Oireeton hoito = Oireeton raskaus?

Hormonithan vaikuttaa ihmisiin eri lailla, mutta voiskohan näillä asioilla olla jotain yhteyttä?

Mulle on tehty kaksi ivf:ää, ja kummastakin hoidosta oon selvinny ilman mitään sivuoireita. No parina yönä tais alussa olla "kuumia aaltoja" sumujen aikaan, mutta ei ollu mielialanvaihteluita eikä mitään. Ihan normaali olo. Ja tokassa hoidossa oli puregonin annostuskin tuplattu ekaan verrattuna (jotain yli 300).

Kummassakaan hoidossa ei tullu kovin montaa munasolua, vain 4-5 ja alkioita saatiin molemmista vaan yks. Eli kroppa ei mitenkään kauhean voimakkaasti reagoinu noihin lääkkeisiin.

Kummastakin hoidosta tulin raskaaksi, mutta raskausoireita mulla ei ole juuri ollenkaan. Ekassa oli ehkä rinnat pikkasen enemmän kipeet ku tässä, ja ekassa oli myös jossain vaiheessa todella lievää etovaa oloa iltaisin. Nyt ei oikeestaan mitään oireita, paitsi se, että herään joka aamuyö klo 3 ihan pirteenä. No alussa oli rinnat sellai lievästi kipeet, nyt ei enää oo.

Mulla ei kyllä ikinä oo ollu minkäänlaisia pms-oireitakaan.

Tällaisia juttuja sitä ihminen miettii kun yrittää aamuyöllä saada unen päästä taas kiinni :LOL:

Onko muilla ollu vastaavaa?
 
Moi,

mulle on tehty kaksi ivf-hoitoa, toinen lyhyellä ja toinen pitkällä kaavalla. Kummastakaan ei niin mitään oireita lääkkeistä. Sumuistakaan ei tullut mitään. Tästä pitkästä kaavasta plussasin (niinkuin lyhyestäkin mutta se meni kesken) ja kaksoset ovat kyydissä (tosin eivät enää kauaa) eikä koko aikana ole ollut mitään ihmeellisiä raskausoireita esim. pahoinvointia.

Ihmettelin alkuraskaudessa sitä lapsettomuuslääkärille ja hän sanoi sen olevan harvinaista muttei mitenkään erikoista/huolestuttavaa. Hän sanoi esim pahoinvoinnin kulkevan äidiltä tyttärelle ja minun äidilläni ei ole ollut pahoinvointia, eikä sitä näköjään mullekaan sitten tullut. Ilmeisesti en sitten ole kovin herkkä hormoonien suhteen.

Onnea raskaudestasi!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä