Olen elitisti, haluatko kysyä minulta jotain?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tienaan rapiat 3000 euro/kk. Ammatti on, noh, akateeminen.

Kahvinkeitin on Moccamasterin CD, juon tummapaahtoista reilunkaupan kahvia luomumaidolla. Tänään oli jalassa korkeavartiset Uggit.

Tuo kaikki pätee sanasta sanaan Ksantippaan, paitsi että uggit ovat jopa mulle liian rumat.

Tämmöinen tämä maailma nykyään on. Kaikki presidentit ovat työväen presidenttejä, eikä mikään erota elitistiä viherhipistä.
 
[QUOTE="vieras";22596058]Mikä sun koulutus on? Oletko Kylterin vai Pykälän tyttöjä vai kenties lääkiksestä? Äänestätkö Kokoomusta vai RKP:ta?[/QUOTE]

Tohtori olen koulutukseltani. Yhteiskuntatieteiden alalta. Ja äänestän vihreitä.
 
Missä pilvilinnassa te oikein asutte, jos väitätte ettei ole elitististä upottaa kolmatta sataa kenkiin? Ehkä mun yhteiskuntatieteiden koulutus antaa vähän paremmin perspektiiviä siihen, mikä Suomessa on tavallista ja mikä ei.
 
[QUOTE="vieras";22596634]Elä nyt viitti,just pistin 700e menee käsilaukkuun ja mun viimeksi ostetut korut on vakuutettu.[/QUOTE]

Niinpä. Keskituloinen yhteiskuntatieteiden tohtori voi kuvailla itseään vaikkapa akateemisesti suuntautuneena tai tiedostavana.

Elitismi on jotain muuta.
 
[QUOTE="vieras";22596634]Elä nyt viitti,just pistin 700e menee käsilaukkuun ja mun viimeksi ostetut korut on vakuutettu.[/QUOTE]

Ja et pidä itseäsi hyväosaisena elitistinä? Vaan ihan tavallisena mammana, vai?
 
[QUOTE="a p";22596645]Missä pilvilinnassa te oikein asutte, jos väitätte ettei ole elitististä upottaa kolmatta sataa kenkiin? Ehkä mun yhteiskuntatieteiden koulutus antaa vähän paremmin perspektiiviä siihen, mikä Suomessa on tavallista ja mikä ei.[/QUOTE]

Eipä siltä juuri kuulosta! :)
Tai sitten olet jostain maalta.
 
[QUOTE="vieras";22596634]Elä nyt viitti,just pistin 700e menee käsilaukkuun ja mun viimeksi ostetut korut on vakuutettu.[/QUOTE]

ja lisään että en pidä itseäni yhtään kummosempana vaikka rahaa ehkä keskimäärin enemmän on käytettävissä kuin valtaosalla.
 
No olisihan tämä pitänyt tietää, että Suomessa ihmisillä on niin karannut mopo käsistä siinä mikä on tavallista ja mikä elitismiä. Nykyään kaikilla kouluttamattomilla kaupan kassoillakin pitää olla 300000 euron kämppä lainarahalla, kaksi alle viisi vuotta vanhaa autoa ja seitsemänsadan käsilaukut. Ja koko loppuelämä velkaa pankille. Ettekö te tajua, että tuollainen pröystäily ei ole "tavallista" vaan nimenomaan elitististä? Huolettaa kyllä, mihin tämä maa on menossa. Kohtalo on varmasti hyin lähellä sitä, mihin Jenkeissä on jo päädytty.
 
No olisihan tämä pitänyt tietää, että Suomessa ihmisillä on niin karannut mopo käsistä siinä mikä on tavallista ja mikä elitismiä. Nykyään kaikilla kouluttamattomilla kaupan kassoillakin pitää olla 300000 euron kämppä lainarahalla, kaksi alle viisi vuotta vanhaa autoa ja seitsemänsadan käsilaukut. Ja koko loppuelämä velkaa pankille. Ettekö te tajua, että tuollainen pröystäily ei ole "tavallista" vaan nimenomaan elitististä? Huolettaa kyllä, mihin tämä maa on menossa. Kohtalo on varmasti hyin lähellä sitä, mihin Jenkeissä on jo päädytty.

Ei,vaan sinulla on nyt väärä käsitys elitismistä.
Et kuulu itse siihen joukkoon,vaikka niin kuvitteletkin.
 
[QUOTE="vieras";22596714]Ei,vaan sinulla on nyt väärä käsitys elitismistä.
Et kuulu itse siihen joukkoon,vaikka niin kuvitteletkin.[/QUOTE]

Edelleenkään, ette ole esittäneet niitä kysymyksiä joista todellinen elitismini tulee esiin. Pelkät kengät ei kestään elitistiä tee. Mutta siltikin väitän, että suurin osa suomalaisita pitää 250 euron kenkiä tai 700 euron laukkua snobin, jupin tai kermaperseen hankintana... Täällä tietenkin joka mammalla sellaisia on kaapit pullollaan. Jostain kumman syystä kuitenkin tasaisin väliajoin tehdään aloituksia siitä, koska lapsilisät tulee...
 
Edelleenkään, ette ole esittäneet niitä kysymyksiä joista todellinen elitismini tulee esiin. Pelkät kengät ei kestään elitistiä tee. Mutta siltikin väitän, että suurin osa suomalaisita pitää 250 euron kenkiä tai 700 euron laukkua snobin, jupin tai kermaperseen hankintana... Täällä tietenkin joka mammalla sellaisia on kaapit pullollaan. Jostain kumman syystä kuitenkin tasaisin väliajoin tehdään aloituksia siitä, koska lapsilisät tulee...

Sä elät jotenkin menneisyydessä. Tavallista yhteiskuntatieteilijöille. Vaikka olen diplomi-insinööri, opiskelin itsekin valtsikkaa muutaman vuoden.
 

Yhteistyössä