Oksettaa tuo homovastainen kampanja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Homot rinnastetaan murhaajiin kristillisessä nuorisokampanjassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Kristittynä oksettaa tuo homovastaisuus mitä useat luterilaisen kirkon keskuudessa toimivat järjestöt harjoittavat, kuvitellen vielä olevansa "aidosti uskovia" ja muita parempia. Vaikka ei hyväksyisi homoseksuaalisuuden toteuttamista niin tuollainen tapa esittää asiat ja painostaa nuoria ei ole oikein. Usein mietin surullisena kuinka monta kristittyä homoseksuaalista nuorta tekee itsemurhan kun luulevat ettei Jeesuskaan rakasta heitä jolleivat he "eheydy". En usko eheytymisteoriaan enkä siihen että vanhemmat aiheuttaisivat lastensa homoseksuaalisuuden, nuo käsitykset ovat pimeää keskiaikaa ja perusteita vailla. Eiköhän ketään ihmetytä että kampanjan "Anni" on ollut sanojensa mukaan biseksuaali? Onhan selvä että biseksuaali voi jonkin verran vaikuttaa siihen kummasta sukupuolesta kiinnostuu seksuaalisesti, toisinkuin homoseksuaali. Hohhoijaa. Naurettavia käsityksiä mutta itkettää kyllä lähinnä ja masentaa. Olen käynyt myös noiden kampanjan taustalla olevien tilaisuuksissa vaan enpä taida käydä enää... tuo asenne homoseksuaaleja kohtaan loukkaa ja raivostuttaa, vaikka itse hetero olenkin.

No kyllä Jeesus rakastaa kaikkia, oli homo tai hetero. Eri asia on sitten se, miten me noudatetaan Raamatun käskyjä. Totuus on se, että kaikilla ihmisillä on oma taistelukenttänsä. Toisilla se on seksuaalisuus, toisilla raha tms. Sen voi valita, että taisteleeko vastaan, vai luovuttaako.

[QUOTE="Vieras";23417232]Homot rinnastetaan murhaajiin kristillisessä nuorisokampanjassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

[/QUOTE]

Mitä tuohon otsikkoon tulee, niin on pakko lisätä, että on ihan Raamatun mukaista rinnastaa homot murhaajiin.
Raamattu rinnastaa murhaajiin, myös mm. valehtelijat, veljiään vihaavat, epäuskoiset, varkaat, ahneet jne.

oikeastaan nipussa ovat kaikki jumalattomat omasivatpa sitten minkälaisen repertuaarin syntejä tai olivatpa kuinka puhtoisia tahansa. Raamatun mukaan syntisen tulee kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä parannus (mihin varmaan aika itsestäänselvästi liittyy se, että antaa Jumalalle takaisin sen oikean ja väärän määrittelyvallan..).

Silloin Jumala antaa kaikki synnit anteeksi ja auttaa muuttumaan sellaiseksi kuin Jumala kunkin on tarkoittanut.

Itse kampanjasta en tiedä muuta kuin, että katsoin sen videon ja vilkaisin kotisivut, joiden perusteella en voi kannattaa tai hyväksyä toimintaa, mutta video mielestäni vaikutti ihan vilpittömältä..

niin, olen siis uskovainen.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Reipasta meininkiä, homothan on viallisia ihmisiä. Pitäisi keksiä lääke että ne saisi parannettua. :(

sitä lääkettähän tässä mainostetaan.
Raamattu jo tietää ettei lääkkeet oo terveille.

Mistä ap:n kristillisyys on, jos ei Raamatusta..?

Eli voitko selventää, miksi pidät itseäsi kristittynä?

[QUOTE="vieras";23417314]No kyllä Jeesus rakastaa kaikkia, oli homo tai hetero. Eri asia on sitten se, miten me noudatetaan Raamatun käskyjä. Totuus on se, että kaikilla ihmisillä on oma taistelukenttänsä. Toisilla se on seksuaalisuus, toisilla raha tms. Sen voi valita, että taisteleeko vastaan, vai luovuttaako.[/QUOTE]

Ai oleksä Päivi Räsäsen kanssa samoilla linjoilla, että homous on jees mutta homouden harjoittaminen on kamala synti? En ymmärrä! Miksi pitäisi taistella jotain sellaista vastaan kun oma seksuaalisuus, se on kuitenkin tän elämän suurimpia ilon lähteitä. Miksi teeskennellä, kun voi rakastaa!

Ai oleksä Päivi Räsäsen kanssa samoilla linjoilla, että homous on jees mutta homouden harjoittaminen on kamala synti? En ymmärrä! Miksi pitäisi taistella jotain sellaista vastaan kun oma seksuaalisuus, se on kuitenkin tän elämän suurimpia ilon lähteitä. Miksi teeskennellä, kun voi rakastaa!
Missa vaiheessa ihmisesta tulee homo? ennen vai jalkeen aktin?
Rakkaudella ja seksilla ei valttamatta ole mitaan tekemista toistensa kanssa.
Rakastan lapsiani ,mutta en koskaa viela ole rakastellut heita.

Missa vaiheessa ihmisesta tulee homo? ennen vai jalkeen aktin?
Rakkaudella ja seksilla ei valttamatta ole mitaan tekemista toistensa kanssa.
Rakastan lapsiani ,mutta en koskaa viela ole rakastellut heita.

Tuleeko heterosta hetero vasta ensimmäisen aktin jälkeen? Mitä hetero on ennen ensimmäistä aktia?

Mitä tekemistä sinun lastesi naimisella on tämän asian kanssa?

Minunkin mielestä huono juttu. Raamatussa tuomitaan homous (huom. ei homoja!) kyllä ja siitä ei pitäisi kenenkään uskovaisen mielestäni tinkiä mutta tuo kampanja on ihan väärällä tavalla alulle pantu eikä tule synnyttämään kuin vihaa.
Yksikään synti ei ole toista suurempi sanoo Raamattu, eikö silloin ole väärin lähteä sormella osoittelemaan toisia?

[QUOTE="Vieras";23417545]Onpa harvinaisen typerä kommentti! Tässä puhutaan nyt homoseksuaalisuudesta, eikä rakkaudesta lapsia kohtaan![/QUOTE]
Mun virheeni, ymmarsin ,etta puhuttiin seksista ja rakkaudesta.

Raamattu ei tuomitse homoseksuaalisuutta. Missään kohtaan siellä ei lue, että samaa sukupuolta ei saisi rakastaa.

Anaaliseksin voisi ajatella olevan kiellettyä vanhan testamentin perusteella. Uudessa testamentissa on yksi lyhyt asiaa käsittelevä kommentti, roomalaisissa:

For this reason [idolatry] God gave them up to passions of dishonor; for even their females exchanged the natural use for that which is contrary to nature, and likewise also the males, having left the natural use of the female, were inflamed by their lust for one another, males with males, committing what is shameful, and receiving in themselves the recompense which was fitting for their error.

Tämä oli kuitenkin Pauluksen kirjoittamaa. Jos meinaa, että hän tietää Totuuden, niin on varmaan sitten myös sitä mieltä, että orjuus on sallittua ja naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä.

The Bible and homosexuality - Wikipedia, the free encyclopedia

Tähän loppuun vielä:

http://rom.naurunappula.com/nn/0/283/391/295126.jpg

Selväähän se on, että nämä jotka hulluna vastustavat homoja, ovat itse epävarmoja seksuaalisuudestaan. Mun puolesta kuka tahansa saa olla homoista ja heteroista mitä mieltä tahansa, kunhan pitää mielipiteensä itsellään eikä ala haukkumaan toisia sairaiksi, käännyttämään tms. Mutta nää homojen vastustajat eivät tuohon maltillisuuteen kykene vaan hyökkäävät kimppuun, joka tarkoittanee että kokevat homouden uhkaksi itselleen, koska eivät itse ole varmoja itsestään...

Tämä oli kuitenkin Pauluksen kirjoittamaa. Jos meinaa, että hän tietää Totuuden, niin on varmaan sitten myös sitä mieltä, että orjuus on sallittua ja naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä.

Fundiskristityt nyt kuitenkin tuppaavat uskomaan, että Paavali kirjoitti Jumalan henkeyttämää tekstiä. Ei nuo muutkaan esittämäsi ajatukset vallan tavattomia niissä piireissä ole (no, en tiedä kyllä että kenelläkään olisi kotiorjaa). Esim. HNMKY:n avioliittomateriaaliahan on aina silloin tällöin haukuttu naista alentavaksi, taisi tämän tai eilisen Hesarissakin joku viittaus siihen taas olla.

Mun virheeni, ymmarsin ,etta puhuttiin seksista ja rakkaudesta.

Mä imetän lastani, halailen ja suukotellaan. Eli rakkaus lapseeni ilmenee myös fyysisellä tasolla.

Kun olen rakastanut aikuista ihmistä, olen myös halunnut viedä sen fyysiselle tasolle, suudella ja olla lähekkäin :heart:

Mun onnekseni mä olen ateisti :laugh: Niin ei tarvii vaivata päätäni sillä, mitä joku uskonnollinen yhteisö on jostakin asiasta mieltä. Siitähän tässä on kyse. Raamatussa kun sallitaan ja kielletään kaikenlaista, eikä se suoraan ota kantaa kahden tasavertaisen samaa sukupuolta olevan rakkaussuhteeseen.

Yhteistyössä