Oisitteko maksaneet markka-aikaan lasten talvivaatteista mitä nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VillahousuRock!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VillahousuRock!

Vieras
Reimatecin ja Ticketin toppatakit 130 euroa + siihen vielä kengät ja toppahousut ja hanskat .............. maksaa muuten mansikkaa! Taidan katsella jotain muuta vettäpitävää ja kestävää laatua.........

Ei tainnut olla markka aikaa Reimatecejä ja vastaavia vedenpitäviä materiaaleja. Ei kannata vertailla sen aikaisiin tavallisiin haalareihin.. Saa niitäkin nyt paljon halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tainnut olla markka aikaa Reimatecejä ja vastaavia vedenpitäviä materiaaleja. Ei kannata vertailla sen aikaisiin tavallisiin haalareihin.. Saa niitäkin nyt paljon halvemmalla.

Oli niitä ja lähemmäs 500 markkaa taisin haalareista maksaa.

Gore-tex rukkasista maksoin 245 markkaa, ovat yhä vedenpitävät ja nuorimmaisella käytössä, pinta on kyllä jo rikkinäinen, mutta kalvot toimivat yhä. Reimatecin rukkaset olivat vähän halvemmat, mutta ne eivät kestäneet edes yhtä kautta.

Esikoisen ollessa pieni olisin voinut maksaa 130 markkaa toppatakista ja varmaan maksoinkin. Lapsilisä oli kuitenkin noin 750 markkaa ja koska lapsilisä tuli joka kolmas kuukausi, niin yleensä sillä nimenomaan ostettiin lapsille vaatteita.

*muoks* Unohtu... mun mielestäni euro on nykyisin kuin markka ennen.

suurinpiirtein 2000 tienasin markoissa tuollasen 5000-6000mk käteen ja nyt "tienaan" sellasen 1100e ja olen ihan broke ass. Rahan "arvo" on ihan eri luokkaa. 10mk sai jopa jotakin mutta nyt ei saa 2e mittään. Nyt voin muuttua mummokseni ja mietteiä että voe ku ennen ol kaik hyvin ja kaaniimpaa,,,

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
suurinpiirtein 2000 tienasin markoissa tuollasen 5000-6000mk käteen ja nyt "tienaan" sellasen 1100e ja olen ihan broke ass. Rahan "arvo" on ihan eri luokkaa. 10mk sai jopa jotakin mutta nyt ei saa 2e mittään. Nyt voin muuttua mummokseni ja mietteiä että voe ku ennen ol kaik hyvin ja kaaniimpaa,,,

Ja halvemppaa... ;)

En olisi maksanut, 500 markkaa tosin minäkin olen maksanut esikoisen talvihaalareista, kun meitä huoltajia oli kaksi. Sen jälkeen semmoisiin ei ollut enää varaa. Ja en nytkään maksa 130 euroa haalarista, 89 euroa on tainnut kallein ostamani haalari maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Heh... ihan paras heitto.
Sekoitit markka-ajan ilmeisesti kiviaikaan tms.

Oli kyllä markkaikaankin. Ei se mitään kivikautta kuitenkaan ollut! :) Silloin totesin jo, että ihan samanlailla kuvuvat ja hajoavat kun normihaalaritkin. Suomen lumettomissa talvissa ja jäätyneitä mäkiä laskiessa...

Yhteistyössä