Oisko tää teille ihan ok? (sukulaisista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noppispoppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noppispoppis"

Vieras
Joku on on nyt päättänyt että mun isomummon hautajaisiin ei saa mennä muutakun lapset ja lastenlapset eli minä lapsenlapsenlapsi en oo tervetullut. Myöskään kukaan ei oo kertonut mulle kun mummo oli joutunu sairaalaan 2kk sitten, kuulin kuolemastakin mun siskolta vasta 3 päivää tapahtuneen jälkeen. Ja nyt en tosiaan kuulemma saa mennä hautajaisiin vaikka olisin halunnut, ja tänkin mä kuulin vasta mun siskolta. Että on paha mieli :(

[QUOTE="noppispoppis";25962037]Myöskään kukaan ei oo kertonut mulle kun mummo oli joutunu sairaalaan 2kk sitten[/QUOTE]

No et vissiin kovin tiiviisti pitänyt itse yhteyttä mummoosi...

:hug:ihan ymmärrettävää jos on iso suku niin rajata noin VAIKKA se pahalta tuntuukin. mutta sähän voit viedä itsekseni haudalle kukat ja käydä muistamassa isomummua

No aika kummalliselta kuulostaa, kuka näin siis on päättänyt?
Kyllä kai sä sinne siunaustilaisuuteen ainakin voit mennä, sitäpä ei keneltäkään voi kieltää. Jos kovin iso suku eikä kamalasti rahaa laittaa niin muistotilaisuuteen ei varmaan voi millään ottaa kaikkia (tarjoilut, tilat yms).

Osanottoni :hug:

Ymmärrän rajauksen siinä tapauksessa, jos on suuri suku muttei rahaa ruokkia joka suuta hautajaisissa.

Siunaustilaisuuteen saa kyllä mennä kuka vain, sitä ei mielestäni voi eikä saa kieltää.

No mun isä torppas meidän lastenlasten menemisen mummon 80 v syntymäpäiville. Harvoin nähty mummoa ja nyt ois ollu tilaisuus siihen. Niin isän kommentti oli että menevät äidin kanssa kahdestaan. muilta sisaruksilta sitte tulee lapsiakin.

Musta ihan käsittämätöntä. Mun suvussa on polvia elossa 5 kappaletta, vanha pappa on nyt 101vee eli todnäk on hautajaiset lähivuosina tulossa ja todellakin sinne tulee kaikki sukupolvet.

No se lohduttaa edes vähän että mä en oo ainut jonka mielestä oli rumaa kieltää tulemasta. Käyn sitte siunauksen jälkeen viemässä kukkia haudalle. Jos saan tietää missä se on kun eivät edes kertoneet missä siunaus pidetään niin en voi kirkoonkaan mennä.

[QUOTE="vieras";25962081]No mun isä torppas meidän lastenlasten menemisen mummon 80 v syntymäpäiville. Harvoin nähty mummoa ja nyt ois ollu tilaisuus siihen. Niin isän kommentti oli että menevät äidin kanssa kahdestaan. muilta sisaruksilta sitte tulee lapsiakin.[/QUOTE]
Miksi ette soittaneet mummolle ja kysyneet, voiko lapset myös tulla?

Miksi ette soittaneet mummolle ja kysyneet, voiko lapset myös tulla?

Isä järjestää sisarustensa kanssa nuo synttärit. En tiedä onko mummolle kerrottu mitä ja kuinka paljon siitä missä ja millon ovat.
Mummo asuu toisella puolen suomea ja meillä iso perhe joten ei voida noin vaan käydä siellä. Kun jaksais vaan sen pari tuntia että kahvit juotais. Ja suunta on sellainen ettei siellä oikein muuta käyntiä ole.

Yhteistyössä