Olen ihan romuna täällä=olen huono äiti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkoa eiliselle..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
itseluottamusta kehiin ...jos omatuntosi on puhdas ja läheisesi( miehesi ja lapsesi ) nykyiseen asiantilaan ja teidän perhe-elämäänne tyytyväisiä, niin eiköhän asia voi olla niinkin että äitisi ym ovat tällä kertaa väärässä. Älä anna muiden määrittää sitä millainen olet.
Koeta päästä "erilleen" äidistäsi siinämäärin että valillänne on kahden aikuisen suhde toisiinsa eikä äiti-lapsi suhde (vaikka se toki on taustalla kaiken ikää) mutta äitisikin on vain erehtyväinen ihminen ja voi vaikka jossain sisimpänsä salaisessa piilossa olla kateellinen sinun vapaudestasi tai jostain minkä teet toisin kun hän on aikanaan voinut tai uskaltanut! Lupaa iloisesti otta neuvoista vaari (mutta elä kuitenkin itse omaa elämääsi) ja tee jotain "silmänlumeeksi" äitisikin mieliksi...avoin riita vain lisää pahaa mieltä puolin ja toisin.

siskoni asuu toisella puolella suomea ja käy täällä kerran vuodessa. sen perusteella hän minulle sanoi että olen liian vähän lapseni kanssa. sen perusteella! Minä intin vastaan etteihän hän ole edes katsomassa mutta kuulema tietää minut ja laiskuuteni. Ja vetosi taas murros ikään. sanoin että siitä on 10 vuotta niin hän totesi että samanlainen laiska olet vieläkin.Pahaa teki..

äidilläni ja minulla on aina ollut outo suhde, kuten eilen kirjoittelinkin. Nyt kuitenkin sanoin ensimmäistä kertaa hänelle, että en ole lapsi joten kohtele minua niinkuni itsenäistä aikuista äläkä puutu perheeni asioihin. olen aikuinen nainen ja hoidan itse oman perheeni. mutta siitähän se vain pahentui tämä juttu..

sehän se tuntuukin pahalle että itse yritän kaikkeni, mutta silti kaikki sanovat että mieheni sitä ja mieheni tätä. kun minä teen näin huonosti miehelleni mutta miehenipäs on näin ja näin hyvä...

ihana kuulla että minun mies miellyttää mutta miksi minun haukkumisen kustannuksella.

ensiksi onko siskolla lapsia? jotkut asiat voi näyttää ulospäin vähän erilaiselta, kun onkaan. se että käyt baarissa välillä ei todellakaan tee sinusta huonoa äitiä. sinä ja sinun miehesi tiedätte todellisuuden. ei äitisi ja siskosi. he jostain syystä näkevät vain baari reissut ym. ei sitä, miten paljon hyvää sinussa on. ja sitten on vielä semmonen asia, että monet kuvittelee että äidin pitää vain olla kotona lapsen kanssa. ja naiset ovat välillä jopa kateellisia sellaiselle äidille, jolla on mahdollisuus käydä ulkona ja mies hoitaa lasta. kun naiset on niin kieroja, että tuntevat joskus vahingon iloa toisen äitiydestä. kun ajattelevat, että nyt se joutuu vain istumaan kotona eikä tekemään mitään muuta, mutta tulevat kateellisiksi huomattuaan, ettei kaikkien tartte olla vain kotona. sori tää sekava selitys. toivottavasti joku ymmärsi pointin

Et todellakaan ole huono äiti! Helppo sanoa, mutta jätä sukulaistesi sanomiset omaan arvoonsa. Oma äitini ja mummoni antavat ties minkälaisia ohjeita ja mm. arvostelevat lapsieni käytöstä ja meidän kasvatustapoja. Pahalta tuntuu, mutta olen yrittäny suodattaa. Oikein paljon voimia sinulle ja muista että et todellakaan ole huono äiti!

Että on omituista porukkaa tällä pallolla :kieh: Oma äitini on niin outo tapaus joka yrittää käännyttää kaikki minua vastaan :kieh: Siinähän yrittää.. Siskokin kävi vittuilemaan pikku hiljaa, on ilmeisesti tullut järkiinsä nyt, että en minä se paha ole |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Viva:
Miksi tyttökaverit pyytää ilman lasta? Ja miksi et ole muualla kavereiden kanssa kuin baarissa?
Mä kahen lapsen yh,ja en sitten ikinä näkis ketään jos kaverit vaatis että ilman lapsia vaan tavattais..

Mutta siis,aika kamala äiti sulla on,mitä eilistäkin ketjua luin. Sitä näkyy olevan liikkeellä,omakin äitini teki tosi paskasti just vkl ja häneen ainakin toistaiseksi välit poikki.
Kyllä suosittelen saman tekemään,ei tuollainen tee kuin pahan mielen,niin parempi olla kuuntelematta.

niin..mutta pahalle tuntuu olla olematta tekemisissä kun ovat kuitenkin oma perhe. Ja se että olen aina ollut se jolle perheeni naljailee ja jolle kestää sanoa mitä vain ilman että se tekee kipeää. tänään itkin, itkin kovasti.

ei he suoraan ehdota ilman lapsia tapaamista, mutta ovat huomanneet kuinka itsekin pitäisin joskus kahvihetkestä ilman jaloissa kinuavaa 2vuotiasta, niin ovat sitten kyselleen käymään joskus ilman lapsiakin.mutta sepä se, en koskaan mene. sitten kuulema olen liikaa poissa lapseni luolta.

Mutta pistä nyt ainakin vähäksi aikaa välit poikki. Muuten ajattelevat että sulle saa puhua ihan mitä vaan.
Mulla ihan erilainen syy miksi pistin välit poikki,mutta itkenyt olen myös tässä pari päivää,mulla kun ei kovin montaa läheistä edes ole. Ja toivon että äitini osais korjata tilanteensa ja pyytää anteeksi niin että ei olisi lopullinen tämä välirikko. Mutta sen saa nähdä :(
Tosiaan,se suku on pahin!

Eikö sulla ole ketään lapsellisia kaveeita? sellaisia varmaan vähemmän haittaa vaikka lapsen kanssa kyläilisittekin?
Vaikka totta että ilman lasta olis varmaan kivempi.. mutta jos sitten ei taas tule mentyä ollenkaan..?
Jos mies niin paljon töissä,niin käy ihmeessä etsimään vaikka uusia äiti-kaveeita joiden kanssa viettää aikaa,niin ei tartte yksin lapsen kans kotona möllöttää :)

Taitaa olla niin, että äitisi selittää siskoillesi soopaa teidän elämästä. Yrittää tehdä ittestään jotakin mahtavaa huolehtivaa isoäitiä ja sen takia jauhaa pjaskaa susta. Ota pesäero sukulaisiin heti.

Sun kannattais etsiä itsellesi uusia ystäviä, esim. perhekerho tai äiti-lapsikerho, tai jostainäiti-lapsi jumpasta tms.
Silloin sulla olis sosiaalista elämää muulloinkin, kuin kerran kuussa baarissa.
Miksi pitää kiinni väkisin sellaisista ystävistä, jotka pyytää sua käymään ilman lapsia?

Onpa sulla murheet. Jos tiedät olevasi hyvä äiti niin miksi itkeä vollotat sitten? Ja mitä ihmettä se rentouttaa, jos baarissa istuu? Itse en enää äitinä ole jaksanut intoutua mistään baari-illoista ei vain kiinnosta. Tapaan ystäviä muutenkin ja mieluiten jaetaan se tavallinen arki lasten kanssa yhdessä, näin lastenhoito on edes välillä vähän kevyempää. Vaihdapa baari-illat vaikka yhteiseen reippaaseen sauvakävelylenkkiin ystäviesi kanssa. Tekee hyvää varmaan heillekin :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Onpa sulla murheet. Jos tiedät olevasi hyvä äiti niin miksi itkeä vollotat sitten? Ja mitä ihmettä se rentouttaa, jos baarissa istuu? Itse en enää äitinä ole jaksanut intoutua mistään baari-illoista ei vain kiinnosta. Tapaan ystäviä muutenkin ja mieluiten jaetaan se tavallinen arki lasten kanssa yhdessä, näin lastenhoito on edes välillä vähän kevyempää. Vaihdapa baari-illat vaikka yhteiseen reippaaseen sauvakävelylenkkiin ystäviesi kanssa. Tekee hyvää varmaan heillekin :)

Tässä oli kysymys ap:stä ei susta :)

Mä tulen taas puolustamaan sua :hug: . Mä ymmärrän, miksi sulla on paha mieli. Kun meidän tyttö syntyi, isäni oli tokaissut äidilleni, että "kai se osaa sitä hoitaa?". Eli ei minkäänlaista luottamusta siihen, että me pärjättäis. Oltiin kuitenkin molemmat kolmekymppisiä, täysjärkisiä ja omillaan toimeentulevia ihmisiä... Tuntuu tosi pahalta, kun oma suku lyttää maanrakoon.

Edelleen olen sitä mieltä, että tuo sun kerran kuussa baarireissu ei ole paha asia, vaan tekee sulle hyvää. Enkä missään nimessä kehota sua ottamaan lasta aina mukaan, kun treffaat ystäviäsi. Mitä rentoutumista se on? Tarkoitushan olisi kuitenkin se, että pääset hetkeksi irti arjen ympyröistä lataamaan akkuja. Olin tuossa jokin aikaa sitten hyvän ystäväni kanssa syömässä ja sen jälkeen istuttiin iltaa heillä. Ystävä on lapseton ja oli muuten ihanaa puhua välillä jostain muustakin kuin lapsista! Meillä oli todella hauskaa yhdessä ja sen voimin jaksoi taas palata arkeen.

Sulla on kyllä niin ilkeä äiti ja sisaret, että mä pitäisin vähän etäisyyttä. Ei sun tarvitse kuunnella tuollaista. Enkä voi ymmärtää, miten joku voi vielä vetää jotain murrosiän juttuja tähän mukaan? Luojalle kiitos, että sulla on noin ihana mies! Muuten en ymmärrä, miten jaksaisit.

Mulla tuli kyllä eilisestä viestistä se kuva, että olet aika laiska, jos yhden lapsen hoitoa ihastelet kovasti ja kehuit itseäsi. Vähempikin kehuminen riittäisi.

Toisaalta kummastuttaa, että ihmettelet äitisi sanomisia kun on aiemminkin mennyt miehesi puolelle ja sinua vastaan.

Tiedätkö, voit sanoa niille ihan suoraan että ei tarvitse ottaa yhteyttä ellei ole mitään muuta asiaa kuin haukkua toista ilman syytä.

Jätä heidät omaan arvoonsa. Jonain päivänä vielä toivottavasti tajuavat mitä ovat laukoneet. Et ole ansainnut tuollaisia haukkuja, ja olet erittäin hyvä äiti. Ehkäpä välien katkaiseminen omalta osaltasi auttaisi noihin mielialoihin. Ilmeisesti äidilläsi ja sisaruksillasi ei ole sinuun kovin hyvä vaikutus.

jätä omaan arvoonsa äitisi ja siskosi kommentit. Ne varmasti loukkaavat, mutta jos sinä ja perheesi olette tyytyväisiä tilanteeseen, ei siihen muiden tarvitse puuttua.
Anna tilanteen hautautua, jos yrität ottaa asian uudestaan puheeksi, todennäköisesti pahoitat vaan mielesi uudestaan.
:hug:

Oletpas saanut kummallisia kommentteja suvultasi ja myös täältä, elä niistä välitä.
Tiedät itse varmasti, että oletko hyvä äiti lapsillesi ja miehesi näyttää sen tietävän myös. Minäkin kannatan hetkellistä pesäeroa sukuun - mitä sitä pelkillä haukuilla tekeekään?

Mutta mikä mahtaa olla äitisi motiivina, mielenkiintoista. Onko hän todellakin huolissaan vaiko kateellinen? Tuollaiset puheet vivahtaa johonkin muuhunkin kuin pelkään huoleen.

Baarissa istuminen kerran kuussa ei lasta horjuta, kun on vaikkapa isä siinä hoitamassa lapsukaista. Jotkut äidit ei vaan tykkää niistä sauvakävelylenkeistä.. Joku ihmetteli, että mitä baareista voi oikein löytää niin siihen vastausta - kaikki eivät mene kännäämään baareihin vaan myös tanssimaan klubeille ym. Itse ainakin pidän siitä tanssi- ja seurustelupuolesta huomattavasti enemmän kuin aivottomasti ryyppäämisestä. :)

Jotkut äidit on tuollaisia. Liittyy kait huolehtimiseen yhdistettynä vanhanaikaiseen naisen rooliin ja epävarmuuteen. Ota välimatkaa, jollet nyt ihan välejä katkaise. Ei kenenkään teidän perheen ulkopuolisen tarvitse edes tietää teidän työnjaosta ja ajankäytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Juu mitä se sulle kuuluu miten ap haluaa vapaa-aikansa viettää? Ja varmaan se olis sama ap:n äidille vaikka kävis vaan lenkillä, on kuitenkin pois kotoa lapsen luota eli huono äiti. Jos sua ei baarissa käynti kiinnosta niin ei varmaan kaikkien tarvi samalla lailla tehdä kun sä.

Et todellakaan ole huono ap. Tee pieni pesäero ainakin hetkeksi äitiisi ja katso osaako pyytää anteeksi. Äitisi taitaa elää jossain kaukana menneisyydessä kun aattelee et eihän mies voi lasta hoitaa. Mun isä on aikamoinen sovinisti, ei tosin mitenkään pahasti ehtinyt sanoa kun sattui syksyn ainot menot peräkkäiselle v-lopulle, mut äänestä kuuli että huono äitihän mä olin ja mies joutui tahtomattaan lapsenvahdiksi, mikä ei pidä paikkaansa .

Mut jätä omaan arvoonsa tollaset jutut, itse ja miehesi tiedätte parhaiten teidän elämän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tuli kyllä eilisestä viestistä se kuva, että olet aika laiska, jos yhden lapsen hoitoa ihastelet kovasti ja kehuit itseäsi. Vähempikin kehuminen riittäisi.

Toisaalta kummastuttaa, että ihmettelet äitisi sanomisia kun on aiemminkin mennyt miehesi puolelle ja sinua vastaan.

No hohhoijaa.. Kyllä jokainen äiti voi olla ylpeä itsestään, oli niitä lapsia yksi tai viisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No hohhoijaa.. Kyllä jokainen äiti voi olla ylpeä itsestään, oli niitä lapsia yksi tai viisi.

Niin, mutta eihän yhden lapsen hoitaminen sentään mitään työtä ole, josta pitää lähteä viihteelle. "yksi lapsi on harrastus, kaksi on työtä, kolme hulluutta".

Yhteistyössä