Oikeasti pelkään kuolevani synnytykseen!!

• Viestiketjun aloittaja "buuh"
  • Ensimmäinen viesti
"buuh"
Tällä viikolla on laskettuaika, muutamia kivuliaitakin supistuksia on tässä ollut mutta ei mitään sellaisia että olisi jo tuntunut siltä että synnytys on käynnistynyt. Suurin pelkoni onkin nyt, että jos vielä joudun pitkään odottamaan synnytystä, kasvaa tämä lapsi niin isoksi etten saa sitä ulos ilman vakavia seurauksia (kuolema, vammautuminen). Lisäksi kyseessä on riskiraskaus, minulla on ollut tulppa, joten pelkään henkeni puolesta senkin takia. Olen suht pienikokoinen, vatsa on iso ja vauvan liikkeet koskevat kovasti josta olen tehnyt johtopäätöksen, että vauva on isokokoisempi kuin sisarensa.

Miten saisin lääkärin uskomaan, että todellakin pelkään niin kovasti synnytystä että sektio olisi paras vaihtoehto, vaikka tiedän siihenkin liittyvän suurten riskien tuon tulpan takia?

"vierailee"
Jos sinulla on noin hirveä pelko synnytystä kohtaan niin miten ihmeessä siihen ei ole puututtu? Vai oletko käynyt pelkopolilla? Miten meni ekan lapsen synnytys,syntyikö hän alakautta vai sektiolla? Oliskohan se sinun tapauksessasi kumminkin "riskittömämpää" synnyttää alakautta?

tuota
Jos oikeasti pelkäät kuolevasi, niin suosittelen lämpimästi alatiesynnytystä. Tulppariski on huomattavasti suurempi sektion jälkeen ja sektio on muutenkin äidille suurempi riski vaikka oliskin suunniteltu toimenpide. Pyydä päästä polille juttelemaan. Tsemppiä!

"alkup."
otin asian puheeksi neuvolassa kuukausi sitten ja sain lähetteen pelkopolille. Sain sinne ajan laskettunapäivänä, ei kiireellisenä!!!

Ensimmäinen syntyi käynnistettynä, täysin arpapelillä, siis ei tietoa mahtuuko ja onko minkä kokoinen. Oli isokokoinen ja "revittiin" väkisin pois, koska supistuksiin ei saatu enää tehoja siinä vaiheessa kuin olisi pitänyt ponnistaa.

Tiedän että olisi riskittömämpi synnyttää alateitse, mutta se että vammaudun vakavasti ison vauvan synnyttämisestä on niin iso peikko takaraivossa, että olisin valmis siihen sektioon...

pelkosektio
Miten olet jättänyt asian näin viimetippaan :O
Jos panikoit kovasti, niin jokin voi mennä sen takia pieleen. Koita rauhoittua ja ota nyt neuvolaan yhteyttä ja kerro huolesi.

Ei se sektiokaan mikään helppo kaikille ole. Itselläni meni niin moni asia pieleen siinä.. ensin ei saatu puudutusta laitettua vaan se meni jotenkin väärin (mulle kivulias) ja sitten haettiin toinen lääkäri + sektion aikana menetin enemmän verta kuin normaalisti sektioissa ja vointini meni äkisti huonoksi + jouduin "lämpöpussiin" + en pystynyt imettämään + sektiohaava repesi & tulehtui pahasti ja olin noin 3kk sektion jälkeen vielä heikossa kunnossa..
Harkitsisin alatiesynnytystä, jos vielä raskaaksi tulisin.

"jaa"
itse sain pelkosektion kun purskahdin itkuun neuvolassa...siitä lähete sairaalaan ja heti tuli päätös että leikataan. jos pelkäät noin paljon niin sinun on VAADITTAVA sitä ihan itse!!!

vovoi
nyt varaat pika-ajan pelkopolille ja ajan äippäpolille synnytystapa-arvioon.Ja ilmoitat et tulet . Jos esikoinen ollu iso ei kuopus välttämättä sitä ole.Itselläni vauvoilla kilo eroa painossa vaikka syntyivat samoilla viikoilla.

Moikka, sinä voit kyllä ystävällisesti vaatia, että katsovat miten iso vauva on, koska sinusta nyt tuntuu siltä, ei se ole mitenkään vaikea asia. Minulla oli ihan samalainen tunne ennen synnytystä + vauva perätilassa (sen takia lääkäri katsoi miltä näyttää) ja kas, kaveri olikin reilusti yli 4kiloa, 'perus'synnytykseen ei ollut mitään asiaa :)

"alkup."
Kiitos tsempeistä.

Aika siis on tällä viikolla ja aionkin tuota kokoarviota vaatia...tosin esikoisen kohdalla se meni niin räikeästi metsään että luottamus siinäkin asiassa on heikko.

Järki minullakin sanoo että sektio on näistä kahdesta vaihtoehdosta se jossa suuremmat kuolemanriskit on, mutta...

Yhteistyössä