Oikeasti hyvät joululahjat

Listataan vinkkejä meille kaikille.

Itse vinkkaan kasettikirjan Prinsessa Ryysysestä. Terapeuttisella tavalla ilkikurinen ja anarkistinen kertomus sisaruudesta, elämästä, lapsuudesta. Isolle tai pienelle tytölle, omalle siskolle...

http://www.tammi.fi/kirjat/ISBN/9789513139209/alue/984/navi/Uutuudet/navi2/9802

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mun vinkki on tällainen:

http://www.lahjaksilehma.fi/
Hankin pari vuotta sitten Äidille muutaman tytön koulupuvun ja vuohen synttärilahjaksi, oli muuten aivan haltioissaan. Kun tavaraa on paljon, niin todella oiva lahja. Hyvää mieltä vähän joka suuntaan.

lady of the lake
Saunatuotteita saunojille, kirjoja lukuihmisille ja itsekin tykkään Kunnaksen kirjoista :) Toivon itselleni Kunnaksen Tonttu-kirjaa.Vaatteita kummilapsille, heidän vanhemmiltaan kysyn mistä kulloinkin on tarvis.

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Listataan vinkkejä meille kaikille.

Itse vinkkaan kasettikirjan Prinsessa Ryysysestä. Terapeuttisella tavalla ilkikurinen ja anarkistinen kertomus sisaruudesta, elämästä, lapsuudesta. Isolle tai pienelle tytölle, omalle siskolle...

http://www.tammi.fi/kirjat/ISBN/9789513139209/alue/984/navi/Uutuudet/navi2/9802

Piika-äiti
täh. tuohan vaikuttaa ihan nykyäitien nuoleskelulta. ja kaunis on hyi olkoon, erilainen ja varmasti vielä tyhmä blondikin.

Oletko itse jotenkin osallisena tuossa kirjassa? Muuten en usko kenenkään mainostavan mitään noin banaalia .

hmmm
nykyäidit ihailevat omaa etua ajavia kyynärpäätaktiikkaa käyttäviä röyhkeitä etuilevia äänekkäitä "temperamenttisia" ihmisiä/lapsia, kuten koko yhteiskuntakin.
kaunis hiljainen kiltti on kirosana. erilainen ja paha.

tuo kirjahan aivan nuoleskelee tätä nykyajan ihannetta, jonkalaiseksi kaikki haluavat lapsensa kasvattaa.
olet varmaan itse osallisena kirjassa, kun tuollaista trendiroskaa mainostat?

hmmm
tuossa ap:n mainoksessa, halveksitaan ruususta. Miten kaunis ja täydellisen hyvä ja kiltti ruusunen ei voi elää täyttä elämää? Miten pitää olla inhottava ja ilkeä ja vilkas, että voi elää täyttä elämää?

Tuo on kyllä juuri niin tätä nykyajan sontaa, että oksettaa.

vieruus
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
tuossa ap:n mainoksessa, halveksitaan ruususta. Miten kaunis ja täydellisen hyvä ja kiltti ruusunen ei voi elää täyttä elämää? Miten pitää olla inhottava ja ilkeä ja vilkas, että voi elää täyttä elämää?

Tuo on kyllä juuri niin tätä nykyajan sontaa, että oksettaa.
Jokaiseen viestiin vastaus:

:hug: ja rauhotu jo!

hmmm
Miksi ei ole täyttä elämää, jos on hyvä ja ahkera ja kunnollinen, kauniskin, haluaa vain tavallisen elämän, perheen, pari lasta? Ei halua etuilla, ei kenellekään mitään pahaa? Miten on täydempää elämää seikkailla jotain länsimaisia taistelulajeja tai tehdä jotain muuta naurettavaa nykyajan trendilajia? Miten se on parempaa?

Miten on parempaa ja hienompaa jaksaa tai uskaltaa kerran käydä vaikka lentämässä, kun vaikka 30 vuotta koko ajan tehdä parhaansa että eläisi oikein, että jaksaisi hoitaa lapsensa?

En ymmärrä, en.

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Saunatuotteita saunojille, kirjoja lukuihmisille ja itsekin tykkään Kunnaksen kirjoista :) Toivon itselleni Kunnaksen Tonttu-kirjaa.Vaatteita kummilapsille, heidän vanhemmiltaan kysyn mistä kulloinkin on tarvis.
Tuo tonttukirja on älyttömän hyvä. Aivan mahtava. =)

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
^No, joo. Se oli lahjaehdotus. Ei tarvitse varmaan sen kummemmin alkaa analysoimaan kirjan sisältöä... ainakaan tässä ketjussa. Tässä ketjussa kun ei ole kyse kirjan sisällöstä ;)
ok. perinteinen naisten tauti, kai.

Kun mies sanoo, että ei osaa päättää, ärsyttääkö häntä james bluntin musiikkivideo vai pitääkö hän siitä, minulta tulee puoli tuntia puhetta, miksi se toisaalta ärsyttää ja toisaalta on hyvä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
nykyäidit ihailevat omaa etua ajavia kyynärpäätaktiikkaa käyttäviä röyhkeitä etuilevia äänekkäitä "temperamenttisia" ihmisiä/lapsia, kuten koko yhteiskuntakin.
kaunis hiljainen kiltti on kirosana. erilainen ja paha.

tuo kirjahan aivan nuoleskelee tätä nykyajan ihannetta, jonkalaiseksi kaikki haluavat lapsensa kasvattaa.
olet varmaan itse osallisena kirjassa, kun tuollaista trendiroskaa mainostat?

Tietämättä /lukematta kirjaa voin sanoa jo tämän irrallisen tekstinpätkän perusteella kyseisestä kirjasta että minä kyllä ymmärrän tuon tekstin aivan päinvastoin kuin edellinen kommentoija.Minusta siinä juurikin herätellään ihmisiä huomaamaan mikä on mailman meno nykypäivänä ja miksi rauhalliset,muitakin kuin itseään ajattelevat ihmiset-ja ylipäänsä ajattelevat ihmiset-eivät ole tänä päivänä "in".

No voi hyvänen aika, saittepa te aikaan taas keskustelun.

valitettavasti en ole osallisena asiassa, kuulin vaan aikanaan radiosta pätkiä Ryysysestä, kun se tuli kuunnelmasarjana, ja olin tosi tyytyväinen kun siitä tehtiin kasettikirja ja nyt olen sen parille pippuriprinsessallle ostanutkin...

Aikuisten ja maailman hupsuudellehan siinä nauretaan, ja erityisesti kasvattajille ja kasvatustieteilijöille.

Piika-äiti

p.s. käsintehty saippua on myös ihana lahja... kokeilin itse juuri käsintehtyä anissaippuaa. oli ihana ja vaahtosi suloisesti. en tehnyt itse ja tekijää en taida edes uskaltaa mainita.

nougat
No saman vastaanoton sai peppi pitkätossu aikoinaan,oli liian radikaalisti erilainen ja siksi katsottiin nokan vartta pitkin.ja kuinkas on nykyään...sen tietää kaikki.Itse pidän kaikenlaisista saduista ja luen myös lapsilleni kaikenlaisia satuja ja kirjoja,erilaiset sadut on rikkautta,perinteiset sadut on ihania,klassisia,romanttisia.mutta sitten tällaiset erilaiset tarinat ovat usein myös herttaisia pohjimmiltaan.Mielestäni on hirveän hyvä,että lastenkirjallisuus on näin monipuolista :) nautitaan siitä.

Kirjoista on Tatun ja Patun Suomi aivan loistava lasten kirja jota lukiessa aikuisellakin on hauskaa
http://www.melankolia.net/kirjavinkit/2007/10/tatun_ja_patun_suomi.html

Itse annan lahjaksi oman perheen ulkopuolelle lähinnä käyttöesineitä. Koriste jutut kun on niin hankalia, kun meillä kaikilla on niin oma maku. Tänä vuonna paketoin varmaankin lakanoita, kasvopyyhkeitä ja itsekudottuja patalappuja ja kynsikkäitä.

Suosittelen tätä sekä lapsille että aikuisille:
http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9511059491'

Toinen hyvä lahjaidea on valokuvakalenteri. 2 vuotta sitten teetin lahjaksi ja 12e maksoi.. Edelleenkin se nököttää vanhempieni seinällä :D

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mun vinkki on tällainen:

http://www.lahjaksilehma.fi/
http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa/marsu-perussa/

Tervetuloa Adolfo Quispe Yucran kotiin, joka sijaitsee lähes 4000 metrin korkeudessa Andien vuoristossa.
Perheen toimeentulo on niukka ja ravinto koostuu pääasiassa vain perunasta, maissista ja härkäpavuista.
Perhe on kuitenkin saanut lahjaksi marsuja, joista he saavat lisätuloja ja monipuolisempaa ravintoa. :eek:

Kaisa_K
Nykyisin ihmisillä on jo kaikkea. Hyvä idea on antaa joululahjaksi ikimuistoinen elämys, esimerkiksi lento kuumailmapallolla. Iso valikoima hyviä ideoita löytyy www.elamyslahjat.fi

Yhteistyössä