oksentaako lapsi unissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
oon ihan seko kun ei toi oo koskaan oksentanu ja tänään kun on mahaansa valitellu ni tuli mieleen et voiko lapsi oksentaa heräämättä? :ashamed:
se söi illalla ja joi ja leikki ja touhus ja nukahti ja nyt pelkään jos se alkaa unissaan oksentaa et uskaltaako tässä itse nukkua :ashamed:

Meillä kolmas lapsi sai puolivuotiaana oksennustaudin ja oksensi vaunuissa päiväunilla, oli ihan yltä päältä oksennuksessa. Yöunilla ovat lapset joskus oksentaneet, mutta olen aina herännyt siihen.

Meilä ainakin yöllä käyny niin,että lapsi oksentaa sänkyynsä ja jatkaa uniaan.Ite vanhempina ihmeteltiin sitä ääntä ja sitt kattomaan menes huomattiin et oli oksentanu.Reppana vain jatko uniaan.

kyllähän sitä voi oksentaa unissaan, mutta viimeistään siinä vaiheessa siihenherää kun oksentaa. Ymmäritkö? Ainakin meillä on käynyt niin. Isommat lapset nousee istumaan ja parkuu, pienemmät kääntyy eri asentoon ja parkuu.. jos pelottaa että lapsi oksentaa ja tukehtuu oksennukseensa, ota lapsi samaan huoneeseen kanssasi nukkumaan, niin kuulet jos alkaa yöllä oksentelemaan. Äänetöntähän se ei ole kuitenkaan. Niin tai mene itse samaan huoneeseen lapsenkanssa.

Meillä tyttö oli vieressä, sillon jotain 9kk ku oksensi puolen tunnin välein monta tuntia. Aina heräsin siihen "uk-puk" ääneen, ku alko sitä oksennusta keräämään ylöspäin. Ja kyllä se unissaan nousi jotenkin kontalleen tai jotain ku alko se oksennus tuleen.

Yhteistyössä