Oiskohan se hirveetä...

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Ok, sovitaan nyt niin että sulla on ihmelapsi joka on oppinut 6 viikkoisena hallitsemaan rakkoaan ja kuivaksi (paitsi että nyt lirii lattioille). Lapsi hallitsee rakkoaan silloin kun pystyy pidättämään vaikka se olisi täynnä- lähinnä tätä epäilen (että pääseekö lapsesi rakko koskaan täydeksi). Lopetan keskustelun tämän osalta tähän. Koeta nyt sitten keksiä joku metodi jolla pääset moppaamasta jatkuvasti lattioita :xmas:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla! Olennaisempaa on se, että tunteeko lapsi milloin rakko on sen verran täynnä, että kannattaa käydä. Ja tuo tyttö kyllä tietää. Ei vaa haluu enää täällä kotosalla äidin potatettavaksi, vaa menee itse valkkaamaansa paikkaan, pissaa, ja menee takaisin leikkeihinsä :D Ja olis kätevämpää, jos tää sen valitsema paikka ei olis lattia, vaa joku matala potta, pyyhe tms.

Mä en pissata minkään tietyn rytmin mukaan, vaa tyttö kertoo mulle kun on hätä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja PoikaMies:
voit sitten sukulaisille kehua kuinka fiksu lapsi sinulla on: käy ihan oma-aloitteisesti kusemassa olohuoneen nurkkaan pyyhkeelle :LOL: maha kipeä ku nauran niin kovasti tälle jutulle
Juu pikkasen meinaa naurattaa nää ap:n jutut
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Ok, sovitaan nyt niin että sulla on ihmelapsi joka on oppinut 6 viikkoisena hallitsemaan rakkoaan ja kuivaksi (paitsi että nyt lirii lattioille). Lapsi hallitsee rakkoaan silloin kun pystyy pidättämään vaikka se olisi täynnä- lähinnä tätä epäilen (että pääseekö lapsesi rakko koskaan täydeksi). Lopetan keskustelun tämän osalta tähän. Koeta nyt sitten keksiä joku metodi jolla pääset moppaamasta jatkuvasti lattioita :xmas:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla! Olennaisempaa on se, että tunteeko lapsi milloin rakko on sen verran täynnä, että kannattaa käydä. Ja tuo tyttö kyllä tietää. Ei vaa haluu enää täällä kotosalla äidin potatettavaksi, vaa menee itse valkkaamaansa paikkaan, pissaa, ja menee takaisin leikkeihinsä :D Ja olis kätevämpää, jos tää sen valitsema paikka ei olis lattia, vaa joku matala potta, pyyhe tms.

Mä en pissata minkään tietyn rytmin mukaan, vaa tyttö kertoo mulle kun on hätä.
Halusit vähän vääntää sanojani mutta ok, tarkoitin siis sitä, että pystyy pidättämään täyttä rakkoa siihen asti, kunnes pääsee sovivaan paikkaan sen tyhjentämään (jos tekee sen minne sattuu, ei hallitse rakkoaan).

 
Muoti-ilmiö
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Halusit vähän vääntää sanojani mutta ok, tarkoitin siis sitä, että pystyy pidättämään täyttä rakkoa siihen asti, kunnes pääsee sovivaan paikkaan sen tyhjentämään (jos tekee sen minne sattuu, ei hallitse rakkoaan).
Mutta siitä mä päättelinkin, että kaipaa itsenäisyyttä kun ei pissaa mihin sattuu (omasta mielestään vissiin :D) kun tarkoituksellisesti menee sinne sivuun pissalle. Että jos sille laittas potan jonnekin nurkkaan... Niin oppisko menee sinne ittekseen. Jos se pääsis sille potalle itsenäisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Kannattaa tunnistaa se pissahätä ennen ku rakko on niin täynnä. Ei me aikuisetkaan odotella siihen asti, että sattuu.
 
Ehdotuksia
Hiekkalaatikko, kissanhiekkaa - toki paakkuntuvaa. Sun olisi helppo siivota pois. Joku imeytysalue, olisiko sellasta kangasta tms.? Laitat sen imeytyskankaan johonkin olohuoneen nurkkaan.

Oikeesti mä luulen, että sä keksit näitä juttuja ihan tämän palstan "iloksi". Kukaan ei voi täysin järjissään, ilman provosoinnin häivää, kysyä tällaista täällä, koska tietää, ettei a) hyvää vastausta tule, b) asiaan ei ole ratkaisua.

Eikö teillä ole jotain vaipattomien lasten-foorumia, jolla voisit jakaa näitä ajatuksia ja ideoita muiden samanlaisten kanssa?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Että jos sille laittas potan jonnekin nurkkaan... Niin oppisko menee sinne ittekseen. Jos se pääsis sille potalle itsenäisesti.
No kokeile! Sillähän se selviää! Luulis tommosen ihmelapsen nopeesti oppivan potalle menemään, pientähän se sille on.

Tuu sitten ihmeessä kertomaan miten kävi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotuksia:
Hiekkalaatikko, kissanhiekkaa - toki paakkuntuvaa. Sun olisi helppo siivota pois. Joku imeytysalue, olisiko sellasta kangasta tms.? Laitat sen imeytyskankaan johonkin olohuoneen nurkkaan.

Oikeesti mä luulen, että sä keksit näitä juttuja ihan tämän palstan "iloksi". Kukaan ei voi täysin järjissään, ilman provosoinnin häivää, kysyä tällaista täällä, koska tietää, ettei a) hyvää vastausta tule, b) asiaan ei ole ratkaisua.

Eikö teillä ole jotain vaipattomien lasten-foorumia, jolla voisit jakaa näitä ajatuksia ja ideoita muiden samanlaisten kanssa?
Ei nyt mitään kissanhiekkaa voi lapsella käyttää, pistää suuhunsa vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotuksia:
Hiekkalaatikko, kissanhiekkaa - toki paakkuntuvaa. Sun olisi helppo siivota pois. Joku imeytysalue, olisiko sellasta kangasta tms.? Laitat sen imeytyskankaan johonkin olohuoneen nurkkaan.

Oikeesti mä luulen, että sä keksit näitä juttuja ihan tämän palstan "iloksi". Kukaan ei voi täysin järjissään, ilman provosoinnin häivää, kysyä tällaista täällä, koska tietää, ettei a) hyvää vastausta tule, b) asiaan ei ole ratkaisua.

Eikö teillä ole jotain vaipattomien lasten-foorumia, jolla voisit jakaa näitä ajatuksia ja ideoita muiden samanlaisten kanssa?

:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotuksia:
Hiekkalaatikko, kissanhiekkaa - toki paakkuntuvaa. Sun olisi helppo siivota pois. Joku imeytysalue, olisiko sellasta kangasta tms.? Laitat sen imeytyskankaan johonkin olohuoneen nurkkaan.

Oikeesti mä luulen, että sä keksit näitä juttuja ihan tämän palstan "iloksi". Kukaan ei voi täysin järjissään, ilman provosoinnin häivää, kysyä tällaista täällä, koska tietää, ettei a) hyvää vastausta tule, b) asiaan ei ole ratkaisua.

Eikö teillä ole jotain vaipattomien lasten-foorumia, jolla voisit jakaa näitä ajatuksia ja ideoita muiden samanlaisten kanssa?
Sielt ei tuu vastauksia näin nopeesti :D

Ja löytyhän täältäkin hyviä ideoita. Mm Ikean potta, joku matala astia+pyyhe/harso...
 
Miksi ketään ei naurata, kun kolmevuotiaan tai jopa vanhemman lapsen äiti kyselee, mikä neuvoksi kun lapsi pissaa aina vaan vaippaan tai housuihinsa, kakan tekee vaan vaippaan, eikä osaa tehdä pottaan/pöntölle mitään?

Silloin aina vaan todetaan että "ihan normaalia" :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Käveleekö sun lapsi jo? meinaan vaan tuota potan itsenäistä käyttöä? voi olla meinaan vähän hankalaa jos konttaa vielä...
Ei kävele :/ Nousee tukea vasten seisomaan, osaa tulla kyllä potalta pois (olen kokeillu tota meidän tavis-pottaa, markettiversio, ei toimi) mutta ei pääse kiipeämään sille.
 
Ehdotuksia
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotuksia:
Hiekkalaatikko, kissanhiekkaa - toki paakkuntuvaa. Sun olisi helppo siivota pois. Joku imeytysalue, olisiko sellasta kangasta tms.? Laitat sen imeytyskankaan johonkin olohuoneen nurkkaan.

Oikeesti mä luulen, että sä keksit näitä juttuja ihan tämän palstan "iloksi". Kukaan ei voi täysin järjissään, ilman provosoinnin häivää, kysyä tällaista täällä, koska tietää, ettei a) hyvää vastausta tule, b) asiaan ei ole ratkaisua.

Eikö teillä ole jotain vaipattomien lasten-foorumia, jolla voisit jakaa näitä ajatuksia ja ideoita muiden samanlaisten kanssa?
Sielt ei tuu vastauksia näin nopeesti :D

Ja löytyhän täältäkin hyviä ideoita. Mm Ikean potta, joku matala astia+pyyhe/harso...
Mun mielestä sä olet kyllä liian ideaköyhä vaipattoman lapsen äiti - ei noiden em. asioiden keksimiseen tartte kovin välkky olla (siksi luulenkin että halusit tästä(kin) asiasta vain numeron, olisithan sä noi itekin keksinyt kai?). Kai sä olet sieltä foorumilta lukenut muiden vastaavanlaisten äitien kokemuksia ja virityksiä? Onko niillä lootaa, pyyhettä, laatikkoa, kangasta, mitä ruikkiville lapsille?
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miksi ketään ei naurata, kun kolmevuotiaan tai jopa vanhemman lapsen äiti kyselee, mikä neuvoksi kun lapsi pissaa aina vaan vaippaan tai housuihinsa, kakan tekee vaan vaippaan, eikä osaa tehdä pottaan/pöntölle mitään?

Silloin aina vaan todetaan että "ihan normaalia" :whistle:
Miks se pitäis naurattaa? Normaaliahan se on..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
Sori nina nyt kauheesti, nyt tämä ei ole mikään hittuilu eikä mitään sellaista, tämä tuli väistämättä mieleeni heti luettuani tuon kommenttisi.

Mitä sinä sitten teet/sanot/kommentoit, kun tyttösi päättää esim koulussa, ettei halua olla siellä/tehdä siellä mitään/mennä sinne/totella ketään. Noin niinkuin esimerkiksi? :p
Nokun se ei päättäis sellasta :xmas:

Taino saattais sanoa, että ei halua olla siellä, on tylsää tms... Sitten asiasta keskusteltais ja sen keskustelun pohjalta tehtäis päätöksiä.
ai niinku päätös että ei tarvii mennä :LOL: Sorry, mutta oli pakko. Ei tarvi vastata tähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miksi ketään ei naurata, kun kolmevuotiaan tai jopa vanhemman lapsen äiti kyselee, mikä neuvoksi kun lapsi pissaa aina vaan vaippaan tai housuihinsa, kakan tekee vaan vaippaan, eikä osaa tehdä pottaan/pöntölle mitään?

Silloin aina vaan todetaan että "ihan normaalia" :whistle:
Miks se pitäis naurattaa? Normaaliahan se on..
Outoa se mun mielestä on, jos vielä kolme vuotiaana laps pissaa vaippoihin tai housuihinsa. Ei mitenkään normaali kehitysvaihe lapselle... Jos en tietäis todeks, luulisin provoiluks.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miksi ketään ei naurata, kun kolmevuotiaan tai jopa vanhemman lapsen äiti kyselee, mikä neuvoksi kun lapsi pissaa aina vaan vaippaan tai housuihinsa, kakan tekee vaan vaippaan, eikä osaa tehdä pottaan/pöntölle mitään?

Silloin aina vaan todetaan että "ihan normaalia" :whistle:
Miks se pitäis naurattaa? Normaaliahan se on..
Outoa se mun mielestä on, jos vielä kolme vuotiaana laps pissaa vaippoihin tai housuihinsa. Ei mitenkään normaali kehitysvaihe lapselle... Jos en tietäis todeks, luulisin provoiluks.
peesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotuksia:
Mun mielestä sä olet kyllä liian ideaköyhä vaipattoman lapsen äiti - ei noiden em. asioiden keksimiseen tartte kovin välkky olla (siksi luulenkin että halusit tästä(kin) asiasta vain numeron, olisithan sä noi itekin keksinyt kai?). Kai sä olet sieltä foorumilta lukenut muiden vastaavanlaisten äitien kokemuksia ja virityksiä? Onko niillä lootaa, pyyhettä, laatikkoa, kangasta, mitä ruikkiville lapsille?
Miks mä en saa täällä kysyä mitään? :| Hyviä vastauksia tähänkin kejtuun tullu, ja mitä parasta, tullu nopeasti. En jaksais venaa muutamaa päivää...
 
?
Mitä sillä on oikeesti lapselle väliä kiitääkö vaipatta 10 kuukautisena ja ruikkii nurkkiin ja pissaa lavuaariin vai tuuttaako torttua vaippaan 2-3-vuotiaana? En vaan ymmärrä, miten tällaisestakin asiasta kun kusi ja paska pitää järjestäytyä niin monta "koulukuntaa".
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä