Oisko tulkkia paikalla? Suomi->lääkäri->suomi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Mitä tuo lääkäri nyt sitten meinaa?
Huonon olon ja huimauksen vuoksi soitin lääkärille, jonka luona aika vasta kävin burn outin vuoksi...ehdotin niskajumia, sillä olen tttttodella jumissa...sanoin meneväni hierojalle ja lääkäri siihen, että se tuskin minua auttaa, siis tä? Siis miksi hieronta ei auttaisi?
Aikoi otattaa jonkun rautakokeen, mikä se on??
Ja sen jälkeen passittaa minut tk:n fysioterapiaan...siis en ehtinyt kysellä enempiä ja jäin miettimään, mitä hän nyt sitten epäilee ja miksi minun ei tarvitsisi mennä hierojalle, sillä olen totisesti ollut jo vuosia IHAN jumissa...oksettaa ja huimaa...tämä oksetus on TISMALLEEN sellaista kuin ns. autotauti, ihan karmeaa...raskaana en ole.
Mikä on rautakoe?

Hbn alhasuutta varmaan meinas ja tarkotti varmaan et se pelkkä hieronta ei yksinään sua auta vaan sun tarttee saada myös ohjausta miten ite saat pidettyä itteäs kunnossa ja poissa jumituksista ja sitä ohjausta saat fysiolta.

Alkuperäinen kirjoittaja whaat:
autotauti?

Siis se kamala olo, mikä joillain tulee autossa tai muussa keinutuksessa jne. Itse olen kärsinyt siitä lapsena, en enää.
Siis se kamala pahoinvointi on jotenkin niinku enemmän päässä, kuin vatsassa...vaikea selittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Hbn alhasuutta varmaan meinas ja tarkotti varmaan et se pelkkä hieronta ei yksinään sua auta vaan sun tarttee saada myös ohjausta miten ite saat pidettyä itteäs kunnossa ja poissa jumituksista ja sitä ohjausta saat fysiolta.

Hb on aika vasta otettu ja se on ollut kokoajan todella hyvä, en usko, että siinä on häikkää. Hierojalle aijon mennä joka tapauksessa, tarvitsen ehdottomasti juuri sitä hierontaa ja rentoutumista, olen aivan kamalan stressaantunut...tk:n fysioterapia ei kamalasti houkuta, jos saa valita sen ja jonkun hierontahoitolan väliltä...:ashamed:

Varmaan vaan tosiaan tarkistaa rauta-arvot, koska jos ne on alhaiset, voi kanssa huipata ja olla pahaolo.
Ja sillä ettei hieronta auta, tarkotti varmaan just sitä mitä sanoi. Jos ne on sitten niin jumissa, niin ei siinä pelkkä hieronta (varsinkaan mikään yksi kerta ) auta.
Ite kävin sähkö- yms hoidossa jumiutuneen niskan takia 10 kertaa, ja siihen päälle hierottiin 10 kertaa, eikä sekään sitä ongelmaa täysin poistanut.
LIsäksi tarviit ohjeistuksen, mitä tehdä, ettei enää niin jumittais.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Varmaan vaan tosiaan tarkistaa rauta-arvot, koska jos ne on alhaiset, voi kanssa huipata ja olla pahaolo.
Ja sillä ettei hieronta auta, tarkotti varmaan just sitä mitä sanoi. Jos ne on sitten niin jumissa, niin ei siinä pelkkä hieronta (varsinkaan mikään yksi kerta ) auta.
Ite kävin sähkö- yms hoidossa jumiutuneen niskan takia 10 kertaa, ja siihen päälle hierottiin 10 kertaa, eikä sekään sitä ongelmaa täysin poistanut.
LIsäksi tarviit ohjeistuksen, mitä tehdä, ettei enää niin jumittais.

Aivan...voisin kokeilla jotain hieronnan ja fysioterapian yhdistämistä...

Jos on paha jumi vaikka hartioissa, niin ei siihen tavallinen hieronta auta, voi peräti pahentaa tilannetta. Fysioterapeutti hoitaa eri tavalla ja fysiorerapiassa tehdään muutakin kuin hierotaan. Lisäksi fysioterapeutti osaa antaa kotijumppaohjeita, joilla pidät hoidon aikana ja sen jälkeen tilnteen kunnossa. Odottele vaan sitä lähetettä, jos sellainen on tulossa ja unohda tavallinen hieroja kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
[tk:n fysioterapia ei kamalasti houkuta, jos saa valita sen ja jonkun hierontahoitolan väliltä...:ashamed:

Ei se varmasti houkuta, mutta hierontahoitolassa rentoutuminen tuskin hoitaa ongelmaa. Paitsi sitä rentoututmistarvetta :), mutta oikeasti fysioterapeutti on oikeampi osoite pitkään jatkuneeseen jumitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ferritiini voi olla matala vaikka hemoglobiini ei olisi vielä laskenutkaan

Niinpä. Mulla on aina ollut aika kohtalainen hemoglobiini, mutta silti sanotaan aina, että rautavarastot on huonot, punasolut pieniä ja.. mites se meni.. ei siis tarpeeksi kuperia tms. Ja se ainakin minulla aiheuttaa jo väsymystä ja nivelsärkyäkin