oikeus lisääntyä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täällä tulee kaikkea mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täällä tulee kaikkea mieleen

Vieras
enpä järkevää otsikkoa keksinyt, mutta mitä mieltä olette, "saako" toimeentulotukea saavat haaveilla vielä yhdestä lapsesta, vai onko se vaan hyvätuloisten oikeus? tietysti mikään elämäntilanne ei kestä välttämättä kovinkaan pitkään, elämä voi kellä tahansa muuttua suuntaan tai toiseen nopeastikin. mutta mielipiteitä? onko tuomittavaa saada toivottu lapsi, vaikka perheessä työttömyyttä?

Ei se lasten hankkiminen voi olla vain hyvin toimeentulevien etuoikeus. Ei asiaa aina voi siirtää parempiin päiviin. Lapsi tyytyy yllättävän vähään. Aikuiset kaipaa enemmän ja isompaa, lapsi on tyytyväinen turvalliseen ja rakastavaan kotiin. Menot ku suhteuttaa tuloihin, niin pärjää kyllä. Ja ei sitä koskaan tiiä, millon työpaikka irtoaa. =)

kiva saadakin tuollaisia vastauksia. kun tuntuu siltä että irl eli tässä oikeassa elämässä monet on ihan eri mieltä. mut niinhän se menee, on tullut huomattua että kuka tahansa voi saada potkut tai menettää työkykynsä, tai saada juuri sen oikean työpaikan.
mua on harmittanut että on ollut viimeaikoina pakko hakea sitä toimeentulotukea, mutta kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa. pärjäähän sillä, mut tavoite ois pärjätä muulla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
ei todellakaan, meitä on täällä suomenmaassa kaikentuloisia,rakkaus on kuules kaikkein tärkein,
sitähän mäkin, mutta kun yleensä meidänlaisia haukutaan. ja niin moni suhtautuu karsaasti, jos ei pidetä materiaa samassa arvossa kuin he.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä tulee kaikkea mieleen:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
ei todellakaan, meitä on täällä suomenmaassa kaikentuloisia,rakkaus on kuules kaikkein tärkein,
sitähän mäkin, mutta kun yleensä meidänlaisia haukutaan. ja niin moni suhtautuu karsaasti, jos ei pidetä materiaa samassa arvossa kuin he.

älä välitä,teette niinkuin parhaaksi näette, on monenlaisia ihmisiä hankkineet lapsia,sokeet,kuurot,vammaiset,hekin ovat välittäneet vain omista tunteistaan eikä muitten ajatuksista,joten siitä vaan hankkimaan ja rakkautta antamaan :hug:

Meillä on 5 lasta ja jos meillä oltais katsottu rahaan, niin meillä ei olis yhtäkään!
Mä olin työtön, kun esikoinen oli tulossa ja kotona oon ollut nyt yli 11v.
Mies on työkyvyttömyyseläkkeellä, joten meillä ei rahoilla juhlita! Ei saada silti sossusta apua, vaan elellään omillaan.
Ja kun pienestä khh tuesta maksellaan 26% veroa, sanoisin , että toiset elelee mun maksamilla verorahoilla...

Yhteistyössä