G
gabac
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23420660:Ei missään. Mutta pelkkä usko ei riitä, koska sinut loppujen lopuksi tuomitaan tekojesi mukaan. Ja jakeet linkitin jo tuonne ylemmäs.
Kristityille on hyvin tyypillistä se, että kun vastausta ei osatakaan enää antaa - ja puhutaan siis Raamatun sanasta eikä mistään meediotietämyksestä - pallo heitetään jumalalle, joka luonnollisestikaan ei vastaa mihinkään nettikeskusteluun.
Minusta kristinusko ja ennenkaikkea kristityt ovat kiehtovia. Jos laittaa 3 eri tavoin uskovaa kristittyä samaan huoneeseen, tappelu on valmis. Kristityt itsekään eivät tule toistensa kanssa toimeen, jos ajatusmaailma hieman viiraa omasta.
mutta eihän Raamattu tunne tuollaista sinun päästäsi reväistyä merkitystä "pelkkä usko". Usko ihan luonnollisesti ilmentyy tekoina, silti se ratkaiseva asia on se usko, joka ne teot aiheuttaa. Usko ja kuuliaisuus liittyvät toisiinsa Jumalan mielestä. Niin kuin aiemmin totesin. Sinäkös se olit ihan perehtynyt Raamattuun, etkö sanonut niin?, siellä Jaakobin kirjeessä selitetään tätä asiaa.
Ja juu ihan varmasti on tyypillistä heittää pallo Jumalalle, sitten kun omat selittäjätaidot loppuvat. Hänenhän se Sana on!
Mutta se on tosin myönnettävä, että ehkä meistä monen ja minunkin kannattaisi heittää se pallo yläkertaan jo vähän aiemmin eikä vasta sitten kun on selittämällä selitelty. Olen huomannut että selittämisen maku on houkutteleva. Mikä sitten ollaan saatu Jumalalta sanottavaksi ja mitä toitotetaan omasta halusta ja "järjestä", sen Jumala meille lopuksi vielä kertoo, kas kun joka sanasta olisi tili tehtävä.
Minun uskoni ei perustu Raamatun täydelliseen ymmärtämiseen, eikä siihen ettei siellä mielestäni näyttäisi mitää ristiriitoja olevan (vähenevät tosin kummasti matkan varrella..).
Minun ja varmasti kaikkien uudestisyntyneiden veljieni ja siskojeni usko perustuu Jumalan ilmoitukseen, siihen että Hän on vahvistanut olevansa Sanassaan.