Oksettaa tuo homovastainen kampanja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23420660:
Ei missään. Mutta pelkkä usko ei riitä, koska sinut loppujen lopuksi tuomitaan tekojesi mukaan. Ja jakeet linkitin jo tuonne ylemmäs.

Kristityille on hyvin tyypillistä se, että kun vastausta ei osatakaan enää antaa - ja puhutaan siis Raamatun sanasta eikä mistään meediotietämyksestä - pallo heitetään jumalalle, joka luonnollisestikaan ei vastaa mihinkään nettikeskusteluun.

Minusta kristinusko ja ennenkaikkea kristityt ovat kiehtovia. Jos laittaa 3 eri tavoin uskovaa kristittyä samaan huoneeseen, tappelu on valmis. Kristityt itsekään eivät tule toistensa kanssa toimeen, jos ajatusmaailma hieman viiraa omasta.

mutta eihän Raamattu tunne tuollaista sinun päästäsi reväistyä merkitystä "pelkkä usko". Usko ihan luonnollisesti ilmentyy tekoina, silti se ratkaiseva asia on se usko, joka ne teot aiheuttaa. Usko ja kuuliaisuus liittyvät toisiinsa Jumalan mielestä. Niin kuin aiemmin totesin. Sinäkös se olit ihan perehtynyt Raamattuun, etkö sanonut niin?, siellä Jaakobin kirjeessä selitetään tätä asiaa.

Ja juu ihan varmasti on tyypillistä heittää pallo Jumalalle, sitten kun omat selittäjätaidot loppuvat. Hänenhän se Sana on!

Mutta se on tosin myönnettävä, että ehkä meistä monen ja minunkin kannattaisi heittää se pallo yläkertaan jo vähän aiemmin eikä vasta sitten kun on selittämällä selitelty. Olen huomannut että selittämisen maku on houkutteleva. Mikä sitten ollaan saatu Jumalalta sanottavaksi ja mitä toitotetaan omasta halusta ja "järjestä", sen Jumala meille lopuksi vielä kertoo, kas kun joka sanasta olisi tili tehtävä.

Minun uskoni ei perustu Raamatun täydelliseen ymmärtämiseen, eikä siihen ettei siellä mielestäni näyttäisi mitää ristiriitoja olevan (vähenevät tosin kummasti matkan varrella..).

Minun ja varmasti kaikkien uudestisyntyneiden veljieni ja siskojeni usko perustuu Jumalan ilmoitukseen, siihen että Hän on vahvistanut olevansa Sanassaan.

mutta eihän Raamattu tunne tuollaista sinun päästäsi reväistyä merkitystä "pelkkä usko". Usko ihan luonnollisesti ilmentyy tekoina, silti se ratkaiseva asia on se usko, joka ne teot aiheuttaa. Usko ja kuuliaisuus liittyvät toisiinsa Jumalan mielestä. Niin kuin aiemmin totesin. Sinäkös se olit ihan perehtynyt Raamattuun, etkö sanonut niin?, siellä Jaakobin kirjeessä selitetään tätä asiaa.

Ja juu ihan varmasti on tyypillistä heittää pallo Jumalalle, sitten kun omat selittäjätaidot loppuvat. Hänenhän se Sana on!

Mutta se on tosin myönnettävä, että ehkä meistä monen ja minunkin kannattaisi heittää se pallo yläkertaan jo vähän aiemmin eikä vasta sitten kun on selittämällä selitelty. Olen huomannut että selittämisen maku on houkutteleva. Mikä sitten ollaan saatu Jumalalta sanottavaksi ja mitä toitotetaan omasta halusta ja "järjestä", sen Jumala meille lopuksi vielä kertoo, kas kun joka sanasta olisi tili tehtävä.

Minun uskoni ei perustu Raamatun täydelliseen ymmärtämiseen, eikä siihen ettei siellä mielestäni näyttäisi mitää ristiriitoja olevan (vähenevät tosin kummasti matkan varrella..).

Minun ja varmasti kaikkien uudestisyntyneiden veljieni ja siskojeni usko perustuu Jumalan ilmoitukseen, siihen että Hän on vahvistanut olevansa Sanassaan.
Kertoisitko lisää tuosta uudestisyntymisestä? Eikö äitisi ollut yllättynyt? Ja eikö sellaisesta aiheudu jo suuri terveysriski? Vähintäänkin alapään vakava repeäminen. Etenkin jos veljiesi ja siskojesi kanssa satuitte samaan aikaan syntymään uudelleen. Ruuhkapesäke.

Mua nyppii sun alentuva sävy. En minäkään pidä sun keskustelutavasta, sä lyttäät vastapuolen halveksuvaan sävyyn, heittelet raamatun jakeita ja kuvittelet niiden selittävän sun omia mielipiteitä, muutat mieltäsi kommentista toiseen siitä mitä pitää perustella ja millä tavalla perusteltu ja mihin sidottu kommentti on hyväksyttävää.. Siksi ei jaksa yrittää perustella.

Olen pahoillani ettei tämä nyt ole tapa jolla sinä halusit asiasta keskustella, mutta tuntuu todella turhauttavalta yrittää kysyä mitään tai perustella omia kommenttejaan ihmiselle joka lähtökohtaisesti katsoo jotenkin ihan nurinkurisesti jokaista viestiä.

OK! Ei oo ollut ajatuksena lytätä sua tai halveksia, mutta täytyy lukea vielä omat viestit tarkkaan. Hyvät jatkot kuitenkin sulle.

Ihanaa, eroakirkosta.fi on taas ahkerassa käytössä :heart:

(ja syy iloitsemiseen se, ettei kirkon ylivalta suomessa poistu ennen kuin kirkkoonkuulumisprosentti laskee roimasti...)

Pelkkä usko ei ole minun päästäni reväisty vaan uskovat ystäväni ovat väittäneet mulle , että usko Jeesukseen riittää. En viitsi olla ikävä ja kertoa heille, mitä Raamatussa oikeasti sanotaan. Usko on hyvä asia ja jos vielä el'ää sen uskonsa perusoppien mukaan, maailma olisi paljon parempi paikka. Ihan riippumatta siitä, mihin uskontoon uskoo. Ihminen vaan tuppaa käyttämään uskoaan omien tavoitteidensa saavuttamiseen ja ne uskon "mahtimiehet" asettuvat enemmän kuin mielellään "next to God" -jakkaralle.

Tuo uudestisyntyminen kiehtoo minua myös. Missä kohtaa Raamatussa siitä puhutaan? Löytäisin varmaan itsekin kohdan, mutta sinä uskovana tiedät nämä asiat paremmin kuin minä pakanana.

Valistuksen lisääminen kouluissa olisi hyvä alku. Kaikesta siitä pahuuden ja typeryyden palvonnasta, jota kirkot edustavat, pitäisi kertoa lapsille. Ja uskontokuntaan liittymisen alaikärajan tulisi olla 18, jotta lasten uskonnollinen indoktrinointi (läpimätä toimintatapa, lapsen mielen tahallinen pilaaminen) vähenisi edes vähän. Siinä nyt alkuun.

mmh. Niin sitä minä vaan, että minä olin täällä keskustelemassa tuosta kampanjasta ja siitä videosta.. En minä kenenkään hihhuliveljistä tiedä. En minä ymmärrä miksi tullaan sanomaan että kampanja syrjii ja leimaa ja vaikka mitä ja sitten kun kysyy että miten se sen tekee, aletaan puhua jostain hihhuliveljestä. .

Minä en ole tuollainen uskovainen, joka syrjii. Jeesus on minulle totta , eikä aiheuta minussa näitä negatiivisia syrjimisominaisuuksia. En ole ainut. Miten te voitte tässä tilanteessa lähteä valistamaan ihmisiä siitä ettei Jeesuksesta saa puhua, kun syrjimisen ja Jeesuksen välillä ei ole suoraa yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23420905:
Pelkkä usko ei ole minun päästäni reväisty vaan uskovat ystäväni ovat väittäneet mulle , että usko Jeesukseen riittää. En viitsi olla ikävä ja kertoa heille, mitä Raamatussa oikeasti sanotaan. Usko on hyvä asia ja jos vielä el'ää sen uskonsa perusoppien mukaan, maailma olisi paljon parempi paikka. Ihan riippumatta siitä, mihin uskontoon uskoo. Ihminen vaan tuppaa käyttämään uskoaan omien tavoitteidensa saavuttamiseen ja ne uskon "mahtimiehet" asettuvat enemmän kuin mielellään "next to God" -jakkaralle.

Tuo uudestisyntyminen kiehtoo minua myös. Missä kohtaa Raamatussa siitä puhutaan? Löytäisin varmaan itsekin kohdan, mutta sinä uskovana tiedät nämä asiat paremmin kuin minä pakanana.

johanneksen evankeliumin 3. luvussa ja tietenkin pitkin poikin Raamattua..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23420905:

Evankeliumi Johanneksen mukaan, luku 3

1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Kertoisitko lisää tuosta uudestisyntymisestä? Eikö äitisi ollut yllättynyt? Ja eikö sellaisesta aiheudu jo suuri terveysriski? Vähintäänkin alapään vakava repeäminen. Etenkin jos veljiesi ja siskojesi kanssa satuitte samaan aikaan syntymään uudelleen. Ruuhkapesäke.

Johanneksen evankeliumi:
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

Johanneksen evankeliumi:
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
..niin? Sitähän tässä ihmeteltiin?

No tottapuhuen lähinnä ärsyttää ja huvittaa se, että uskovaiset puhtaltavat aikuisten maailmasta esim. biologian ja fysiikan piiristä sanoja käyttöönsä. Se, jos joku hurahtaa uskoon, ei ole syntymistä. Se, jos joku sitten hurahdettuaan kuvittelee taivaallisen tonttu-ukon luoneen kaiken, ei ole teoria maailman synnystä. Sen kutsuminen sellaiseksi on lähinnä osoitus siitä, ettei alkuunkaan ymmärrä tieteellisen teorian määritelmää.

Uskovaiset, kun nyt kuitenkin tunnutte niin vakaasti hömppäukkojanne ja magiaa palvovan, miksi tunnette tarvetta lainata uskottavuutta tieteen piiristä? Eikö teille riitä puhdas taikausko?

Muakin kristittynä hävettää "ryhmäni" puolesta, tuntuu likaiselta kun tuollaista harjottavat :(
YÖK! Jumala rakastaa meitä kaikkia. Jotkut nykypäivän Hitlerit tekevät tuollaista. Syljen päälle ja halveksun.

Dechs: Täällä selvästi harjoittaa uskovien pilkkaa ja syrjintää... nooh eikö kansa nousekaan vastaan puolustamaan tätä sorrettua ryhmää, joka on kokenut myös vääryyttä homoseksuaalien kera. Ei, ei taida koska sehän on selvää että toisten uskoa saa pilkata, mutta kun uskovat sanoo mielipiteensä homoudesta niin se.. se on sitä tosellista syrjintää. Aika tekopyhää sulta Dechs jos tulet tänne syyttelemään uskovia ja sitten harrastat itse sitä pilkkausta meitä kohtaan.

Ei todellakaan yllätä, jos itseään uskovaksi nimittävä sortuu ristiriitaisuuksiin argumentoinnissaan. Sitä se teettää, kun täytyy todistella olevansa oikeassa jossakin mitä ei voi todistaa ja näyttää toimivansa oikein, kun säännöt ovat kuitenkin maallisia tai maallisin perustein valittu. Mitä kiihkeämpi uskovainen, sitä harvemmin tuntuu olevan armollinen itselleen tai muille, vaikka periaatteessahan kristitty uskoo pelastuvansa yksin armosta.

[QUOTE="heppis";23421205]Dechs: Täällä selvästi harjoittaa uskovien pilkkaa ja syrjintää... nooh eikö kansa nousekaan vastaan puolustamaan tätä sorrettua ryhmää, joka on kokenut myös vääryyttä homoseksuaalien kera. Ei, ei taida koska sehän on selvää että toisten uskoa saa pilkata, mutta kun uskovat sanoo mielipiteensä homoudesta niin se.. se on sitä tosellista syrjintää. Aika tekopyhää sulta Dechs jos tulet tänne syyttelemään uskovia ja sitten harrastat itse sitä pilkkausta meitä kohtaan.[/QUOTE]
Kansa varmaan nousisi homoja vastaan, jos homot olisivat naisvihaava, ahdasmielinen ja iljettävä instituutio, kuten kirkko on. Tällaisenaan kun kyseessä on yksityisten ihmisten seksuaalisuus, siitä ei kellekään haittaa ole, ja yksityisiä ihmisiä vastaan perusteetta hyökkääminen saa aina kansan sympatiat, sattuneesta syystä. Ei, se että kuvitteellinen taivashirviö on muka sanonut sitä tai tätä ei kelpaa perusteeksi. Sori.

Tyydytähän uteliaisuuttani, millä perusteella valkkaatte jumalanne? Ettekö voisi palvoa myös Zeusta? Ei kun niin, raamatussa lukee että vain raamattu on oikeassa :rolleyes: Missään muussa "pyhässä" kirjassa ei varmaan olekaan ikinä lukenut niin. Tosiasiassahan se menee niin, että niitä jumalia palvotaan, mitä vanhemmatkin ovat palvoneet. Jos olisitte syntyneet Kreikkaan muutama tuhat vuotta sitten, olisitte ihan yhtä innoissanne olleet uhraamassa vuohia Afroditelle. Onneksi vuosi vuodelta löytyy enemmän ihmisiä, jotka havahtuvat ajattelemaan itse ja hylkäävät nuo jonninjoutavat jumaltenpalvontatouhut.

dechs: se ois kun kivelle puhuis ton sun asenteen takia.. enpä taida jaksaa vaivautua. Eiköhän se sulle joskus selviä jos oikeesti kiinnostaa. tuskimpa kukaan homokaan mulle edes vaivautuisi puhumaan jos huutelisin sille "hei hinttari, etsä tajua miten tyhmää toi sun touhu. Sähän oot selvästi aivan idiootti ja sun tunteet on huuhaata." niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Hankipa ensin kunnioitusta toisten uskoa kohtaan. Kyllä mäkin osaan kunnioittaa muslimeja ym. enkä ala tommoiseen lapselliseen touhuun.

[QUOTE="heppis";23422779]dechs: se ois kun kivelle puhuis ton sun asenteen takia.. enpä taida jaksaa vaivautua. Eiköhän se sulle joskus selviä jos oikeesti kiinnostaa. tuskimpa kukaan homokaan mulle edes vaivautuisi puhumaan jos huutelisin sille "hei hinttari, etsä tajua miten tyhmää toi sun touhu. Sähän oot selvästi aivan idiootti ja sun tunteet on huuhaata." niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Hankipa ensin kunnioitusta toisten uskoa kohtaan. Kyllä mäkin osaan kunnioittaa muslimeja ym. enkä ala tommoiseen lapselliseen touhuun.[/QUOTE]

En tosiaankaan tarkoita sua henkilökohtaisesti, mutta liian moni uskova niin julkisessa keskustelussa kuin näillä palstoilla antaa itsestään ja uskostaan todella kieroutuneen ja suvaitsemattoman kuvan, huudellaan pahimmillaan miten homot pitäisi tappaa koska jumala vihaa heitä ja miten ovat luonnottomia ja sairaita ja pitäisi sulkea johonkin pois katukuvasta. Ei varmastikaan ihme että herättää vihaa näitä kohtaan..

Mutta yhtälailla aiheesta ja ihmisryhmästä riippumatta pitäisi ottaa ihmiset ja mielipiteet yksilöinä eikä yleistää pienen mutta äänekkään fundamentalistijoukon perusteella. Surullista silti on että nämä äänekkäimmät saavat eniten huomiota ja vaikuttavat siten suuremmalta joukolta kuin ovatkaan.

En tosiaankaan tarkoita sua henkilökohtaisesti, mutta liian moni uskova niin julkisessa keskustelussa kuin näillä palstoilla antaa itsestään ja uskostaan todella kieroutuneen ja suvaitsemattoman kuvan, huudellaan pahimmillaan miten homot pitäisi tappaa koska jumala vihaa heitä ja miten ovat luonnottomia ja sairaita ja pitäisi sulkea johonkin pois katukuvasta. Ei varmastikaan ihme että herättää vihaa näitä kohtaan..

Mutta yhtälailla aiheesta ja ihmisryhmästä riippumatta pitäisi ottaa ihmiset ja mielipiteet yksilöinä eikä yleistää pienen mutta äänekkään fundamentalistijoukon perusteella. Surullista silti on että nämä äänekkäimmät saavat eniten huomiota ja vaikuttavat siten suuremmalta joukolta kuin ovatkaan.

Itse satoja uskovaisia tuntevana voin vahvistaa tuon olettamuksesi, että se fundamentalistiporukka on tosiaan vähemmistö. Muutama tuttu on juuri sellainen erityisesti moraaliasioista koko ajan paasaava ihminen, jonka juttuja en allekirjoita enkä jaksaisi oikein kuunnella, eikä jaksa kovin moni muukaan uskova. Suon heille kuitenkin mielipiteenvapauden mutta toivon, ettei kaikkia uskovia leimata heidän kaltaisikseen. Jokainen uskova kuitenkin on yksilö.

Esim.meitä helluntailaisia on maailmalla 300-500 miljoonaa laskutavasta riippuen ja kukaan kriittisesti ajatteleva henkilö ei voi niputtaa meitä yhdeksi massaksi saatika ajatella, että jos joukosta löytyy vaikkapa joku sairas pedofiili niin kaikki jotenkin hyväksyisi sen.

Toivoisin siis suvaitsevaisuutta ja ennakkoasenteettomuutta myös meitä uskovia kohtaan. Kiitos. :-)

Tuo kampanja vetää sanattomaksi :|
Miten voidaan väittää että jostain parantuu ellei se ole edes sairaus...?
Voisiko hihhulismistakin parantua- sehän on vaan sairasta uskoa johonkin noin älyttömään ( jumalaan/ jeesukseen ja kaikkeen siihen soopaan) ja elää harhojensa vallassa?

Tuo kampanja vetää sanattomaksi :|
Miten voidaan väittää että jostain parantuu ellei se ole edes sairaus...?
Voisiko hihhulismistakin parantua- sehän on vaan sairasta uskoa johonkin noin älyttömään ( jumalaan/ jeesukseen ja kaikkeen siihen soopaan) ja elää harhojensa vallassa?

Miksi vastaat suvaitsemattomuuteen suvaitsemattomuudella? Asenteellisuuteen asenteellisuudella?

Miksi vastaat suvaitsemattomuuteen suvaitsemattomuudella? Asenteellisuuteen asenteellisuudella?

Ulkopuolelta katsoessa se kyllä vaikuttaa ihan validilta kysymykseltä.. On typerää sanoa että 'kun ne aloitti niin miksei me saada vastata', mutta ei se voi niinkään olla että yksi ryhmä saa kovaan ääneen huutaa miten toiset ovat väärässä mutta jos vastaat samoin heille, olet pahempi suvaitsematon.

Tarkennukseksi, omasta mielestäni kampanja on surullinen ja niin on myös se tapa miten jotkut siihen vastaavat (myös tässä keskustelussa) :(

Korjaisin kyllä tässä myös uutisissa esitetyn näkemyksen, että kampanja olisi homovastainen???
Eihän se ole sitä. Siinä autetaan niitä, jotka haluavat taistella tällaista vastaan omassa itsessään.
Minusta kampanja on homomyönteinen, koska siinä halutaan auttaa niitä jotka KÄRSIVÄT.

Yhteistyössä