Oiskohan se hirveetä...

Status
Viestiketju on suljettu.
Jos mä opettaisin ton lapsen pissaamaan esim pyyhkeelle tms jotta vois omatoimisesti käydä pissalla? :ashamed:

Ku tuntuu siltä, että tyttö haluis enemmän itsenäisyyttä pottailun kanssa, mutta motoriikka ei vielä riitä oikealle potalle kiipeämiseen. Tyttö siis 10 kk ikäinen, tähän mennessä käyny puskapissa-asennossa lavuaarilla, potalla tai pöntöllä.
 
Rukoilijasirkka
Kai se on sama mihkä se pissa menee? Kandee varmaan olla sit joku tietty pyyhe, ettei se kalaa et kaikki pehmeet paikat on pissaamista varten? :D
 
mama
Tästä mahtaa taas tulla ketju ;)

Jotenkin eläinmäinen fiilis pyyhkeelle pissaamisesta tulee mulle. Enkä usko, että vauvaikäinen tarttee vielä itsenäisyyttä. Mikäli sua palstan perusteella yhtään tunnen, teet kuitenkin niin kuin itse parhaaksi näet.
 
Joo
Jos kyseessä ois vaikka koiranpentu niin kuulostas hyvältä idealta. Kas kun ei sanomalehdelle?

Opeta ennemmin lirimään vaikka lattiakaivoon, pyyhkeelle pissiminen nyt ei todellakaan kuulosta kivalta. Meepä ite koittaan. Sitten kun oot pessy jalkas niin tuu kertoon oliko kivaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Jos kyseessä ois vaikka koiranpentu niin kuulostas hyvältä idealta. Kas kun ei sanomalehdelle?

Opeta ennemmin lirimään vaikka lattiakaivoon, pyyhkeelle pissiminen nyt ei todellakaan kuulosta kivalta. Meepä ite koittaan. Sitten kun oot pessy jalkas niin tuu kertoon oliko kivaa.
Muuten olis hyvä, mutta meillä ei oo mitään sellasta paikkaa :/ Yritin katto olisko meillä jotain kippoa tms mitä vois käyttää, mutta ei löydy. Ne menis kumoon liian helposti.
 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
Edelleenkään en usko, että 10-kuinen tarttee saati kaipaa itsenäisyyttä. Se on vauva vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
Edelleenkään en usko, että 10-kuinen tarttee saati kaipaa itsenäisyyttä. Se on vauva vielä.
No mä en keksi muuta selitystä sen nykyiselle käyttäytymiselle :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
Sori nina nyt kauheesti, nyt tämä ei ole mikään hittuilu eikä mitään sellaista, tämä tuli väistämättä mieleeni heti luettuani tuon kommenttisi.

Mitä sinä sitten teet/sanot/kommentoit, kun tyttösi päättää esim koulussa, ettei halua olla siellä/tehdä siellä mitään/mennä sinne/totella ketään. Noin niinkuin esimerkiksi? :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Miksi 10-kuisen PITÄISI osata olla omatoiminen vessa-asioissaan...?
Ei sen ole pakko, mutta tuntuu siltä, että se haluis =) Ei enää samalla tavalla pyydä mua viemään potalle vaa löytää jonkun nurkkauksen mihin voi pissata ja sitten jatkaa matkaansa. Jos sen opettais pissaamaan jollekin pyyhkeelle tms... Niin ei tarvis siivota noita "vahinkoja" :D
Sori nina nyt kauheesti, nyt tämä ei ole mikään hittuilu eikä mitään sellaista, tämä tuli väistämättä mieleeni heti luettuani tuon kommenttisi.

Mitä sinä sitten teet/sanot/kommentoit, kun tyttösi päättää esim koulussa, ettei halua olla siellä/tehdä siellä mitään/mennä sinne/totella ketään. Noin niinkuin esimerkiksi? :p
Nokun se ei päättäis sellasta :xmas:

Taino saattais sanoa, että ei halua olla siellä, on tylsää tms... Sitten asiasta keskusteltais ja sen keskustelun pohjalta tehtäis päätöksiä.
 
Anteeksi mutta mistä sä tulkitset että haluaa?

Jos vahinkoja tulee (ymmärrän niin että lapsesi liikkuu kotona vaipatta ja housuitta, olenko oikeassa?), niin se johtuu yleensä siitä ettei 10-kuinen vielä pysty hallitsemaan rakkoaan... joten olisko pyyhkeestäkään apua, tuskin.
 
En tirdä onko tuo itsenäisyyden halua.
Kaverin vanhempi ipana oppi tosi nuorena pottailemaan ja heillä tuli jossain välissä vastaan tilanne missä lapsi pissaili mihin sattuu vaikka osasi itse sinne potalle mennä. Oli kyllä tosin vanhempi tuossa lattialle pissailu vaiheessa kun teidän tyttö.
 
minä
Ettekste tee kotona vauvan kanssa muuta ku seurailette koska hänellä on pissahätä tai koska vauvamme haluaa itsenäistyä.Ei jestas tää ninaTT on niin hauska ja lapsellinen.Jatka kuitenkin samalla tavalla niin riittää ihmisillä lukemista ja naureskelemista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Anteeksi mutta mistä sä tulkitset että haluaa?

Jos vahinkoja tulee (ymmärrän niin että lapsesi liikkuu kotona vaipatta ja housuitta, olenko oikeassa?), niin se johtuu yleensä siitä ettei 10-kuinen vielä pysty hallitsemaan rakkoaan... joten olisko pyyhkeestäkään apua, tuskin.
Hallitsee kyllä rakkoaan ihan hyvin ;) On hallinnu jo 6-viikkoisesta asti. Kyse ei nyt ole siitä.

Vahingot on eri asia, niitä tulee jos tytöllä on ummetusta.

Nää on kuitenkin suht tahallaan tehtyjä, ei enää kelpuuta äitiä pissattajaks :D Ainakaan kotona/itse liikkuessaan. Kauppakeskuksessa ja reissussa ja öisin pissaa vielä sylistä. Ilmeisesti kotona (tai muualla ku liikkuu itsenäisesti) haluaa itse mennä pisulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ettekste tee kotona vauvan kanssa muuta ku seurailette koska hänellä on pissahätä tai koska vauvamme haluaa itsenäistyä.Ei jestas tää ninaTT on niin hauska ja lapsellinen.Jatka kuitenkin samalla tavalla niin riittää ihmisillä lukemista ja naureskelemista.
o_O Onpas sulla hätäset johtopäätökset. Ihan yhden alotuksenko perusteella tuollasia pohdit? :LOL:
 
Hii
10-kuinen lapsi menee pissimään johonkin nurkkaukseen... Meidän koira kuseskeli tuolla lailla nurkkiin ihan yksin eikä yrittänytkään viedä mua ulos, totta. Siis pissitä lastasi vaikka pihan puskassa, mutta mä en vaan tajua...ehkä mä en vaan aina tajua, miten eri tasoisia ongelmia voi äideillä olla.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä