Oi missä olet täysimetyksen ihmevoima??

Eikö se imetyksen "kulkutauteja" suojaava vaikutus perustu siihen, että vauva imaisisi vasta-aineet sieltä maidosta. Eli että äidillä pitää ensin olla ne vasta-aineet, ennen kuin vauva niitä pystyy saamaan.

Mut joka tapauksessa; paranemisia! Toivottavasti helpottaa pian!
 
Meillä oli kanssa korvikevauva, esikoinen, ekassa flunssassa joskus 1-vuotiaana.. Keskimmäinen täysimetetty 6vkoa vanhana ja nyt sitten tämä kolmas sai jo vajaan kuukauden vanhana räkiksen... Sanonpa siis vaan että ihme vouhotusta koko täysimetyksen ihmeellisyys... Tätä vesirokkoa ei ainakaan olis pitänyt tulla kun kerran täysimetän.. plaah..
 
Eikö se imetyksen "kulkutauteja" suojaava vaikutus perustu siihen, että vauva imaisisi vasta-aineet sieltä maidosta. Eli että äidillä pitää ensin olla ne vasta-aineet, ennen kuin vauva niitä pystyy saamaan.

Mut joka tapauksessa; paranemisia! Toivottavasti helpottaa pian!
Mulla on ollut vesirokko ja vauvan olis pitänyt saada ne vasta-aineet multa.. Mut.. nii..

Kiitos :) Toivottavasti joo menis nopeella ja helpolla ohi..
 
vesikii
Mulla on ollut vesirokko ja vauvan olis pitänyt saada ne vasta-aineet multa.. Mut.. nii..

Kiitos :) Toivottavasti joo menis nopeella ja helpolla ohi..
Minulla oli vauvana vesirokko kahdesti, ensin tosi pienenä, mutta ne vasta-aineet ei kehittyneetkään ja myöhemmin vielä uudestaan. Äidilläkin oli ollut ja täysimetettiin ensimmäisen vesirokon sattuessa.

Voimia ja toivottavasti saa nyt kunnon vasta-aineet kerralla!
 
Saatan muistaa nyt aivan väärin, mutta vesirokon osalta homma meni muistaakseni niin, että istukka antaa vauvalle suojan sitä vastaan ensimmäisiksi kuukausiksi, jos äiti on vesirokon sairastanut ja ettei äidinmaidon vasta-aineet vesirokkoa ennaltaehkäise. Oikaiskoon joku jos olen väärässä...
 
Saatan muistaa nyt aivan väärin, mutta vesirokon osalta homma meni muistaakseni niin, että istukka antaa vauvalle suojan sitä vastaan ensimmäisiksi kuukausiksi, jos äiti on vesirokon sairastanut ja ettei äidinmaidon vasta-aineet vesirokkoa ennaltaehkäise. Oikaiskoon joku jos olen väärässä...
Mulle sanottiin neuvolassa että nimenomaan täysimetyksen pitäisi suojata.. Täytyy yrittää tutkia asiaa, jos se on noin kuin sinä sanot niin pääsenpä sitten oikaisemaan harhakäsityksen siellä neuvolassa..
 
Hei, ihan sama juttu täällä! 7vk vauva ollut kaksi kertaa flunssassa ja kerran vatsataudissa. Kaksi vanhempaa lasta sairastanut ekan flunssansa päälle 1 vuotiaana. Ekaa imetin 5kk ja tokaa 2kk.

Jaksamisia sinne. Kyllä tää huoli ja stressi on uuvuttavaa.
 
Hei, ihan sama juttu täällä! 7vk vauva ollut kaksi kertaa flunssassa ja kerran vatsataudissa. Kaksi vanhempaa lasta sairastanut ekan flunssansa päälle 1 vuotiaana. Ekaa imetin 5kk ja tokaa 2kk.

Jaksamisia sinne. Kyllä tää huoli ja stressi on uuvuttavaa.
Joo, niin on.. Raastavaa olla koko ajan hälytystilassa.

Kiitos, ja jaksuja sinnekin tautien hyökkäysten keskelle :hug:
 
Samoilla linjoilla!
Ihan turhaa vouhotusta kans omasta mielestä tämä täysimetyksen ihmeellisyys. Ihan samalla tavalla on lähipiirissä mukulat kipeenä, oli ne sitten tississä kiinni 24/7 tai pullolla syntymästään asti. Ja kaikenlisäksi sitten syyllistetään äitejä, jotka antavat korviketta!
 

Yhteistyössä