Oikea käsi lähes koko ajan puutunut, mistähän voisi johtua?

  • Viestiketjun aloittaja "sally"
  • Ensimmäinen viesti
"sally"
Ollut jo monta viikkoa. Lastakin kun syötän, puutuu sormetkin ja koko ajan kummallisen tuntuinen.

Kellään kokemusta ja mistä voisi johtua? Ei kai lekurilla tarvii mennä.... ite kävi mielessä että voisiko joku lihas olla niin jumissa..
 
Hermopinne?
Mulla on jossain hartianseudulla sellainen ja se vaikuttaa minun vasempaan käteen. Tälläkin hetkellä nimetöntä ja pikkurilliä pistelee/kihelmöi. Ärsyttävää, mutta ravaankin säännöllisesti hireojalla.
 
Mulla puutuu migreenissä.. Aivoinfarktin oirekin voi olla.. Taai lihasjumi.

Ensimmäinen kohtaus oli esikoisen raskausaikana, ensin puutui sormet, sitten meni puhekyky ja hetken päästä näkö, vasta tunnin-parin kuluttua tuli sahalaitakuvaa ja päänsärky. Tuosta sain sellasen paskahalvauksen että nykyään otan buranaa jo kun käsi lähtee puutumaan. Toivon ettei tarvitse enää ikinä kokea tuota puheen takkuamista..
 
niskavaivainen
mulla puutuu vasen, johtuu niskan jumeista, muistaakseni c5-6 tai c6-7 nikamien välissä olevat hermot puristuksissa, kun säteilee sormiin asti. koita venyttää ja laittaa vaikka jotain lihaskipugeeliä, muutaman päivän tulehduskipulääkekuurinkin voit popsia, jos on tulehtunut.
 
Mulla jo ihan esikoisen vauva-ajasta lähtien ollut sama vaiva. Pitäis muistaa jumpata ja käydä hierojalla säännöllisesti. Vuosi sitten puutui töissä kädet niin pahasti että oli pakko lähteä lääkäriin kesken päivän, sain sitten lähetteen fysikaaliseen, mistä sain jumppaohjeita ja kävin hieronnassa. Sen jälkeen on ollut parempi, mutta toisinaan meinaa mennä niskat jumiin edelleen.

Netistä löytyy myös jumppaohjeita, mutta jos kotikonstit ei enää auta, niin kannattaa sinne lääkäriin mennä.
 
ap.
Mulla puutuu migreenissä.. Aivoinfarktin oirekin voi olla.. Taai lihasjumi.

Ensimmäinen kohtaus oli esikoisen raskausaikana, ensin puutui sormet, sitten meni puhekyky ja hetken päästä näkö, vasta tunnin-parin kuluttua tuli sahalaitakuvaa ja päänsärky. Tuosta sain sellasen paskahalvauksen että nykyään otan buranaa jo kun käsi lähtee puutumaan. Toivon ettei tarvitse enää ikinä kokea tuota puheen takkuamista..
auts... kuulostaa kyllä tosi hurjalta... itelläki kävi aluksi joku infarkti mielessä mutta tää tosiaan on jatkuvaa. Välillä vähän kipeäkin. Toivotaan että tää ois vaan lihasjumia. :)
 
"Miuku"
voi olla myös vaikka välilevyn pullistuma niskassa, joka painaa hermojuuria... Mulla oli sellanen. Tosin särkykin oli kyllä kamala. Vasta kaularankaleikkaus auttoi. Vaiva löytyi magneettikuvissa.
 
hermokanavan ahtauma? Joka tapauksessa, veikkaisin jotain hermoihin liittyvää.

Mulla itsellä on viimeiset 5 vuotta ollut samanlaisia oireita oikeassa kädessä, niiden lisäksi vielä kova hermokipu. Oireet ilmestyy aina kun stressaan jostain, joten olenkin päättänyt lopettaa stressaaminen :)
 

Yhteistyössä