Oikeat äidit eivät ole täällä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsi

Vieras
Siis kyllä me äitejä ollaan, mutta sellaset Kunnon Äidit eivät ole taatusti missään nettipalstalla...niin se vaan on.
Itsekin olen lusmu, joka aina tänne eksyy.
Ois kiva päästä eroon koko netistä ja osata olla ihan Oikea Äiti...sellanen tavallinen, joka on monesti onnellinen, koska ei tiedä kaikesta paskasta, mitä maa päällään kantaa -kun ei pyöri netissä.
Täällä äidit luovat toisilleen aivan SAIRAITA paineita ja saavat aikaan pahaa oloa...tiedostan itsekin tämän, mutta silti tänne väliin tulee...
Täällä virtuaalimaailmassa on helppoa olla täydellinen ja saada toisille pahaa oloa aikaan ja paineita ennenkaikkea...
Jospa minustakin tulisi joskus Kunnon Äiti.
Olisin taatusti onnellisempi, kun pääsisin eroon tästä epäinhimillisyydestä, mitä täällä kylvetään. Täällä TODELLA herkästi hämärtyy se, mitä elämä OIKEASTI on...

No nyt kyllä ihan yleistät. MINÄ NIMETTÄIN EN OLE ÄITI OLLENKAAN! Ei ole lapsia =D Eli ei me kaikki täällä käyvät nyt olla äitejä, vaan muuten vaan asioista kiinnostuneita ja tietoa etsiviä.

Sitä paitsi internetti on niin täysin nykyaikaa, että jos et sitä käytä, niin luultavasti olet auttamattoman pihalla asioista. Internet on myös tiedonlähde! Älä lue juorupalstoja, jos ne ärsyttävä. Keskity tietoasioihin sitten, netissä on viakka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No nyt kyllä ihan yleistät. MINÄ NIMETTÄIN EN OLE ÄITI OLLENKAAN! Ei ole lapsia =D Eli ei me kaikki täällä käyvät nyt olla äitejä, vaan muuten vaan asioista kiinnostuneita ja tietoa etsiviä.

Sitä paitsi internetti on niin täysin nykyaikaa, että jos et sitä käytä, niin luultavasti olet auttamattoman pihalla asioista. Internet on myös tiedonlähde! Älä lue juorupalstoja, jos ne ärsyttävä. Keskity tietoasioihin sitten, netissä on viakka mitä.

Joo, tarkoitinkin, että suurin osa täällä on mammoja, onhan tämä mammapalsta. Ja kyllä äiti-ihmiselle netti päiväkäytössä on lähinnä poikkeuksetta enemmän haitaksi kuin hyödyksi...ja suuren suuri haitta on ennenkaikkea samaistua tähän virtuaalimaailmaan, jossa niin moni on niin täydellinen...

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Joo, tarkoitinkin, että suurin osa täällä on mammoja, onhan tämä mammapalsta. Ja kyllä äiti-ihmiselle netti päiväkäytössä on lähinnä poikkeuksetta enemmän haitaksi kuin hyödyksi...ja suuren suuri haitta on ennenkaikkea samaistua tähän virtuaalimaailmaan, jossa niin moni on niin täydellinen...

no emmä ainakaan samaistu täällä mihinkään tai mitenkään. jos on niin heikko, että antaa jonkun keskustelupalstan päästä vaikuttamaan itseensä ihan tosi elämään asti, niin totta : on parempi pysyä poissa.

Mullakin poikaset koulussa,kämppä siivottu ja ruokaa alan kohta laittaan ja pyykkikone pyörii.Ihan saan itse päättää miten tän aikani vietän,vietän sen netissä =)

Mun penskat kans koulussa...kohta lähden hakemaan materiaalia mekkoihin ja etsin myös jostain kirpparilta vanhat verhot niin saan niistä sitten myös hienon hellemekon.....kun lapset tulee niin tekevät läksyt, syövät välipalan ja lähtevät taas....eli en kai mä sit äiti enää ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

No jopas on vanhanaikaista, jos jotenki hirveesti yrittää samaistua satunnaisesti verkossa tapaamiin ihmisiin. Luultavasti aika vanha ihminen on tämmönen tai perustyyppiä huomattavasti herkempi..kyllä nyt kriittisyyttä pitää löytyä..ihan samanlai kun siitä postiluukusta tupsahtavaan aamun lehteenkin..

Miksi se on haitaksi, jos se on esim. se päivän lepohetki? Netissä on niin paljon kaikkea, että sen voi kätytää fiksustikin. Ja jos se on jotain hömppää, niin ok..sehän voi kivasti rentouttaa ja jaksaa taas koliikkivauvan kanssa mennä. On ihan hyvä saada ajatukset johonkin muuhun vähäksi ajaksi tai purkaa vaikkapa ajatuksiaan tänne, tai mihin tahansa muualle. Voithan lähettää ystäville sähköpostia tai feisbookissa jutella..monelle ei näin seinät kaadu päälle. On ihan itestä kii, miten sen netin haluaa käyttää! Turha siis kuvitella, et me kaikki muutki käytetään itseämme vastaan tätä jos sen voi käyttää itseään tukevastikin. Kantsii harkita muunlaista käyttöä.

Meillä kaikilla ei ole tukiverkostoa, monet ovat muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja ei ole juurikaan oikeita ystäviä. On hyvin tärkeää, että saa internetin kautta ottaa yhteyttä ystäviinsä keskellä päivääkin. Näin saa purettua murheet. Puhelimitse kun ei voi saada välttämättä yhteyttä, koska monet ystävät ovat töissä (jos itse on vaikkapa kotiäiti) ja tekstiviestiin ei saa mahtumaan ehkä kaikkia tuntojaan. Monelle on tärkeää saada asiat sanottua ja sitten ne lakkaavat samalla tavalla pusertamasta mieltä.

Älä yleistä, että muut käyttävät nettiä yhtä surkeasti kuin sinä ;) Ehkä kannattais tutustua vähän enemmän, jos ei ole oikein tietotaito hallussa..

Tällä palstalla on monta vakkarinimeä, jotka tuntuvat oikeasti istuvan aamusta yömyöhään täällä, kävipä täällä siis milloin tahansa, niin ne samat nimet ovat täällä keskustelemassa, ja pienten lasten äitejä nimen omaan.
Täällä huudellaan miten toimeliaita ja hyviä äitejä ollaan, kuinka terveellistä ruokaa laitetaan ja lapsia ulkoilutetaan. Samaan hengen vetoon paasataan työäideille miten huonoja ratkaisuja ovat tehneet laittaessaan lapset hoitoon jne. ja miten lapsilla on hyvä olla kotona äidin kanssa. Aina kun kysytään mitä lapset parhaillaan tekee, ne sattuvat olemaan nukkumassa tai omissa leikeissään. Huhhuh!
Mä olen 100 kertaa mieluummin perheelleen töissä leivän ansaitseva äiti, joka sitten iltapäivästä eteenpäin antaa lapselleen itsensä 100%, kuin kotiäiti joka istuu päivät pitkät palstalla pönkittämässä omaa äitiyttään ilman mitään katetta.

Ai mä kyllä tunnen olevani aivan oikia äiti vaikka täällä palstalla olenkin. Jos mä tunnen näin, niin sitä on kenenkään turha tulla kieltämään. En mä mittaa äitiyttäni sillä kuinka paljon/vähän/tai ollenkaan kirjoittelen netissä.

Nytkään likka ei kärsi tästä yhtään mitään, koska hän on seurakunnan kerhossa jossa hän viihtyy todella hyvin. Mä itte olen vielä kotona, mutta tästä aivan pikoohin lähden opiskelupaikkakunnalle. :wave:

Luulen, että ap:lla on myös täysin olematon mediakritiikki. Sulle varmaan menis mikä tahansa neuvosto-tyylinen propaganda läpi =) Ei nyt millään pahalla, mutta kantsii ottaa ne vaaleenpunaiset lasit silmiltä. Monessa muissakin asioissa tarvitset sitä tervettä kritiikkiä.

Ja ihan hyvinhän nyt aloitat, mutta turhaan nyt hyökkäät koko internetiä vastaan. Se pikemminkin kertoo, ettet tiedä koko hommassa muuta olevan kuin kaksplussan mitäs nyt-palsta =)

:p ja oikeesti imettäessä pitäisi ihastelen vain tuijottaa vauvaa ja huokailla onnesta, Kun vauva/lapsi nukkuu niin sama juttu tai sitten vois neuloa uusia vaatteita....

Kukin tyylillään ja eri aikakausina on ollut omat juttunsa. Minua ei 24h äitinä olo voisi vähempää kiinnostaa ja silti kyllä koen olevani hyvä äiti, Ehkä iän myötä on oppinut olemaan välittämättä muiden arvosteluista, varsinkin kun ei olla edes kasvokkain.

Muoks: Ja allergia puolelta olen saanut suuria apuja tähän vauva-arkeen, muuten olisimme varmaan molemmat nyt hoidossa.

No, ei netissä istumisessa ole mitään pahaa, mutta se on naurettavaa miten ne tietyt nimimerkit ovat ihan jatkuvasti linjoilla, kommentoivat ahkeraan vähän väliä, mutta sitten esittävät niitä superäitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Ja ihan hyvinhän nyt aloitat, mutta turhaan nyt hyökkäät koko internetiä vastaan. Se pikemminkin kertoo, ettet tiedä koko hommassa muuta olevan kuin kaksplussan mitäs nyt-palsta =)

Niin mäkin olen viime aikoina pyörinyt aika paljon Suomen evankelis-luterilaisen kirkon nettisivuilla. :saint: :saint: Kylläkin opinnäytetyön takia. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Niin mäkin olen viime aikoina pyörinyt aika paljon Suomen evankelis-luterilaisen kirkon nettisivuilla. :saint: :saint: Kylläkin opinnäytetyön takia. :whistle:

ja mä teen kans täs samalla töitä....ennen ku lähden ovesta ulos :D

Yhteistyössä