T
työtön yh-mami
Vieras
Nyt arkeni on mukavaa. Työtön olen ollut nuoremman 3v täyttämisestä alkaen. Hän on nyt 4,5v. Esikoinen on 7,5v ekaluokkalainen.
Arki sujuu nyt hienosti. Aamuisin heräillään ja saatellaan ekaluokkalainen 2 km matka koululle. Sit vähän leikkipuistoa ja kauppakäyntiä, kotona syömään nuoremman kans ja sit kävellään hakemaan ekaluokkalainen koulusta. Sen jälkeen pojat leikkii yhdessä ja kavereiden kanssa, autan ekaluokkalaista läksyissä, teen kotitöitä, harrastamme poikien kanssa liikuntaa (käymme luistelemassa paljon nyt talvella, kävelyillä, hiihdämme, kesäisin uimassa rannalla, leikkipuistoissa ym), käymme ilmaisissa yleisurheilu- ja hiihtokilpailuissa poikien kanssa, niitä onkin täällä paljon. Isompi käy koulun urheilukerhossakin. Elämä on tosi mukavaa ja hyvää, vaikka olenkin yh.
Tukiverkkoa ei oikein ole. No, naapurissa on toinen yh-äiti joka mielellään hoitaa meidän lapsia, mutta meidän nuoremmalla on kissa-allergia ja heillä on pienessä asunnossa monta kissaa, joten on aika hankalaa. Mutta meille jos tulevat tai ulkona olevat, niin onnistuu. Itse hoidan paljonkin hänen lapsiaan, hän on työäiti.
Pienestihän me asutaan, kaksiossa poikien kanssa ja vaatteet on alesta ja kirppareilta, ruoka alesta Lidlistä, mutta eipä pojat mitään hienompaa edes kaipaile.
Työkkäri tietysti painostaa yhä rankemmalla kädellä töihin. Pelkään, että mitä mistään tulee jos yhtäkkiä mun pitääkin mennä töihin! 8h+työmatkat busilla.
Arki sujuu nyt hienosti. Aamuisin heräillään ja saatellaan ekaluokkalainen 2 km matka koululle. Sit vähän leikkipuistoa ja kauppakäyntiä, kotona syömään nuoremman kans ja sit kävellään hakemaan ekaluokkalainen koulusta. Sen jälkeen pojat leikkii yhdessä ja kavereiden kanssa, autan ekaluokkalaista läksyissä, teen kotitöitä, harrastamme poikien kanssa liikuntaa (käymme luistelemassa paljon nyt talvella, kävelyillä, hiihdämme, kesäisin uimassa rannalla, leikkipuistoissa ym), käymme ilmaisissa yleisurheilu- ja hiihtokilpailuissa poikien kanssa, niitä onkin täällä paljon. Isompi käy koulun urheilukerhossakin. Elämä on tosi mukavaa ja hyvää, vaikka olenkin yh.
Tukiverkkoa ei oikein ole. No, naapurissa on toinen yh-äiti joka mielellään hoitaa meidän lapsia, mutta meidän nuoremmalla on kissa-allergia ja heillä on pienessä asunnossa monta kissaa, joten on aika hankalaa. Mutta meille jos tulevat tai ulkona olevat, niin onnistuu. Itse hoidan paljonkin hänen lapsiaan, hän on työäiti.
Pienestihän me asutaan, kaksiossa poikien kanssa ja vaatteet on alesta ja kirppareilta, ruoka alesta Lidlistä, mutta eipä pojat mitään hienompaa edes kaipaile.
Työkkäri tietysti painostaa yhä rankemmalla kädellä töihin. Pelkään, että mitä mistään tulee jos yhtäkkiä mun pitääkin mennä töihin! 8h+työmatkat busilla.