Olempa huomannut,ettätyötön on 2lk. kansalainen..........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnnellinenTyötön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OnnellinenTyötön

Vieras
Niin täällä palstalla,kuin muuallakin!
Aina ei ole oma syy,jos on työtön,mutta joskus ehkä on!!
Itse en välitä mennä paska hommiin ja toisekseen mulla on kotona niin paljon tekemistä+muksujen kuljettamista,kun ukko on töis.
Joo,joo saapi haukkua ihan rauhassa! Ai niin! Saadaan sossusta laskuihin ja se kuuluukin olla niin,koska esim. kansanedustajat vetää hirrrveet summat! Ihan vaan nuokkumalla eduskunnassa!
Eikös se niin oo,että elämä pitää elää niinku haluaa!!
Rahaa ei paljoa meillä oo,mutta oma valintani/mme!
Vippiä otan hätä tapauksessa 50-70e. ja aina maksan takasin ajallaan;)
Nooh,emmä niin usein ota,mutta joskus!
Harvemmin lainaan rahaa,mutta en voi sille mitään,jos sukulainen länttää mulle rahaa kouraan,kiitos siitä.

No ihan tuota termiä en käyttäisi, mutta kyllähän yhteiskunta pyörii niiden varassa, jotka töitä tekevät ja veroja maksavat. Että siinä mielessä yhteiskunnassa on "eriarvoisia" kansalaisia. Enpä itse kauheasti arvosta niitä, jotka eivät edes itseään pysty elättämään parhaassa työiässä.

Ja varhaiseläkeläinen on varmaan 3. luokan kansalainen.
Joskus kun kysytään, että mitä teet työkses, niin kiva vastata, että oon eläkkeellä. Sen vaan aistii, että jotkut pitää huonompana.

2. lk:n kansalaiset eivät osaa kirjoittaa oikein "olempa" ja siksi kai ovatkin 2. lk:n kansalaisia. Ja tosiaan ap:n kertomus omasta elämästään vahvistaa tätä käsitystä, että jotkut ovat 2.lk:n kansalaisia juuri oman elämänasenteensa vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja OnnellinenTyötön;25857871:
Niin täällä palstalla,kuin muuallakin!
Aina ei ole oma syy,jos on työtön,mutta joskus ehkä on!!
Itse en välitä mennä paska hommiin ja toisekseen mulla on kotona niin paljon tekemistä+muksujen kuljettamista,kun ukko on töis.
Joo,joo saapi haukkua ihan rauhassa! Ai niin! Saadaan sossusta laskuihin ja se kuuluukin olla niin,koska esim. kansanedustajat vetää hirrrveet summat! Ihan vaan nuokkumalla eduskunnassa!
Eikös se niin oo,että elämä pitää elää niinku haluaa!!
Rahaa ei paljoa meillä oo,mutta oma valintani/mme!
Vippiä otan hätä tapauksessa 50-70e. ja aina maksan takasin ajallaan;)
Nooh,emmä niin usein ota,mutta joskus!
Harvemmin lainaan rahaa,mutta en voi sille mitään,jos sukulainen länttää mulle rahaa kouraan,kiitos siitä.

Laskepa huviksesi, montako kansanedustajaa meillä on ja montako sossun luukulla roikkuvaa vetelystä. Laske kansanedustajien palkat yhteen ja jaa vetelehtijöiden lukumäärällä. Mitä saat tulokseksi?

[QUOTE="minä";25857928]No ihan tuota termiä en käyttäisi, mutta kyllähän yhteiskunta pyörii niiden varassa, jotka töitä tekevät ja veroja maksavat. Että siinä mielessä yhteiskunnassa on "eriarvoisia" kansalaisia. Enpä itse kauheasti arvosta niitä, jotka eivät edes itseään pysty elättämään parhaassa työiässä.[/QUOTE]

Ja vielä tarkennuksena. En siis tarkoita, etten arvostaisi niitä, jotka eivät oikeasti pysty itseään elättämään, esim. vamman takia. Näistä ihmisistä toki pitää yhteiskunnan huolehtia. Mutta terveet ihmiset, joista vaan on mukavampi tukien varassa pyöritellä omaa arkeaan, heitä en ihmeemmin arvosta.

Varhaiseläkeläisiäkin on monenlaisia. Tiedän yhdenkin, joka oli muka työkyvytön ja eläkkeellä, mutta pyrki eduskuntaan. Kyllä siinä kieltämättä kävi mielessä, että jotain muutakin voisi kyetä tekemään, jos oikein haluaisi.

LAINAUS "Ai niin! Saadaan sossusta laskuihin ja se kuuluukin olla niin,koska esim. kansanedustajat vetää hirrrveet summat! Ihan vaan nuokkumalla eduskunnassa!"

Tämä kertoo taas 2. lk:n kansalaisten omituisesta ajatusmaailmasta. Juuri ne kansanedustajat ovat päättäneet, että 2. lk:n kansalaisille maksettaan sossusta näiden luusereiden laskut. Varmasti vielä parempi perustelu olisi, että koska huippuyritysten johtajat elävät pelkällä VSOP konjakilla ja salakaadettujen norsujen filepateella päiväuniensa välissä, niin kaikki laskut ja velvoitteet pitäisi siirtää muiden maksettaviksi.

en ymmärrä tätä ainaista kansanedustajien mollaamista. Kyllä ihan varmasti jokainen kansanedustaja tekee jumalattomasti enemmän hommia kuin vaikka sinä, ap! Ja kuule ihan tiedoksesi, että kyllä ne kansanedustajat ovat varmasti yhteiskunnalle aika paljon hyödyllisempiä kuin sinä. Vertaapa vaikka, minkä verran keskiverto kansanedustaja maksaa elämänsä aikana veroja, ja minkä verran sinä. Luulen, että sinun summasi on aika säälittävä ke:n summaan verrattuna.....
Mistäs luulet niiden sossurahojen tulevan? Olisko vaikka VEROISTA!

[QUOTE="minä";25858017]Ja vielä tarkennuksena. En siis tarkoita, etten arvostaisi niitä, jotka eivät oikeasti pysty itseään elättämään, esim. vamman takia. Näistä ihmisistä toki pitää yhteiskunnan huolehtia. Mutta terveet ihmiset, joista vaan on mukavampi tukien varassa pyöritellä omaa arkeaan, heitä en ihmeemmin arvosta.

Varhaiseläkeläisiäkin on monenlaisia. Tiedän yhdenkin, joka oli muka työkyvytön ja eläkkeellä, mutta pyrki eduskuntaan. Kyllä siinä kieltämättä kävi mielessä, että jotain muutakin voisi kyetä tekemään, jos oikein haluaisi.[/QUOTE]

Jos vaikkapa jalkavamman vuoksi on työkyvytön ja eläkkeellä, niin miksi ei voisi aivojaan käyttää eduskuntatyössä ja palata työelämään, vaikkapa kansanedustajana? Miksi vammautuneen pitäisi olla yhteiskunnan mahdollisuuksien ulkopuolella?

en ymmärrä tätä ainaista kansanedustajien mollaamista. Kyllä ihan varmasti jokainen kansanedustaja tekee jumalattomasti enemmän hommia kuin vaikka sinä, ap! Ja kuule ihan tiedoksesi, että kyllä ne kansanedustajat ovat varmasti yhteiskunnalle aika paljon hyödyllisempiä kuin sinä. Vertaapa vaikka, minkä verran keskiverto kansanedustaja maksaa elämänsä aikana veroja, ja minkä verran sinä. Luulen, että sinun summasi on aika säälittävä ke:n summaan verrattuna.....Mistäs luulet niiden sossurahojen tulevan? Olisko vaikka VEROISTA!

Ja kuule kyllä me työssäkäyvätkin joudutaan tekemään ruokaa, siivoamaan, kuljettelemaan lapsia harrastuksiin ja käymään kaupassa. Ne asiat kun voi tehdä työpäivän jälkeenkin, niinkuin valtaosa ihmisistä tekee. Jonkinlaista ongelmaa organisoinnissa pitää olla, jos arjen pyörittämistä ei muka voi yhdistää työelämään.....

Ei haittaa mollaamisenne! Mä en kuitenkaan mene,jos en mene! Ja olen sitten vaikak 2lk. kansalainen ,kun ei sekään haittaa! Niin ja jumalan silmissä kaikki on kuitenkin samalla viivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja OnnellinenTyötön;25858141:
Ei haittaa mollaamisenne! Mä en kuitenkaan mene,jos en mene! Ja olen sitten vaikak 2lk. kansalainen ,kun ei sekään haittaa! Niin ja jumalan silmissä kaikki on kuitenkin samalla viivalla.

Ulosannin perusteella kaikki Suomen työnantajat huokaisivat juuri helpotuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja OnnellinenTyötön;25858141:

Miksi sinua häiritsee se, että olet toisen luokan kansalainen. Olet itse osasi valinnut. Mutta älä ala mollaamaan niitä, jotka todella tekevät jotain tämän yhteiskunnan eteen, niin kansanedustajia kuin muita työtä tekeviä ja siinä sivussa perheensä hoitavia ja vieläpä teidön perhettänne omalla työllään elättäviä.

[QUOTE="vieras";25858241]Ikävintä on se, että usein ne paskaduunaritkin on 2 luokan kansalaisia. Tämä asenne kun muuttuisi joskus.[/QUOTE]

Miksi sen pitäisi muuttua??? Tosiasioille ei voi mitään. Jotkut tekevät vain itsensä perheensä ja yhteiskunnan menestyksen eteen enemmän kuin toiset. Mitä sitten paskaduuneilla tarkoitetaankin, niin nekin pitää tehdä ja yleensä niitä tekevät henkilöt, jotka eivät muuhun työhön muiden (ei omasta) m ielestään pysty. Syynä voivat olla yhtä paljon osaamattomuus tai sosiaalinen sopeutumattomuus.

Työttömyys on kyllä käytännössä aina oma valinta. Ja siis tarkoitan nyt työttömyyttä, en sitä, että ei työllisty omalle alalle.
Siivoustyötä ja myyntityötä on kaupungeissa tarjolla reilusti, sen voi käydä ihan mol.fi:stä toteamassa. Ja jos sattuu asumaan pikkukunnassa työttömänä, niin kannattaa oikeasti harkita kaupunkiin muuttoa mikäli töitä haluaa. Ihan turha ruikuttaa jossain jumalan selän takana, kun töitä ei ole. Ei tietenkään ole, töitä kun on siellä missä on ihmisiäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25858264:
No mutta ainahan se on oma syy!
Ja aina on ihan jonossa työpaikkoja, minne vain mennä. Viedä eväät jääkaappiin ja sanoa että moi, mää tulin ny!

Jos olisin musta, tykkäisin tästä. Näinhän se juuri on. Töitä on PALJON tarjolla, sellaisia, joihin ei tarvita mitään koulutusta eikä kokemusta.

[QUOTE="vieras";25858342]Työttömyys on kyllä käytännössä aina oma valinta. Ja siis tarkoitan nyt työttömyyttä, en sitä, että ei työllisty omalle alalle.
Siivoustyötä ja myyntityötä on kaupungeissa tarjolla reilusti, sen voi käydä ihan mol.fi:stä toteamassa. Ja jos sattuu asumaan pikkukunnassa työttömänä, niin kannattaa oikeasti harkita kaupunkiin muuttoa mikäli töitä haluaa. Ihan turha ruikuttaa jossain jumalan selän takana, kun töitä ei ole. Ei tietenkään ole, töitä kun on siellä missä on ihmisiäkin.[/QUOTE]

Oletko ajatellut että joku saattaa olla työtön koska ei pysty tekemään töitä. Ihan oikeesti ei pysty. Ei laiskuuttaan. Niin joillakin on sairauden takia rajoitteita.

Ärsyttää tollanen ajatusmaailma että töitä on jos vaan tekee. Mä tekisin töitä jos vaan pystyisin tekemään! Vaikka asutaankin isossa kaupungissa ja töitä riittää niin kaikki ei niitä pysty tekemään vaikka tahtoisi.

Ja en kyllä ajattele että ole työttömänä kakkosluokan kansalainen. Meillä on onneksi mies töissä ja rahaongelmia ei ole.

[QUOTE="vieras";25858048]en ymmärrä tätä ainaista kansanedustajien mollaamista. Kyllä ihan varmasti jokainen kansanedustaja tekee jumalattomasti enemmän hommia kuin vaikka sinä, ap! Ja kuule ihan tiedoksesi, että kyllä ne kansanedustajat ovat varmasti yhteiskunnalle aika paljon hyödyllisempiä kuin sinä. Vertaapa vaikka, minkä verran keskiverto kansanedustaja maksaa elämänsä aikana veroja, ja minkä verran sinä. Luulen, että sinun summasi on aika säälittävä ke:n summaan verrattuna.....
Mistäs luulet niiden sossurahojen tulevan? Olisko vaikka VEROISTA![/QUOTE]

Oletko ihan tosissasi? Oletko oikeasti sitä mieltä, että kansanedustajat tekevät paljon töitä Suomen eteen? Ei todellakaan. Pilaavat vaan kaiken, antavat rahaa Kreikalle, mutta ei tarpeeksi vanhustenhoitoon. Hakkarainen viettää päivänsä ryypiskellen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntyminen;25858378:
Oletko ajatellut että joku saattaa olla työtön koska ei pysty tekemään töitä. Ihan oikeesti ei pysty. Ei laiskuuttaan. Niin joillakin on sairauden takia rajoitteita.

Ärsyttää tollanen ajatusmaailma että töitä on jos vaan tekee. Mä tekisin töitä jos vaan pystyisin tekemään! Vaikka asutaankin isossa kaupungissa ja töitä riittää niin kaikki ei niitä pysty tekemään vaikka tahtoisi.

Ja en kyllä ajattele että ole työttömänä kakkosluokan kansalainen. Meillä on onneksi mies töissä ja rahaongelmia ei ole.

No mutta eihän sinun kuuluisi olla työtön, jos olet TYÖKYVYTÖN. Silloin, kun sairastuu/tapahtuu onnettomuus jonka takia työkyky menetetään, jäädään ensin SAIRASLOMALLE, ja jos tilanne on lopulta sellainen että minkäänlaisiin töihin ei paluuta enää olen, jäädään ELÄKKEELLE. Jos työkyvyttömyys koskee vain omaa alaasi, ja voisit tehdä jonkun toisen alan töitä, niin sinun on mahdollisuus KOULUTTAUTUA uudelleen. Ei tuossa tilanteessa työttömäksi pitäisi jäädä, paitsi jos omaa saamattomuttaan ei viitsi laittaa asioita eteenpäin.

Yhteistyössä