseni Kokkolan tai jonkun vastaavan pienen cityn. Suomessa syntyneiden mielestä täällä ei ole lainkaan rasismia, mutta voin sanoa, että ryssäleima on aika vahva eikä helpolla unohdu. Ja kyllä se ihmistä syö, kun ei ole venäläinen tai edes slaavi, mutta kun on kerta sattunut syntymään neukkulassa niin silloinhan on pakko olla ryssä. Mulla ei ole mitään venäläisiä vastaan, mutta on aikamoinen itsetuntokysymys, kun kokee olevansa vaikka britti ja toiset pitävät sua ottomaanina.

Kouluttamaton ajattelija

Voi rakkaimpani. Ei kansa tätä mieltä ole. Täällä on äänessä kaikkein kärkein ja kovaäänisin osa, joka vuorovaikutuksessa toisten kärkkäiden kanssa kärjistää omia mielipiteitään aina vielä hiukan, jolloin ollaan tilanteessa, jossa kolmikymppinen perheenäiti kehottaa toista tappamaan itsensä, ja nelikymppinen diplomi-insinööri vaahtoaa rotuopeista.
Sinulle, Björn, toivotan pikaista paranemista.
Aloittajalle toivotan jaksamista. Miehesi kuuluu sukupolveen, jolla ei ole omaa Suurta Traumaansa, ja joka katsoo sotien sukupolvea ylöspäin. Heille on tärkeää saada itse palanen kunniaa sodista loukkaantumalla veteraanien puolesta "pyyteettömän uhrautuvasti" ja korottaa itsensä jalustalle muiden kustannuksella. Tässä tapauksessa entisen neuvostokansan kustannuksella. Jotkut suomalaiset tuntevat täysin perusteetonta ylemmyydentunnetta Eestin kansalaisia kohtaan.
Jättäisit sen miehen; sinussa ei ole sen enempää vikaa kuin muissakaan, uskon.

Yhteistyössä