oikeaoppiset askelkyykyt?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
nostan toisen jalan eteen, menen kyykkyyn, mutta osuuko toisen jalan polvi maahan vai ei?

alotin äsken tekemään koska tarkoitus saada perse ja reidet kiinteiks, ja tein tein kyykkyjä vuorotellen. vai pitäskö tehä ensin toisella jalalla koko satsi ja sit vasta toisella..?

tein 50 ja viimesewt 10 tuntu niin paljon, että tuntu että en pääse sieltä lattialta enää ylös :) mutta pääsin siis. taisivat ainakin olla tehokkaita kun niin kovasti tuntu?

pitäskö mun yrittää tehä enemmän vai lisäänkö tosta määrästä pikkuhiljaa?

kertokaa joku kuntoilija! kiitos :D

Askelkyykyssä aloitat lantionleveästä haara-asennosta. Eli ei jalat yhdessä. Siitä astut toisella jalalla iiiison askeleen suoraan eteenpäin. Siis niin, että jalata tavallaan ovat edelleen haarassa, pysyy tasapaino hyvin. Pidät selän suorana, ja esim kädet lanteilla. Siitä sitten kyykkäilet niin, että takana oleva kantapää on kokoajan ilmassa!!! Sekä etu, että takajalan polvitaive menee 90 asteen kulmaan.

Tee välillä satsi kerralla, välillä vuorotellen. Ja pitääkin tuntua niin, että tärisee, ei kuitenkaan saa pohje krampata. Jos pohje kramppaa nojaat pikkasen eteenpäin että paino tulee pois takajalalta. Ylävartalo itse kyykkäämisen aikana on paikallaan, eli ei heijaa edestakasin. Joko siis ihan suorassa tai himpan etukenossa, mutta paikallaan, sillai vain ylösalashytkyen.

Onpa selkeetä joo....

Kannattaa varmaan vähän toisenlaiselta foorumilta kysellä treenivinkkejä... Esim. pakkotoisto.com on hyvä.
itse en ikinä kyllä askelkyykyissä päästä polvea maahan asti, jos jotenkin nyt aloitukseen ottaisi kantaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
http://www.youtube.com/watch?v=zvdtjAjXLCw

Kannattaa sitten ottaa vaikka käsipainot siihen kaveriksi, niin ei tarvitse loputtomia toistoja hinkuttaa =)

tollei mä just tein! :D ja mulla oli sellaset pienet onnettomat painot käsissä:)

Jos polvi osuu maahan, todennäköisesti jännitys lihaksista lopahtaa hetkeksi ja tämän hetken liike on täysin tehoton. Polven voi jättää huoletta ilmaan (vaikka vain puolivälikin riittää, jos on aloittelija).
Yläkropan kallistusta muuttamalla saa liikkeen tuntumaan eri osissa jalkaa ja pakaraa, kokeile, mikä asento tuntuu missäkin lihaksessa.
Liikkuvissa (eli jalkaa joka askeleella vaihtamalla) askelkyykyissä saa myös aerobista liikuntaa, joten vuorottelisin vaihtuvien ja samalla jalalla tehtävien askelkyykkyjen kesken. Liikkuvat askelkyykyt voi tehdä myös taakse päin, jolloin polvi ei rasitu yhtä paljon kuin eteen päin tehtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
http://www.youtube.com/watch?v=zvdtjAjXLCw

Kannattaa sitten ottaa vaikka käsipainot siihen kaveriksi, niin ei tarvitse loputtomia toistoja hinkuttaa =)

tollei mä just tein! :D ja mulla oli sellaset pienet onnettomat painot käsissä:)

Askelkyykkyyn riittää paaaaljon pienemmät painot kuin taviskyykkyyn. Ja toi filmi on sikäli huono, että miehet on usein jäykempiä, kun akat taas menee paljon sujuvammin..

http://www.youtube.com/watch?v=knCj3vaDFH4

Yhteistyössä