Oiskohan se hirveetä...

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä en millään viitsi lukea koko ketjua, koska suutun liikaa. Musta se ei olis pöllömpi ajatus. Taas pisti heti silmään noi "koska meidän lapsi ei ole niin tai näin niin ei kenen muunkaan"... ;) Ja noi "eläimellinen fiilis"... No. Meijän pojalla on koiran vinkulelu. :saint:

Mä oon (kuten sulle nina jo mainitsinki) ollu piilo-vessailija. Mä olin vielä vaipoissa, mut koin hirveetä tarvetta kuulemma mennä piiloon ku tuli mikä vaan hätä. Tai huidoin muut pois huoneesta. Sitte oli mummu keksiny ottaa vaipan pois, ni nätisti olin taapertanu vessaan ja kiivenny pytylle - YKSIN. Mä olin vähän vanhempi silloin ku sun likka on nyt, mutta pointti oli, että saattaa se pikkanenki haluta tehä tarpeensa rauhassa.

Ja meijän pojalla on muuten samanlaiset temput, menee piiloon ku tulee kakkahätä (on tosin vaipoissa).
 
Kyllä mä ymmärrän tän ihan täysin. Ei se ole mitenkään huono asia jos lapsi osaa pidättää sen aikaa että pääsee vessaan, sitähän Ninan tyttö tekee jo päivät. Kotosalla kun touhuaa muuta, on huomannut että kannattaa käydä pisulla muualla kuin leikkipaikalla.

En ymmärrä miksi pilkkaatte toista kun yrittää tehdä lapselle helpommaksi itsenäisen "vessassa" käynnin. Uskon että Nina kyllä tuntee oman lapsensa ja tietää mihin tämä on kykenevä.

Välillä tuntuu että tosiaan nämä vaipattomuuden tai vvv:n pilkkaajat ovat niitä joiden lapsi itse ei pääse vaipoista eroon kuin vasta leikki-ikäisenä. Kun oma lapsi ei osaa, ei saisi kenenkään muunkaan lapsi osata. En ymmärrä miksi lapsen pitäisi väkipakolla pissata housuun jos tällä on valmiudet muuhun?

Oma tyttöni on 1v4kk ja käy potalla. Ei vielä itse ilmoita hätäänsä mutta useimmiten kun potalla vaipanvaihdon yhteydessä käydään, sinne tekee tarpeensa. Onpa ollut päiviä jolloin ei ole vaippa kastunut kertaakaan. En ole ollut aktiivinen lapsen viestejen tulkitsija, jos olisin kiinnostunut aiheesta vauva-aikana, voisi olla että meillä ollaan jo päiväkuivia.

Ja ei, lapsen ei TARVITSE olla päiväkuiva vielä, mutta mitä haittaa siitä on? Kyllä minä itsekin käyn mieluummin pöntöllä pissalla kuin pissaan housuun. Ja mahdollisesti olen märässä vaipassa tovin ennen kuin joku huomaa että vaippa on kastunut.

Tsemppiä Ninalle, toivottavasti tämä systeemi onnistuu :)
 
ju
Anteeks nyt maalaisuuteni, mut en todellakaan ymmärrä mitä hienoa siinä on että vauva kuseksii pitkin lattioita ja nurkkia? Tai miten se osoittaa pidätyskykyä? Syy siihen että niitä vaippoja käytetään on just se ettei lapsi tee tarpeitaan pitkin kämppää :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ju:
Anteeks nyt maalaisuuteni, mut en todellakaan ymmärrä mitä hienoa siinä on että vauva kuseksii pitkin lattioita ja nurkkia? Tai miten se osoittaa pidätyskykyä? Syy siihen että niitä vaippoja käytetään on just se ettei lapsi tee tarpeitaan pitkin kämppää :LOL:
No tässähän ei siis ole kyse siitä että lapsi liruttelisi minne sattuu tahtomattaan vaan menee hädän koittaessa tarpeilleen nurkkaan tms. Eli itse kokee että tarve pissata ja etsii siihen mielestään sopivan paikan.

Oma tyttöni taas liruttelee kyllä just siihen missä hätä iskee, kesken leikkien ja muiden.

Täysin eri asia näiden kahden kohdalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Loppuun asti en jaksanut ketjua lukea, mutta ehdotan, että sijoitat sen laatikon (tai mikä se pissaamispaikka onkaan) ihan vessaan. Olkkarissa tai missään nurkassa ei tehdä pissa-asioita, vaan vessassa. Kannattaa opettaa lapsi siihen pienestä pitäen.
Sissus, laatikon, onko siellä pellettäjä kuivikkeena? Voi lapsi parkaa :(
 
Hei täällähän on kateellisten ja katkerien kokoontumisajot!

Miten teitä voi oikeasti harmittaa noin paljon se että joku haluaa ja viitsii nähdä erityistä vaivaa oman lapsensa kasvattamisessa? Onko se teiltä pois?
 
vieras2
emmä tiedä miten se ois jotenki hienompaa et vauva käy pissimässä nurkkiin ja sit sinne laitetaan pyyhe, kuin että se että sillä vauvalla olisi se vaippa tai sitten istutettas siihen potalle.... en vaan käsitä miten tuo pyyhe tai LAATIKKO ( :eek: ) lattialla opettas sitä vauvaa kuivemmaksi. tää on ihan käsittämätön ketju...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Jos kyseessä ois vaikka koiranpentu niin kuulostas hyvältä idealta. Kas kun ei sanomalehdelle?

Opeta ennemmin lirimään vaikka lattiakaivoon, pyyhkeelle pissiminen nyt ei todellakaan kuulosta kivalta. Meepä ite koittaan. Sitten kun oot pessy jalkas niin tuu kertoon oliko kivaa.
Muuten olis hyvä, mutta meillä ei oo mitään sellasta paikkaa :/ Yritin katto olisko meillä jotain kippoa tms mitä vois käyttää, mutta ei löydy. Ne menis kumoon liian helposti.
Miten ois potta?
 
en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Hei täällähän on kateellisten ja katkerien kokoontumisajot!

Miten teitä voi oikeasti harmittaa noin paljon se että joku haluaa ja viitsii nähdä erityistä vaivaa oman lapsensa kasvattamisessa? Onko se teiltä pois?
Erimieltä olevat vastaavat otsikossa olevaan kysymykseen. Miksi ihmeessä erimieltä olevat ovat aina kateellisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Jos kyseessä ois vaikka koiranpentu niin kuulostas hyvältä idealta. Kas kun ei sanomalehdelle?

Opeta ennemmin lirimään vaikka lattiakaivoon, pyyhkeelle pissiminen nyt ei todellakaan kuulosta kivalta. Meepä ite koittaan. Sitten kun oot pessy jalkas niin tuu kertoon oliko kivaa.
Muuten olis hyvä, mutta meillä ei oo mitään sellasta paikkaa :/ Yritin katto olisko meillä jotain kippoa tms mitä vois käyttää, mutta ei löydy. Ne menis kumoon liian helposti.
Miten ois potta?
Lapsi ei vielä osaa kiivetä potalle. Joka sinäsä ei sitten ole este sille etteikö osaisi pissata tahdonalaisesti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Ajatelkaa kun tyttö menee kouluun, hänellä on oma kusikiulu mukana, jos vaikka hätä yllättää kesken tunnin. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Ajatelkaa kun tyttö menee kouluun, hänellä on oma kusikiulu mukana, jos vaikka hätä yllättää kesken tunnin. :)

:LOL: mut jos se taho mennä kouluun :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Ajatelkaa kun tyttö menee kouluun, hänellä on oma kusikiulu mukana, jos vaikka hätä yllättää kesken tunnin. :)
Niin, 10kk ikäinen onkin menossa ihan pian kouluun :ashamed:

 
Rypäle jostain syystä ei oo kirjautunu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Ajatelkaa kun tyttö menee kouluun, hänellä on oma kusikiulu mukana, jos vaikka hätä yllättää kesken tunnin. :)
Eikö sun lapset oo kehittyny yhtään 10 kuisesta vielä kouluun mennessään...? Vai miks oletat, että toi olis jotenki ikuinen ratkasu...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Hei täällähän on kateellisten ja katkerien kokoontumisajot!

Miten teitä voi oikeasti harmittaa noin paljon se että joku haluaa ja viitsii nähdä erityistä vaivaa oman lapsensa kasvattamisessa? Onko se teiltä pois?
Erimieltä olevat vastaavat otsikossa olevaan kysymykseen. Miksi ihmeessä erimieltä olevat ovat aina kateellisia?
Siksi kun sun vauvasi ei ole tarpeeksi fiksu moiseen. Ja sinä olet liian laiska.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Ajatelkaa kun tyttö menee kouluun, hänellä on oma kusikiulu mukana, jos vaikka hätä yllättää kesken tunnin. :)
Eikö vaistokasvatetuille ole omaa opinahjoa, jossa kaikki sujuu yksilöllisen luonnollisen rytmin mukaan? Jos ei, niin kiireesti perustamaan!
 
en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Hei täällähän on kateellisten ja katkerien kokoontumisajot!

Miten teitä voi oikeasti harmittaa noin paljon se että joku haluaa ja viitsii nähdä erityistä vaivaa oman lapsensa kasvattamisessa? Onko se teiltä pois?
Erimieltä olevat vastaavat otsikossa olevaan kysymykseen. Miksi ihmeessä erimieltä olevat ovat aina kateellisia?
Siksi kun sun vauvasi ei ole tarpeeksi fiksu moiseen. Ja sinä olet liian laiska.
Mikä vastaus toi nyt oli olevinaan? Sulla ei ainakaan ole käytöstapoja. Enpä kehtaisi noin rumasti kirjoittaa kenestäkään, varsinkaan pienestä vauvasta.
 
Huh
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Ok, sovitaan nyt niin että sulla on ihmelapsi joka on oppinut 6 viikkoisena hallitsemaan rakkoaan ja kuivaksi (paitsi että nyt lirii lattioille). Lapsi hallitsee rakkoaan silloin kun pystyy pidättämään vaikka se olisi täynnä- lähinnä tätä epäilen (että pääseekö lapsesi rakko koskaan täydeksi). Lopetan keskustelun tämän osalta tähän. Koeta nyt sitten keksiä joku metodi jolla pääset moppaamasta jatkuvasti lattioita :xmas:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla! Olennaisempaa on se, että tunteeko lapsi milloin rakko on sen verran täynnä, että kannattaa käydä. Ja tuo tyttö kyllä tietää. Ei vaa haluu enää täällä kotosalla äidin potatettavaksi, vaa menee itse valkkaamaansa paikkaan, pissaa, ja menee takaisin leikkeihinsä :D Ja olis kätevämpää, jos tää sen valitsema paikka ei olis lattia, vaa joku matala potta, pyyhe tms.

Mä en pissata minkään tietyn rytmin mukaan, vaa tyttö kertoo mulle kun on hätä.
Tähän asti hillitsin itseni, nyt on pakko kommentoida! Siis oikeasti sun mielestä lapsi pissii valitsemaansa paikkaan.. joo!

Tiedätkö mitä? Mun mielestä lapsi pissii kun pissittää, ihan VAHINGOSSA sinne lattialle. Ihan niin kuin jokainen 10 kk vanha joka olis ilman vaippaa.. joten ehkä teillä on vaan tullu takapakkia tässä pissiasiassa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muoti-ilmiö:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla!
Yleensä normaali-ihmiset opetetaan suorittamaan ulostamis- ja virtsaamistarpeensa niille osoitetuissa paikoissa, eli wc:ssä. Kyllä sitä on vaan niin lasten kuin aikuistenkin välillä pidäteltävä, jollei sitten satu asumaan vessassa.
Ajatelkaa kun tyttö menee kouluun, hänellä on oma kusikiulu mukana, jos vaikka hätä yllättää kesken tunnin. :)
Eikö vaistokasvatetuille ole omaa opinahjoa, jossa kaikki sujuu yksilöllisen luonnollisen rytmin mukaan? Jos ei, niin kiireesti perustamaan!
Eikös sitä oo se joku Fenix-koulu missä niiden ei tarvi käydä koulua vaan lapset etsii itse tietoa tjtn yhtä älyvapaata. Silloin voi käydä kotona kiululla :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Ok, sovitaan nyt niin että sulla on ihmelapsi joka on oppinut 6 viikkoisena hallitsemaan rakkoaan ja kuivaksi (paitsi että nyt lirii lattioille). Lapsi hallitsee rakkoaan silloin kun pystyy pidättämään vaikka se olisi täynnä- lähinnä tätä epäilen (että pääseekö lapsesi rakko koskaan täydeksi). Lopetan keskustelun tämän osalta tähän. Koeta nyt sitten keksiä joku metodi jolla pääset moppaamasta jatkuvasti lattioita :xmas:
Ei lapsella, kuten ei aikuisellakaan, ole mitään tarvetta pidätellä jos rakko on täynnä :xmas: silloin käydään pissalla! Olennaisempaa on se, että tunteeko lapsi milloin rakko on sen verran täynnä, että kannattaa käydä. Ja tuo tyttö kyllä tietää. Ei vaa haluu enää täällä kotosalla äidin potatettavaksi, vaa menee itse valkkaamaansa paikkaan, pissaa, ja menee takaisin leikkeihinsä :D Ja olis kätevämpää, jos tää sen valitsema paikka ei olis lattia, vaa joku matala potta, pyyhe tms.

Mä en pissata minkään tietyn rytmin mukaan, vaa tyttö kertoo mulle kun on hätä.
Tähän asti hillitsin itseni, nyt on pakko kommentoida! Siis oikeasti sun mielestä lapsi pissii valitsemaansa paikkaan.. joo!

Tiedätkö mitä? Mun mielestä lapsi pissii kun pissittää, ihan VAHINGOSSA sinne lattialle. Ihan niin kuin jokainen 10 kk vanha joka olis ilman vaippaa.. joten ehkä teillä on vaan tullu takapakkia tässä pissiasiassa..
No miksi lapsi sitten siirtyy paikasta toiseen, asettuu karhukävelyasentoon ja pissaa? Ja sitten lähtee leikkejään jatkamaan?

Tai siis näin mä sen ymmärsin tapahtuvan... iso ero siihen lirahtaako pisut kesken leikkien, hallitsemattomasti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Tiedätkö mitä? Mun mielestä lapsi pissii kun pissittää, ihan VAHINGOSSA sinne lattialle. Ihan niin kuin jokainen 10 kk vanha joka olis ilman vaippaa.. joten ehkä teillä on vaan tullu takapakkia tässä pissiasiassa..
Jos lapsi ei pissaa siihen missä on, ei pissaa kesken leikin, vaan keskeyttää leikkinsä ja hakeutuu sivummalle ja pissaa sinne, palaten sitten jatkamaan leikkiään, niin ei kai se vahinko ole...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä