Oireiden katoaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panique
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Panique

Vieras
Hei!

Laitanpa nyt tällaisen ikuisuuskysymyksen, jota palstalla aika ajoin vatvotaan, mutta alkoi todella huolestuttaa: siis rv 7+2 tänään menossa ja raskausoireet ollut aika voimakkaat alusta lähtien. Siis pahoinvointia ja rinnat arat. Linea negra ilmestyi muutama päivä sitten, tosin hyvin haaleana. Mutta, nyt on jo neljättä päivää ihan hyvä/normaali olo, ei siis r-oireita enää. Myös ln oli mielestäni tänä aamuna kadonnut. Ei mitään tiputteluja tai kipuja kuitenkaan.

Eka raskaus oli mulla täysin oireeton, vasta rv 30+ alkaen alkoi tulla selkäkipuja, turvotusta, rinnat kasvoivat jne. Mutta, nyt siis on ollut selkeitä oireita jo usean viikon ajan kunnes katosivat.

Pitäisiköhän tästä nyt todella huolestua ja varata aika ultraan??? Asutaan aika kaukana ultrauspaikoista, joten siihen menee melkein koko työpäivä, joten siksikin mietin että panikoinko nyt turhaan. Neuvola on vasta viikolla 10+3. Mitä mieltä olette? Onko kellekään käynyt samoin? Eikö keskenmenoon pääsääntöisesti liity vuoto/kipuilu?

Juuri tulin tänne katsomaan, oisko juttua oireiden katoamisesta. Mulla nyt rv 5+3, eilen ja tänään ei ole ollut oireita yhtään. Heti plussauksen jälkeen oli erittäin paha olo 24/7, oksentanut en kuitenkaan. Väsytti ja rinnat tosi arat. Vieläkin väsyttää ja rinnat arat, mutta kuvotus jäänyt kokonaan pois, vatsassa ei ole mitään tuntemuksia.
Tuolla raskauden abc:ssä sanottiin. et osalla on kokoajan kuvotusta, osalla vaan muutama päivä yms, mutta pelottaa silti, kun on lukenut, et oireiden loppuminen saattaa myös johtua sikiön kuolemasta.
Mitään vuotoja mulla ei ole ollut.

Olin aivan paniikissa rv 8+ kun muutaman päivän oli oireetonta. Pelkäsin pahinta. Mutta sit parin päivän oireettomuuden jälkeen oireet palasi sellasella voimalla että huhhuh. Kaikki hyvin ja nyt mennään 14:lla viikolla.

Itselläni katosi myös alkuvaiheessa jo kaikki oireet siihen asti että muksu alkoi liikkua niin että minäkin tunsin.

Sain plussan rv 4+ ja silloin oli vain rinnat kovin kipeät.
Kipu/särky katosi parissa viikossa ja olin oireeton rv 16+5 asti :D Jälkeenpäin osaan arvostaa oireettomuutta vaikka silloin häiritsi ettei tunne olevansa raskaana kun sitä niin kovasti toivottiin.

Nyt rv 24+1 ja möyrintää/potkuja (oireita) siis tunnettu jo aika hyvän aikaa... Ja kaikki masussa hyvin! :D :heart:

Mä painin ihan saman kanssa täällä. Nyt ois 6+6 ja tuntuu että oireet on vähentyny (ja paljon vähäisempiä mitä muissa raskauksissa). Varasin ultran huomiseksi, koska mulla jytää pelko viime syksyisestä keskenmenosta. Silloin mulla oireet oli vähäisiä ja lopulta loppui miltei olemattomiin, olin kuiten huolettomana, ajattelin että jospa vain tällä kertaa pääsee vähemmän taikka tulokas oiskin tyttö (aiemmat poikia). Mutta neukkalääkärissä ei sydänääniä löytynytkään (13+1) ja sieltä suoraa ultraan, niin olikin pikkuinen menehtynyt jo rv 8. Eli oli keskeytynyt keskenmeno :( Mutta tämä on vain minun tarina. Ja nyt sen takia pelkää vähiä oireitani ja panikoin, mutta huomennahan sen sitten näkee. Toivotaan vain parasta meille kaikille!

Hei!

Kiitos tosiaan vastauksista, erittäin helpottavaa että ne olivat kaikki positiivisia :) Ehkäpä odottelen nyt ainakin loppuviikolle jos mitään vuotoa tai kipua ei ala tulla.

Niisku, mulla oli ekassa raskaudessa neuvola rv 10+1 ja th kysyi että halutaanko yrittää kuunnella sydänääniä ja varoiteli, että ne ei välttämättä kuulu. Mies oli sitä mieltä että ei, kun ajatteli että alan skitsota jos ääniä ei saada kuuluviin (kuten olisin varmaan alkanutkin :ashamed: ) mutta itse halusin ehdottomasti että kuunnellaan. Ja kyllä ne etsimisen jälkeen löytyi.

Saaru,

en nähnyt viestiäsi ennen omaani eli en tosiaan viitannut siihen "positiivisena". Kurjaa kuulla ikävästä kokemuksestasi. Tsemppiä huomiseen ultraan!! =)

Yhteistyössä