Kristinuskon ja valtiovallan yhdistäminen on hankalaa silloin, jos tunnustavat kristityt eivät ole enemmistössä. Demokratiassa ne päättää, joilla on eniten äänestäjäkuntaa.
Mutta mä oon tinkimätön sen suhteen, saako homot mennä kristillisessä kirkossa naimisiin. Vastaus on jyrkkä EI.
Kerran homot tietävät tekevänsä syntiä Raamatun mukaan, niin miks jotkut väkisinkin haluavat kirkollisen vihkimisen? Emmäkään tunkis johonki muslimitemppeliin avioliiton siunausta saamaan.
Kiitos asiallisesti perustellusta mielipiteestä!
Periaatteessa olet oikeassa, että jos vallan siirtää yhdelle instanssille, se toimii eri tavalla paremmin, kuin hajautettu valta. Tästä voisi ehkä käyttää sanaa tyrannia? Ja onhan meillä esimerkki valtiosta, jota johdetaan uskonnollisin voimin, Irak. Onko hyvä taikka huono, en ota kantaa. Olisivatko konservatiiviset kristityt parempia johtamaan, kuin muun uskontojen, en ota kantaa. Sen uskon, että tietyt vähemmistöt/ ihmisryhmät kärsisivät varmasti, mutta kärsisivätkö enemmän kuin nykyisessä mallissa? Ainakin eri tavalla.
Ja tuo, onko homous syntiä ja millainen asenne kirkon siihen pitäisi ottaa, on teologinen kysymys ja siitä riidellään varmasti vielä pitkään. Mitään muuta ihminen ei voi tästä kysymyksestä oikeasti tietää. Tieto vaatisi sen, että Raamattu olisi kirjoitettu, kuin ABC, eikä siinä olisi varaa tulkinnalle. Ja ennenkuin jaat ne tietyt kohdat Raamatusta, jotka kaikki tietävät, niin niille jokaiselle kohdalle on jo olemassa vastaväite, uskoi sitten henkilökohtaisesti mihin vaihtoehtoon tahansa.
Hyvä juttu mielestäni on, että homous ei ole enää rikos (kaikissa maissa) ja heitä ei hirtetä. Tulisiko hirttotuomio takaisin, jos kristiyt pääsisivät mellastamaan? Ehkä. Abortit kaikissa tapauksissa varmasti kiellettäisiin, samoin vapautettaisiin naisten pahoinpitely. Käytän näissä ajatuksissa esimerkkinä maita, jossa on vallalla konservatiivinen kristinusko.
Mutta itse asiaan, mielestäni oikeuslaitoksen vaikutusyritykset ovat pahoja juttuja, jopa epäkristillisiä! Raamatussa taidetaan mainita, että hurskaudesta huolimatta (kuninkaan) lakia tulee noudattaa. Suomi toimii ja yrittää toimia aina tasa-arvoisesti ja mallikkaasti, joten väitökset kristittyjen vainoamisesta ovat pahasti ylilyöntejä.