Oksennustauti ja taloyhtiön pyykkitupa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hah"

Vieras
Naapuri tuli pää punaisena huutamaan minulle kun kävin laittamassa taloyhtiön pyykkikoneisiin meidän oksennus petivaatteita ettei siellä mitään oksennuksisia saa pestä :O
Oikeastiko? Miten minä ne nyt sitten pesen? En minä niitä omassa pienessä koneessanikaan voi pestä,
johan siinä menisi monta päivääkin kun tuo on vaan 5kg kone mikä minulla on joten ei sinne mahdu edes kunnolla nuo paksut peitotkaan.
Aina ennenkin minä ne olen taloyhtiön koneessa pessyt ja en kyllä tajua miksi ei niitä siellä voisi pestä.
Sinne minä ne nyt jätin kyllä koneeseen pyörimään ja ajattelin sitten laittaa taloyhtiön kuivausrumpuunkin :D ja ihan naapurin kiusaksi.

Yöök.. Pese kone sitte tyhjänä viimoseks. Mieluiten 90 asteessa. Ja luulen että naapurit kiittäis jos viittisit pyyhkiä esim. Kloritilla pesukoneen ulkopinnat. Ei oo kiva varmaan sunkaan mielestä olla yrjötaudissa?

Just tuon takia en halua käyttää taloyhtiön konetta. Kyllä yksi peitto tavan koneeseen sopii, omalla koneella aina pesen. Se joutuu silloin pyörimään tiuhaan.

Siis oikeasti :O
Teistä nyt tein ihan kamalan rikeen kun vein likaista pyykkiä taloyhtiön koneeseen?
Eiköhän ne pöpöt kuule kuole kunnon pyykkipulverissa ja 95 pesuohjelmalla

[QUOTE="joo";25775371]Kuoleehan ne, mutta siis leviäähän ne virukset koneen ulkopuolelle kun käsittelet sitä likapyykkiä ja koskettelet joka paikkaan siellä pyykkituvassa. Ush.[/QUOTE]

Roskiinko ne petivaatteet olisi kuulunut heittää :O ihmeen pöpökammista sakkia :D
Kannattaa pysyä siellä omassa pikku asunnossaan ettei vaan saa pöpöjä.

Totta hitossa oksennuspyykit saa pestä taloyhtiön pyykkituvassa. Samoin ripulikalsarit. Ja ihan kestovaipatkin.

Tietty kaikki kiinteähkö huuhdellaan ekana pois.

Joku raja hei pöpökammollakin :D. Jos niin kovasti pelkää esim. vatsatautipöpöä niin ei kannattane mennä ollenkaan sinne pesutuvalle, tai hissiin, tms. Joku sairastavahan on voinut koskea nappuloihin ja ovenkahvaan.

• Tykkää
Reactions: nöppäri
Kyllähän siellä saa pestä vaikka umpipaskaisia vaatteita. Ja niin monet tekeekin, vrt. esim. kestovaipat.

Mutta yleensä TALOYHTIÖN KONEESSA EI KYLLÄ SAA PESTÄ MATTOJA JA TÄKKEJÄ.

No siis mä käsitin että ne on ollut ihan siinä oksussa, ilman omassa kämpässä tehtyjä esihuuhteluita. Jos niistä ois isoimmat huuhdottu pois niin mistä hitosta se naspuri ois edes nähnyt/tiennyt että ovat oksennuksisia?

Niin. Pöpökammo tai ei, niin on se vähän eri asia, että sitä oksennusta on "tahrittu" johonkin, kuin se että ihmiset normaalisti liikkuu kaupoissa, rappukäytävissä jne. No mutta. Ihan sama. Me kaikki ajatellaan niin erilailla kaikista asioista. Niin ja on kyllä ihmisiä jotka oikeesti pelkää joitain tiettyjä tauteja jne. Miksi sellaisia ihmisiä pitää aina moittia??? Toinen pelkää korkeita paikkoja, yksi hämähäkkejä ja joku vaikka oksentamista.

Meidän 5kilon pyykkikone pesi viime viikolla oikein hyvin 5 henkisen perheen oksennuspyykit, tarkemmin sanottuna 4 lapsen oksennuslakanat, paksut peitot ja tyynyt ja minun vaatteeni jotka pienimmän oksennuksessa päätyivät pesuun.
Tauti kesti kaikkineen 4päivää ja 5päivässä oli pyykit pesty.

[QUOTE="kati";25775535]Niin. Pöpökammo tai ei, niin on se vähän eri asia, että sitä oksennusta on "tahrittu" johonkin, kuin se että ihmiset normaalisti liikkuu kaupoissa, rappukäytävissä jne. No mutta. Ihan sama. Me kaikki ajatellaan niin erilailla kaikista asioista. Niin ja on kyllä ihmisiä jotka oikeesti pelkää joitain tiettyjä tauteja jne. Miksi sellaisia ihmisiä pitää aina moittia??? Toinen pelkää korkeita paikkoja, yksi hämähäkkejä ja joku vaikka oksentamista.[/QUOTE]

Miksi pitää moittia niitä, jotka pelkäävät? Esimerkiksi emetofoobikot pelkäävät oksennustautia (oksentamista) järjettömästi. Tiedän sen, koska ystävälläni on emetofobia, ja se vaikuttaa hänen jokapäiväiseen elämäänsä.

Meidän 5kilon pyykkikone pesi viime viikolla oikein hyvin 5 henkisen perheen oksennuspyykit, tarkemmin sanottuna 4 lapsen oksennuslakanat, paksut peitot ja tyynyt ja minun vaatteeni jotka pienimmän oksennuksessa päätyivät pesuun.
Tauti kesti kaikkineen 4päivää ja 5päivässä oli pyykit pesty.

Sulla taitaa kone vaihtua parin vuoden välein! Ei 5kg kone kestä peittoja tai tyynyjä :)

Mielenkiintoisia vastauksia tullut :D
Naapurin mummo oli mennyt omia pyykkejään mankeloimaan ja minulla oli ne oksennus lakanat oman pyykkikorin päällä ja hajukin oli tietysti ihan mukava :D
Toki ne irto klöntit olin vähän huuhtonut jo ennen pyykkikoriin laittoa mutta eihän se hajua vie.

[QUOTE="KKK";25775419]
Mutta yleensä TALOYHTIÖN KONEESSA EI KYLLÄ SAA PESTÄ MATTOJA JA TÄKKEJÄ.[/QUOTE]
Täkkikieltoon en kyllä ole missään vielä törmännyt. Mutta mattoja ei pesukoneissa saa pestä, se on sanottu yleensä ihan koneen käyttöohjeissakin, mitä useimmat palstamammat eivät kyllä ole koskaan lukeneet.

Yhteistyössä