Oiskohan se hirveetä...

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
En mäkään rupeis mitään pyyhkeelle pissaamista lapselleni opettamaan. Tyttö on nyt 10kk, ei siinä enää kauan mene, että osaa ite mennä potalle. Onpahan motivaatiota sitten harjotella. Olisko erilaisesta potasta apua? Ikeassa ainakin on sellasia matalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
Sori nina nyt kauheesti, nyt tämä ei ole mikään hittuilu eikä mitään sellaista, tämä tuli väistämättä mieleeni heti luettuani tuon kommenttisi.

Mitä sinä sitten teet/sanot/kommentoit, kun tyttösi päättää esim koulussa, ettei halua olla siellä/tehdä siellä mitään/mennä sinne/totella ketään. Noin niinkuin esimerkiksi? :p
Nokun se ei päättäis sellasta :xmas:

Taino saattais sanoa, että ei halua olla siellä, on tylsää tms... Sitten asiasta keskusteltais ja sen keskustelun pohjalta tehtäis päätöksiä.
Ok :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hii:
10-kuinen lapsi menee pissimään johonkin nurkkaukseen... Meidän koira kuseskeli tuolla lailla nurkkiin ihan yksin eikä yrittänytkään viedä mua ulos, totta. Siis pissitä lastasi vaikka pihan puskassa, mutta mä en vaan tajua...ehkä mä en vaan aina tajua, miten eri tasoisia ongelmia voi äideillä olla.
Tuo on kuulemma auttanu monilla, että ovat pissattaneet ulkona :D Me vaa asutaan viidennessä kerroksessa ja ulkona on vähän vilposa vielä :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi mutta mistä sä tulkitset että haluaa?

Jos vahinkoja tulee (ymmärrän niin että lapsesi liikkuu kotona vaipatta ja housuitta, olenko oikeassa?), niin se johtuu yleensä siitä ettei 10-kuinen vielä pysty hallitsemaan rakkoaan... joten olisko pyyhkeestäkään apua, tuskin.
Hallitsee kyllä rakkoaan ihan hyvin ;) On hallinnu jo 6-viikkoisesta asti. Kyse ei nyt ole siitä.

Vahingot on eri asia, niitä tulee jos tytöllä on ummetusta.

Nää on kuitenkin suht tahallaan tehtyjä, ei enää kelpuuta äitiä pissattajaks :D Ainakaan kotona/itse liikkuessaan. Kauppakeskuksessa ja reissussa ja öisin pissaa vielä sylistä. Ilmeisesti kotona (tai muualla ku liikkuu itsenäisesti) haluaa itse mennä pisulle.
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mäkään rupeis mitään pyyhkeelle pissaamista lapselleni opettamaan. Tyttö on nyt 10kk, ei siinä enää kauan mene, että osaa ite mennä potalle. Onpahan motivaatiota sitten harjotella. Olisko erilaisesta potasta apua? Ikeassa ainakin on sellasia matalia.
Jos sais jostain sellasen supermatalan :/ Tyttö pissaa (ku pissa itekseen) sellasessa karhukävely asennossa ettei tulis märäks. Jos sen sais houkuteltua jonkun näkösen potan päälle..

Muistatko yhtään kui paljon nuo Ikean potat maksaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi mutta mistä sä tulkitset että haluaa?

Jos vahinkoja tulee (ymmärrän niin että lapsesi liikkuu kotona vaipatta ja housuitta, olenko oikeassa?), niin se johtuu yleensä siitä ettei 10-kuinen vielä pysty hallitsemaan rakkoaan... joten olisko pyyhkeestäkään apua, tuskin.
Hallitsee kyllä rakkoaan ihan hyvin ;) On hallinnu jo 6-viikkoisesta asti. Kyse ei nyt ole siitä.

Vahingot on eri asia, niitä tulee jos tytöllä on ummetusta.

Nää on kuitenkin suht tahallaan tehtyjä, ei enää kelpuuta äitiä pissattajaks :D Ainakaan kotona/itse liikkuessaan. Kauppakeskuksessa ja reissussa ja öisin pissaa vielä sylistä. Ilmeisesti kotona (tai muualla ku liikkuu itsenäisesti) haluaa itse mennä pisulle.
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.
Eikös se ole sitä rakon hallitsemista...?
 
Monet tietämistäni vaipattomuutta kokeilleista lapsista on oppineet todellisuudessa kuiviksi ihan normiaikaan eli siinä 1½-2½ vuoden huteilla. eli älä pety jos ei onnistu, monilla tulee potailussakin takapakkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Monet tietämistäni vaipattomuutta kokeilleista lapsista on oppineet todellisuudessa kuiviksi ihan normiaikaan eli siinä 1½-2½ vuoden huteilla. eli älä pety jos ei onnistu, monilla tulee potailussakin takapakkia.
Juu, kyllä mä tiedän että mä olen aika aloittelija tässä touhussa, mutta sen takia yritänkin löytää siitä lisää tietoa ja keksiä uusia ideoita.

Ei mulla ole kiirettä sen kanssa, että tyttö olis itsenäisesti kuiva. Nyt vaa vaikuttaa siltä, että se haluis ottaa yhden askeleen eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi mutta mistä sä tulkitset että haluaa?

Jos vahinkoja tulee (ymmärrän niin että lapsesi liikkuu kotona vaipatta ja housuitta, olenko oikeassa?), niin se johtuu yleensä siitä ettei 10-kuinen vielä pysty hallitsemaan rakkoaan... joten olisko pyyhkeestäkään apua, tuskin.
Hallitsee kyllä rakkoaan ihan hyvin ;) On hallinnu jo 6-viikkoisesta asti. Kyse ei nyt ole siitä.

Vahingot on eri asia, niitä tulee jos tytöllä on ummetusta.

Nää on kuitenkin suht tahallaan tehtyjä, ei enää kelpuuta äitiä pissattajaks :D Ainakaan kotona/itse liikkuessaan. Kauppakeskuksessa ja reissussa ja öisin pissaa vielä sylistä. Ilmeisesti kotona (tai muualla ku liikkuu itsenäisesti) haluaa itse mennä pisulle.
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.
Eikös se ole sitä rakon hallitsemista...?
En usko. Miten usein pissatat?

 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.
Öh.
Eikös käskystä/vihjeestä pissaaminen (ja muina aikoina pissan pidättäminen) ole nimenomaan sitä rakon hallitsemista? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
En usko. Miten usein pissatat?
Sillon ku tyttö pyytää + silloin kun tullaan kotiin jos ollaan ulkoiltu. Öisin 0-3 kertaa, päivisin keskimäärin 2-3 h välein, joskus tunnin välein ja joskus menee viisikin tuntia välissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.
Öh.
Eikös käskystä/vihjeestä pissaaminen (ja muina aikoina pissan pidättäminen) ole nimenomaan sitä rakon hallitsemista? :D
Tätä mä kovasti ihmettelen :D Mitä se on se rakon hallitseminen jos se ei ole _rakon hallitsemista_, eli pissaamista kun sille on sopiva tilaisuus ja rakko on sopivan täynnä? :D
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.
Öh.
Eikös käskystä/vihjeestä pissaaminen (ja muina aikoina pissan pidättäminen) ole nimenomaan sitä rakon hallitsemista? :D
Tätä mä kovasti ihmettelen :D Mitä se on se rakon hallitseminen jos se ei ole _rakon hallitsemista_, eli pissaamista kun sille on sopiva tilaisuus ja rakko on sopivan täynnä? :D
Mun kani pissaa kun se kuulee vesihanan ääneen. Ei se ole rakon hallintaa, vaan reagointia tiettyyn ärsykkeeseen/aistimukseen. Sama kun poikavauvat pissaa helposti kun ottaa vaipan pois ja tuntevat paljaan ilman iholla.
 
Hieno juttu
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No mä en keksi muuta selitystä sen nykyiselle käyttäytymiselle :xmas:
Aaaa, no jos sinä et tajua muuta syytä niin muuta syytähän ei voi olla olemassa... Tämä on sitä Todellista Vaistovanhemmuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mun kani pissaa kun se kuulee vesihanan ääneen. Ei se ole rakon hallintaa, vaan reagointia tiettyyn ärsykkeeseen/aistimukseen. Sama kun poikavauvat pissaa helposti kun ottaa vaipan pois ja tuntevat paljaan ilman iholla.
Arvaappa muuten miksi ne tekevät niin :whistle:

On tää tytöllä nykyään jo ihan tietoista toimintaa. Alussa ei tietty, mutta nykyään tietää jo kyllä mitä tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hieno juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No mä en keksi muuta selitystä sen nykyiselle käyttäytymiselle :xmas:
Aaaa, no jos sinä et tajua muuta syytä niin muuta syytähän ei voi olla olemassa... Tämä on sitä Todellista Vaistovanhemmuutta.
No kerro mulle sitten se syy :xmas: Kun sun mielestä se ei ole se, mitä mun vaistot sanoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mun kani pissaa kun se kuulee vesihanan ääneen. Ei se ole rakon hallintaa, vaan reagointia tiettyyn ärsykkeeseen/aistimukseen. Sama kun poikavauvat pissaa helposti kun ottaa vaipan pois ja tuntevat paljaan ilman iholla.
Missä vaiheessa se sitten muuttuu rakon hallinnaksi? :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi nyt vaan, en todellakaan usko että tyttösi hallitsisi rakkoaan ja tehnyt sitä 6 viikoisesta. mutta tottahan se on oppinut käskystä/vihjeestä pissaamaan kun sitä pissatat jatkuvasti päivän/yön aikana.
Öh.
Eikös käskystä/vihjeestä pissaaminen (ja muina aikoina pissan pidättäminen) ole nimenomaan sitä rakon hallitsemista? :D
Tätä mä kovasti ihmettelen :D Mitä se on se rakon hallitseminen jos se ei ole _rakon hallitsemista_, eli pissaamista kun sille on sopiva tilaisuus ja rakko on sopivan täynnä? :D
Ok, sovitaan nyt niin että sulla on ihmelapsi joka on oppinut 6 viikkoisena hallitsemaan rakkoaan ja kuivaksi (paitsi että nyt lirii lattioille). Lapsi hallitsee rakkoaan silloin kun pystyy pidättämään vaikka se olisi täynnä- lähinnä tätä epäilen (että pääseekö lapsesi rakko koskaan täydeksi). Lopetan keskustelun tämän osalta tähän. Koeta nyt sitten keksiä joku metodi jolla pääset moppaamasta jatkuvasti lattioita :xmas:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä